مانور اطفا حریق محیط بانان در جنگلهای ارسباران

تبریز- رئیس اداره محیط زیست هوراند از برگزاری مانور پیشگیری از اطفا حریق محیط بانان در منطقه حفاظت شده ارسباران خبر داد.
کد خبر: ۹۶۱۴۶۶۲
|
۲۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، قادر مین باشلو در این باره توضیح داد: مطابق آماده باش نیروهای یگان حفاظت محیط زیست در خصوص مقابله با آتش سوزی جنگلها و مراتع  همچنین با توجه به ارزش بالای زیست بوم این ذخیرگاه بین المللی مانور مشترکی با حضور محیط بانان و منابع طبیعی شهرستان هوراند برگزار شد.  
 
  وی ادامه داد:  با توجه به پوشش گیاهی و رشد بالای گیاهان درجنگل های ارسباران  لزوم افزایش آمادگی محیط‌ بانان جهت اجرای اقدامات کنترلی و پیشگیرانه و استفاده از ابزارهای مهار آتش‌سوزی از جمله تجهیزات اطفای حریق همچون روت فایر، دستگاه‌های دمنده، دستگاه آب‌پاش، آتش‌کوب و کپسول‌های آتش خاموش‌کن جهت جلوگیری از آتش سوزی‌های احتمالی و گسترش آن در فصل گرم سال احساس می‌شد.

مین باشلو تاکید کرد: ذخیرگاه زیستگره ارسباران  یکی از زیست بوم‌های ارزشمند آذربایجان شرقی است و با توجه به حساسیت این منطقه و آسیب پذیری آن، وظایف دستگاه‌های متولی در کنترل آتش سوزی‌ها بسیار مهم است  که امیدواریم امسال اعتبار لازم پروژه‌های پیشنهادی پیشگیری و اطفاء حریق در فصل مدیریت بحران شهرستان محقق گردد.
 
ارسال نظرات