خبرهای داغ:
امام جمعه موقت شهر قزوین؛

  جمهوری اسلامی ایران، کشور حافظان قرآن است

 

جمهوری اسلامی ایران، کشور حافظان قرآن است
حجت الاسلام خضری گفت: ایران کشوری آزاده است که قرآن در آن مهجور نیست بلکه در آن حکومت می‌کند.
کد خبر: ۹۶۱۴۶۳۶
|
۲۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۸

قزوین_ به گزارش بسیج، حجت الاسلام سید مهدی خضری امام جمعه موقت شهر قزوین در دومین همایش تجلیل از حافظان کل قرآن کریم و بیستمین همایش تجلیل از حافظان جزء که امروز(۲۸ تیر ماه) در شبستان امیرالمومنین(ع) مسجدالنبی(ص) قزوین برگزار شد، با اشاره به واقعه عاشورا و حماسه نهضت حسینی بیان کرد: حضرت سیدالشهدا(ع) در مسیر کربلا و روز عاشورا آیاتی را تلاوت می‌کردند که دارای کدها و مضامین خیلی مهم و ارزشمندی است.

وی با بیان اینکه مهمترین سفر تاریخی که اولیای الهی داشتند، سفر کربلاست، افزود: امام حسین(ع) در فرصت‌هایی بدست آمده در سفر کربلا سخنان کوتاه اما پرمحتوایی داشتند و در این میان یکی از آیات را چندین بار تکرار کرده‌اند، به طور مثال در روز عاشورا امام سجاد(ع) که در بستر بیماری بودند از پدر بزرگوارشان در مورد شرایط و اوضاع سوال کردند که ایشان با یک آیه کل ماجرا را توضیح دادند.

امام جمعه موقت شهر قزوین تصریح کرد: آیه‌ای که امام حسین(ع) در پاسخ به حضرت زین العابدین فرمودند این بود که "استحوذ علیهم الشیطان فانسیهم ذکرالله" بدین معنا که شیطان سخت بر دل آنها احاطه کرده و فکر و ذکر خدا را از یادشان برده است.

وی خاطرنشان کرد: در دنیای امروزی هم شاهد هستیم کشورهای خلیج فارس و عربی علی‌رغم مشاهده ظلم و جنایات اسرائیل نسبت به مردم فلسطین همچنان سکوت اختیار کرده‌اند چون نگران از دست دادن منافع خود بوده و در واقع اسیر نفس خود هستند.  

حجت الاسلام خضری بیان کرد: در دنیا فقط جمهوری اسلامی ایران در مقابل اسرائیل ایستاد و با انجام عملیات وعده صادق، سیلی محکمی به رژیم صهیونیستی زده و از جبهه مقاومت حمایت کرد.

وی تاکید کرد: ایران کشوری آزاده است که قرآن در آن مهجور نیست بلکه در آن حکومت می‌کند، در حالیکه کشوری همچون مصر با وجود داشتن حافظان قرآن بسیار، ۱۵۰۰ تونل را به روی حماس بسته و مانع رسیدن آب و غذا به مردم مظلوم فلسطین می‌شود و این امر در حقیقت نشان‌دهنده مهجوریت قرآن در کشور مصر است.

امام جمعه موقت شهر قزوین در پایان تاکید کرد: خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران، کشور حافظان قرآن است و با انجام فعالیت‌های مختلف در حال تلاش برای افزایش تعداد فعالان عرصه قرآنی در ابعاد مختلف است.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها