مثبت سوژه/ عرصه محوری؛

جهاد بانوان از چیدن سیب تا چیدن جهیزیه

تبریز- امروز نقش بانوان را در گروه های جهادی هم پای مردان به خوبی می توان دید، نقشی که امروز بانوان هم پای مردان در عرصه های فرهنگی، آموزشی، روشنگری و کمک به مردم در جامعه ایفا می کنند.
کد خبر: ۹۶۱۴۳۷۷
|
۲۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۳

زهرا جاوید پور رتبه برتر جشنواره استانی مالک اشتر سپاه عاشورا از مراغه از جمله این بانوان جهادگری است که فعالیت های گروه جهادی اش اکنون در عرصه های مختلف بهانه گفت و گوی خبرگزاری بسیج شده است.

مسئول گروه جهادی صدیقه کبری مراغه در گفت و گو با خبرگزاری بسیج، می گوید: در خصوص اهمیت حضور بسیج در عرصه های مختلف به حدی می توان گفت که در یک کلام هر جا بسیجی وار وارد میدان شدیم جواب گرفتیم و مصداق بارز آن دوران دفاع مقدس است.

جاویدپور می افزاید: ویژگی ممتاز بسبج خستگی ناپذیری توام با انگیزه حاصل از روح ایمان است که آن را در کنار اخلاص برجسته کرده به طوری که امام راحل نیز با این جمله معروفشان «خدایا مرا با بسیجیانم محشور گردان» از بزرگی بسیجیان یاد کردند.

 مسئول گروه جهادی صدیقه کبری مراغه ولایت مداری را از ویژگی های برجسته دیگر بسیجیان می داند و می گوید: هر جا ضربه خوردیم از جدا شدن راه ها از سکانداران این انقلاب از امامین نظام اسلامی بوده و بسیجی بدون فرمان امامش و رهبرش قدمی بر نمی دارد و آنجا قدم بر می دارد در راستای رضای رهبرش است.

سخن خانم جاویدپور که به این جا می رسد گوشه هایی از اخلاص و ایثار بسیجیان در برهه های مختلف در ذهنم تداعی می شود که هر جا رهبر فرزانه انقلاب اشاره کردند بسیجیان بدون هیچ تردیدی دل به دریا زدند و وارد میدان شدند.

میدانی که هر برهه از زمان اقتضائات آن با موقعیت ها و شرایط گذشته فرق داشت، گاهی کمک به سیل و زلزله زدگان بوده و گاهی دستگیری از نیازمندان چون تهیه اقلام غذایی و جهیزیه و هم اینک هم شرایط کرونایی بسیجیان را وسط گود کشیده است.

این بانوی جهادگر بسیجی در ادامه به فعالیت های گروه خود اشاره و بیان می کند: اهدای دو سری جهیزیه به نوعروسان از دیگر اقدامات گروه ما در ماه های گذشته بود و کارآفرینی و بازاریابی برای محصولات بانوان روستایی از دیگر محورهای فعالیت گروهی ماست.

جهاد بانوان از چیدن سیب تا چیدن جهیزیه

جاوید پور با بیان اینکه محرومیت زدایی از اصلی ترین اهداف گروه جهادی ماست و رهبر فرزانه انقلاب هم به نقش جوانان در گام دوم اشاره دارند، اظهار می دارد: گیاهان دارویی و ... را از بانوان سپرست خانوار تهیه و به مراغه و تبریز ارسال می کنیم تا گامی نیز در این خصوص برای توانمندی بانوان سرپرست خانوار برداریم.

وی ادامه می دهد: در قالب رزمایش کمک مومنانه با اعتمادی که اهالی روستا داشتند در چیدن سیب و آلوچه به یاری باغداران رفتیم و ضمن اینکه مانع از ضرر رسیدن به روستائیان شدیم، باغداران هم بخشی از میوه ها را به نیازمندان اهدا کردند.

جاویدپور می افزاید: اعضای گروه های جهادی دیگری هم حق الزحمه چیدن سیب ها را صرف تهیه بسته های معیشتی کرده و به نیازمندان اهدا کردند.

ارسال نظرات