مادر فاریابی که چهار حافظ قرآن را در دامن خود پرورش داد

فاطمه آذر نیوشان مادر خانواده و دارای چهارفرزند با نام‌های دانیال، داریوش، دیاناو محمد طاها که به لطف الهی هر چهار فرزندم حافظ قرآن مجید هستند
کد خبر: ۹۶۱۴۶۱۲
|
۲۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، بی تردید بهره مندی از برکات قرآن مجید به عنوان کتاب آسمانی و معجزه جاوید پیامبر اسلام (ص) و منبعی ارزشمند برای هدایت بشراست.

 راهیابی حافظ کل قرآن کریم سرکار خانم دیانامحمدی از شهرستان فاریاب   به مرحله نهایی کشوری  ما را بر آن داشت تا چند دقیقه ای را با خانواده محمدی به گفتگو  بپردازیم

 لطفاً خودتان را معرفی نمایید

فاطمه آذر نیوشان مادر خانواده هستم و دارای چهارفرزند با نام‌های دانیال، داریوش، دیاناو محمد طاها که به لطف الهی هر چهار فرزندم حافظ قرآن مجید هستند. همسرم که مؤثرترین فرد در شکل‌گیری این خانواده قرآنی است و همیشه پشتیبان و حمایت کننده فرزندانم در این راه است. ما در روستای هور شهرستان فاریاب سکونت داریم.

فرزندان شما چند سال دارند و چند جز از قرآن را حفظ هستند

مادر خانواده می گوید دانیال فرزند بزرگم۲۰ سال دارد و ۲۰جز از قرآن را حفظ است،داریوش ۱۵سال دارد و به تازگی شروع به حفظ کرده است و تا کنون ۲ جز از قرآن را حفظ کرده است دیانا ۱۲سال دارد و حافظ کل قرآن است و کوچک ترین عضو خانواده محمد طاها ۵ ساله است و ۲۰سوره از جز ۳۰را حفظ است.

چگونه خانواده شما در چنین مسیر نورانی قرار گرفت و همه فرزندانتان قرآنی شدند؟

پاسخ این سؤال را با خاطره‌ای بیان می‌کنم. ما در محیط خانه زیاد قرآن گوش می‌دادیم و در برنامه های قرآنی مسجد شرکت می کردیم بچه‌ها با قرآن مأنوس بودند. یک روز که دانیال به مدرسه رفته بود و معلم آنها از برکات حفظ قرآن برایشان گفته بود دانیال اشتیاق خود را به حفظ قرآن نشان میداد آنجا بود که اولین جرقه آموزش قرآن به فرزندانم در ذهن من رقم خورد و با کمک همسرم تصمیم گرفتیم که با مراجعه به مراکز قرآنی فرزندانمان را به صورت تخصصی با حفظ قرآن کریم آشنا کنیم.

از وقتی که فرزندان به سمت و سوی معارف قرآنی سوق پیدا کردند چه تغییر و تحولی در خانواده شما اتفاق افتاده است؟مطمئناً و بدون تردید انس با قرآن کریم تغییرات زیادی در زندگی خانوادگی به وجود خواهد آورد و وقتی قرآن که نور، برکت، شفا و رحمت است به خانواده ورود پیدا می‌کنند تغییرات وصف ناپذیری در روابط و زندگی خانوادگی بوجود می‌آورد.دیانا از همان ابتدا علاقه زیادی به قرآن کریم و حفظ قرآن داشت و بدون هیچ اجباری از سمت خانواده به صورت کاملاً اختیاری و حتی ناخودآگاه در مسیر حفظ و انس با قرآن قرار گرفت. مشاهده برادرانش که مشغول حفظ بودند هم مزید بر علت شد و انگیزه او را دو چندان کرد و اکنون حافظ کل  قرآن  است.

آیا فرزندان شما در مسابقات قرآن هم تاکنون مقامی کسب کرده‌اید؟بله در مسابقات دانش آموزی در سطح مدارس و شهرستانی دانیال و دیانا مقام اول را کسب کرده‌اند و به مسابقات استانی راه یافتند و بعد از مسابقات دیانا به مسابقات کشوری راه یافت و اکنون جز نفرات برتر مسابقات کشوری است.

از این که فرزندانتان در مسیر قرآن کریم قدم گذاشته‌اند چه حسی دارید؟ آیا این حفظ قرآن تأثیری هم در زندگی شما داشته است؟با توجه به محیط فرهنگی جامعه امروز و وضعیت نامطلوب فضای مجازی و هجمه‌های مختلف بر ارزش‌های دینی، خدا را شاکرم که به واسطه انس با قرآن کریم از این آسیب‌ها به دور هستند و بسیار راضی و خوشحالم که در این مسیر قرار گرفتند و خیالم از بابت تربیت آن‌ها راحت است. 

با توجه به سن کمی که دیانا داشت آیا حفظ قرآن برایش سخت نبود؟دیانا علاوه بر حفظ قرآن همزمان در‌س‌های مدرسه هم داشت و در مدرسه هم شاگرد اول بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار