همه برای ترویج فرهنگ قرآنی تلاش کنند

مدیر موسسه قرآن و عترت الزهرا(س) چالدران گفت: ترویج فرهنگ قرآن و عترت جامعه را در مقابل انواع آسیب‌های اجتماعی مصون می‌کند پس باید در این سمت و سو با جدیت گام برداشته شود و همه خود را در این زمینه مسئول بدانند.
کد خبر: ۹۶۱۴۵۳۶
|
۲۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۸

کبری شریف‌زادگان مدیر موسسه قرآن و عترت الزهرا(س) در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج از آذربایجان غربی بر لزوم اهتمام جدی برای نهادینه‌سازی فرهنگ قرآنی و گسترش فعالیت‌های قرآنی در جامعه اسلامی تاکید کرد و گفت: دراین صورت می‌توانیم نسل جوان به ویژه دانش‌آموزان را در مقابل انواع آسیب‌ اجتماعی مصون نگه داریم.

وی در اشاره به سابقه فعالیت خود، خاطرنشان کرد: از سال ۷۳ با مهد قرآن تهران همکاری دارم و از سال ۹۳ از اداره ارشاد چالدران مجوز تاسیس موسسه قرآن و عترت الزهرا(س) را دریافت کرده‌ و فعالیت خود را جدی‌تر دنبال می‌کنم.

شریف‌زادگان اضافه کرد: در همه رشته‌های قرآنی شامل تدبر، حفظ، مفاهیم و تفسیر قرآن کلاس‌های آموزشی برای همه مقاطع سنی برگزار می‌کنیم، به طوری که در حال حاضر ۵۵ متربی قرآن با ۳ مربی در سه مسجد شهر مشغول آموزش هستند.

وی مهم‌ترین مشکل برای فعالیت را نبود فضای فیزیکی مناسب عنوان کرد و بیان داشت: ادارات مختلف بارها قول مساعدت دادند، ولی در عمل حمایت‌شان را شاهد نبوده‌ایم.

شریف‌زادگان با بیان اینکه از قرآن‌آموزان هیچ مبلغی به عنوان شهریه دریافت نمی‌شود، همچنین مربیان نیز معمولا به صورت افتخاری و داوطلبانه با این مجموعه همکاری می‌کنند، ادامه داد: چنانچه مسئله فضای فیزیکی حل شود، سایر مسائل را بهتر می‌توانیم حل کنیم.

وی برپایی جشنواره حافظان قرآن در تابستان، تجلیل از حافظان قرآن و مربیان، برپایی کلاس‌های ویژه زیر ۷ سال با عنوان مهد شکوفه‌ها برای تابستان را مورد اشاره قرار داد و برای استقبال جامعه هدف ابراز امیدواری کرد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها