خبرهای داغ:
مثبت سوژه

شهدا، اسطوره های ما هستند

یداله عسکری زاده جانباز شیمیایی ۸ سال دفاع مقدس اهل صالح شهر شهرستان گتوند، نمونه بارز شجاعت در مبارزه با دشمن و دفاع از مرز و بوم است از همرزمان شهیدش می گوید.
کد خبر: ۹۶۱۴۳۹۶
|
۲۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۰


یداله عسکری عضو یگان رزمی، گردان مالک اشتر در گفتگو با خبرنگار بسیج گتوند گفت: گردان مالک اشتر متشکل از رزمندگان دو شهرستان شوشتر و گتوند بود، که از نظر شجاعت رزمندگانی بی بدیل و نمونه بارز شجاعت را در خود جای داده بود، که در دفاع از مرز و بوم کشورمان هر خطری را با جان و دل می خریدند.

این جانباز شیمیایی سر خود را پایین می اندازد و با آهی از اعماق وجود ادامه می دهد، ما با شهدای زیادی از شوشتر و گتوند هم دوره بودیم، شهید محمد نوری از صالح شهر، شهید غلامحسین نوری که سالیان زیادی بر اثر جراحات شیمیایی در بستر بیماری بودند و بر اثر این جراحات دار فانی را وداع گفتند و به یاران شهیدش پیوستند.

رزمندگان زیادی در جبهه های جنگ با ما هم دوره بودند، که در زمان حال در گمنامی بسر میبرند، و شاید کسی نمیداند که روزی آنها در جبهه های جنگ حق علیه باطل در ۸ سال دوران دفاع مقدس در برابر حزب بعث عراق ایستادگی کردند تا ایران و ایرانی با عزت و افتخار زندگی کنند.

تعدادی از شهدا و رزمندگانی که با ما هم دوره بودند می توان به مرحوم عبدالرضا زنگنه از صالح شهر که حدود ۵ سال در جبهه حضور داشتند و در گمنامی زندگی کردند، محمدحسن کرمی نیز ۵ سال در جبهه حضور داشتند، که هم اکنون در خارج از کشور حضور دارند، برادران رزمنده سیاوش بلیوند و هرمز بهداروند نیز دو تن دیگر از رزمندگانی بود که در گردان مالک اشتر در کنار همدیگر علیه حزب بعث عراق مبارزه می کردیم.

 از دیگر شهدای شهرستان گتوند که در کنار ما با دشمن مبارزه میکردند، میتوان به شهیدان امیرحسین بهادری، رسول آب باز و حسن حسنی از گتوند اشاره نمود، که هر کدام در نهایت شجاعت در جلوی حزب بعث استقامت کردند، و باید در طول تاریخ بعنوان اسطوره های ما نام و یادشان ثبت و ضبط گردد.

خبرنگار، حسین چلوی زاده

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار