لزوم احیا و معرفی آثار تاریخی به عنوان نشانه‌های هویت و تمدن

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: آثار تاریخی نشان دهنده هویت و تمدن سرزمین ما هستند و در حفظ و معرفی این آثار نباید کوتاهی کنیم.
کد خبر: ۹۶۱۴۵۹۲
|
۲۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۵
لزوم احیا و معرفی آثار تاریخی به عنوان نشانه‌های هویت و تمدن
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل،بابک رضازاده پیش از ظهرامروز در جلسه با مدیر کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل اظهار کرد: میراث‌فرهنگی و آثار به جا مانده از تاریخ برای ما اهمیت خاصی دارند چرا که این آثار نشان دهنده هویت و تمدن کشور هستند و برای حفظ و معرفی این آثار نباید کوتاهی شود. وی افزود: شهرستان مشگین‌شهر از آثار تاریخی و فرهنگی ویژه‌ای برخوردار است که در تعامل با اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و با تخصیص اعتبارات از محل‌های مختلف مانند اعتبارات در اختیار نماینده برای حفظ و احیای این آثار برنامه‌ریزی می‌کنیم. نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: محوطه باستانی شهریئری با قدمتی بیش از ۷ هزار سال یکی از نشانه‌های مهم تمدنی در این منطقه است که ظرفیت ثبت جهانی را دارد و باید برای رونق این محوطه باستانی و معرفی آن اقدامات شایسته‌ای انجام شود. رضازاده ادامه داد: استان اردبیل با وجود ظرفیت‌های کم نظیر در بسیاری از حوزه‌ها محروم مانده و لازم است که با همدلی و همراهی همه مسئولان و با فعال کردن ظرفیت‌های موجود برای توسعه استان تلاش کنیم. نماینده مردم مشگین‌شهر خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های گردشگری استان اردبیل و شهرستان مشگین‌شهر از مزیت‌های استان محسوب می‌شوند و باید با توسعه سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و فعال کردن ظرفیت‌های پنهان مانند روستاهای گردشگری باید به دنبال بهره‌برداری بیشتر از صنعت گردشگری باشیم.
وی اضافه کرد: پروژه موزه باستان‌شناسی مشگین‌شهر یکی از امتیازهای مهم این شهرستان است که می‌تواند محلی برای نمایش و ارائه تاریخ و فرهنگ غنی منطقه باشد که تلاش می‌کنیم با همکاری اداره کل میراث‌فرهنگی این پروژه را در اسرع وقت به سرانجام برسانیم.

تامین زیرساخت‌‎های پروژه‌های گردشگری مشگین‌شهر

حسن محمدی ادیب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: پروژه‌های متعددی در حوزه گردشگری مشگین‌شهر در حال اجرا است که تامین زیرساخت‌های این پروژه‌ها از سوی اداره کل میراث‌فرهنگی انجام می‌شود.وی افزود: پروژه برق‌رسانی و افزایش توان برق مجموعه‌ها و پروژه‌های گردشگری برای ۶ پروژه با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال اخیرا آغاز شده که یکی از اقدامات در حوزه زیرساخت‌ها است.مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل با اشاره به اهمیت محوطه باستانی شهر یئری و اقدامات صورت گرفته برای این محوطه، تاکید کرد: تعیین عرصه و حریم محوطه باستانی شهر یئری به عنوان یک اقدام ضروری امسال انجام می‌شود و تلاش می‌کنیم در روستای پیرازمیان و در محوطه شهر یئری اقدامات لازم را برای توسعه گردشگری منطقه و معرفی بیشتر محوطه باستانی انجام دهیم.  محمدی ادیب ادامه داد: تهیه پرونده ثبت جهانی کوه سبلان یکی دیگر از اقداماتی است که به عنوان یک اثر چند وجهی آغاز شده و ثبت این اثر علاوه بر منظر طبیعی آن می‌تواند در معرفی منظر تاریخی، فرهنگی و سایر ویژگی‌های منطقه، به ویژه در شهرستان مشگین‌شهر موثر باشد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار