خطبه نماز جمعه فارسان؛

اجراي برنامه هفتم موجب حرکت کلان کشور به سمت پيشرفت خواهد بود

اجراي برنامه هفتم موجب حرکت کلان کشور به سمت پيشرفت خواهد بود
امام‌جمعه فارسان گفت: اجراي برنامه توسط دولت حرکت کلان کشور به سمت پيشرفت خواهد بود.
کد خبر: ۹۶۱۴۷۱۶
|
۲۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارحال و بختیاری، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: در ميان تمام اوصاف و مختصات تقوا، شايد اين بُعد از ساير ابعاد اهميت تقوا بيشتر باشد که تقوا، محور و مبناي کرامت انسان است. خداوند به انسان کرامت داده است و انسان مي‌تواند اين کرامت را به‌واسطه تقوا، افزايش دهد.

 حجت‌الاسلام محسن ملکپور، به روز انتخابات اشاره داشت و افزود: در مورد مسائل روز و انتخابات آن چيزي که مهم است تبديل رفتارهاي رقابتي به هنجارهاي رفاقتي؛ ولي چرا و چگونه؟ صرفاً برگزاري انتخابات امن و سالم و انتقال آرام قدرت و گردن‌نهادن به انتخاب مردم دستاورد کاملي نيست. در يک نظام اسلامي، کسب قدرت هدف نيست و از همين رو، جريانات سياسي نيز بايد نگاهي متفاوت به رقابت سياسي داشته باشند.

 وي تصريح کرد: قدرت، در جمهوري اسلامي، عامل رسيدن به مناصب و موقعيت‌هاي منزلتي و اقتصادي و امثالهم نيست، وقتي چنين نگاه و تفکّري حاکم باشد، شکست و پيروزي در انتخابات چندان معناي عميق و ماهوي ندارد. آن‌که رأي کمتري از مردم گرفته، خود را شکست‌خورده نمي‌داند و کمک به دولت مستقر را وظيفه‌ي خود مي‌داند؛ کمکي که مي‌تواند خود را در قالب‌هاي مختلفي نشان دهد. هنجارهاي رفاقتي که بايد خود را در موضع‌گيري و عمل نشان دهد، دشمن را مأيوس کرده و دست مقامات کشور را در عرصه‌ي بين‌المللي در مواجهه با قدرت‌هاي متخاصم قوي‌تر مي‌کند.

امام‌جمعه فارسان، اظهار داشت: شريک کردن مردم در اداره امور کشور، سبب پشتيباني مردم از دولت مي‌شود که خود يکي از مهم‌ترين دلايل بقاي هر دولتي به‌حساب مي‌آيد و برگزاري انتخابات متعدد در نظام جمهوري اسلامي دليلي آشکار براي پيروي از مردم‌سالاري ديني است تا شرايط براي نقش‌آفريني مردم فراهم شود و کارگزاران نظام خود را موظف به ارائه گزارش عملکرد به مردم بدانند نه اين‌که فقط در موسم برپايي انتخابات ياد مردم و نيازهاي آن‌ها بيفتند.

حجت‌الاسلام ملکپور، به سخنان مقام معظم رهبري اشاره داشت و گفت: رهبر معظم انقلاب، عدم اجراي کامل برنامه‌هاي پنج‌ساله را با تعبير «خسارت» بيان فرمودند. اين تأکيد و دغدغه معظمٌ‌له گوياي ضرورت (۱) گفتمان‌سازي حرکت کشور مبتني بر برنامه هفتم در جامعه؛ و (۲) مطالبه اجراي دقيق و کامل اين برنامه توسط سخنگويان انقلاب و شبکه تبليغي جبهه انقلاب است.

 وي، بيان داشت: از اين رو مي‌توان گفت يکي از نقاط مثبت و اميدبخش در رويکردهاي رئيس‌جمهور منتخب، تأکيد ايشان بر اجراي برنامه هفتم در تبليغات انتخاباتي بود. اين توجه از سوي ايشان، موجب ايجاد ادبيات مشترک گفتماني و اتحاد و وحدت رويه درحرکت کلان کشور به سمت پيشرفت کشور خواهد بود.

 امام‌جمعه فارسان، به نمايشي به نام ترور ترامپ هم اشاره داشت و بيان داشت: تاريخ ۲ سده معاصر نشان مي‌دهد هيچ کشوري در دنيا به اندازه ايالات متحده آمريکا، شاهد تروريسم نهادينه‌شده بر هرم قدرت براي حذف بالاترين رهبران سياسي‌اش نبوده است. سوءقصد روز شنبه به دونالد ترامپ در پنسيلوانيا سبب شد بار ديگر اين پديده عجيب رئيس‌جمهورکشي در ينگه دنيا موردتوجه جهانيان قرار بگيرد.

 وي گفت: از زمان تأسيس اين کشور، درمجموع ۱۰ رئيس‌جمهور آمريکا هدف ترورهاي موفق و ناموفق قرار گرفته‌اند که ۴ رئيس‌جمهور و يک نامزد رياست‌جمهوري در نتيجه اين ترورها کشته شده‌اند. دونالد ترامپ، رئيس‌جمهوري سابق ايالات‌متحده و نامزد حزب جمهوري‌خواه عصر شنبه ۲۳ تير ۱۴۰۳ در جريان يک گردهمايي تبليغاتي در ايالت پنسيلوانيا، از يک سوءقصد جان سالم به در برد.

 

امام‌جمعه فارسان، اظهار داشت: هنگامي که ترامپ براي جمعي از هوادارانش سخنراني مي‌کرد، چندين گلوله به سمت او شليک شد که يکي از آن‌ها به گوش راست او اصابت کرد. در اين حادثه يکي از حاضران کشته شد و دو تن ديگر مجروح شدند و فرد مهاجم هم کشته شد. فضاسازي شيطنت‌آميز رسانه‌اي در اتهام زني به ايران مبني بر دست داشتن در ترور ترامپ، دليلي ديگر بر نمايشي بودن اين ترور نافرجام است.

وي عنوان داشت: متهم‌سازي ايران نشان مي‌دهد جمهوري‌خواهان مي‌خواهند تنور نمايش ترور را داغ نگاه دارند تا به اهداف انتخاباتي خود دست يابند.

حجت‌الاسلام ملکپور، نکته آخر تشکر از همه هيئات‌  ... به‌ ويژه عزيزان فراجا فرماندهي و پليس راهور ... که در اين ايام زحمت کشيدند و نیز از سربازان گمنام امام زمان ارواحنافداه که در يک ماه اخير 79 عمليات تروريستي را خنثي کردند تقدیر و تشکر کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار