تبدیل رقابت انتخاباتی به رفاقت در عمل به فرامین رهبری

امام جمعه موقت چناران گفت: یکی از راه های اصلی تبدیل رقابت انتخاباتی به رفاقت عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب است.
کد خبر: ۹۶۱۴۷۴۹
|
۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از چناران، حجت الاسلام باقری اظهار کرد: هر انسان به عنوان یک مسلمان در قبال حق، وظایفی دارد و بر هر مسلمان واجب است تا دنبال حق باشد تا بدان دست یابد.

وی افزود: در مقایسه حق و باطل این مطلب ضروری خواهد بود که باطل کف و رفتنی است و در سایه حق جلوه می‌کند.

باقری راه سعادت و کمال آدمی را همراهی حق و در خدمت حق بودن دانست و ادامه داد: در آموزه‌های دینی کتمان حق جزو رذائل شمرده می‌شود.

 امام جمعه موقت چناران با توجه به این موضوع که هرگاه در مسیر حق قدم نهادیم بدون شک با دشمنی‌ها و مخالفت‌هایی از سوی باطل روبرو خواهیم شد اعلام کرد: خداوند متعال در سوره انفال آیه ۴۵ می‌فرمایند: اهل ایمان باید در مسیر حق ثبات داشته باشند. همچنین در حدیث پیامبر اکرم (ص) آمده است، کمال تقوا در این است که هر آنچه نمی‌دانیم در پی آموختن آن باشیم و آنچه می‌دانیم به آن عمل کنیم.

 باقری تصریح کرد: حضور کاروان حسینی در کوفه و کاخ ابن زیاد طی چند روزی که آنجا بودند درس ایثار و از خود گذشتگی و دفاع از دین را نشان داد.

خطیب جمعه موقت چناران درباره انتشار فیلم عده‌ای هنجار شکن در حال عزاداری امام حسین (ع) گفت: این افراد، دل جامعه ایمانی را به درد آورد لذا تقاضای ملت ایران برخورد با عوامل پشت پرده و دخیل در این موضوع است.

وی با توجه به انتخابات که نوعی رقابت است بیان کرد: انتخابات اخیر دستاوردهای فراوانی داشت اولاً انتخاب زود هنگام که طی کمتر از ۵۰ روز برگزاری، آن هم در دو مرحله نشان از اقتدار نظام اسلامی است. انتقال متین قدرت از دولتی به دولت دیگر با گرایش متفاوت درخور تأمل و قابل تحسین است و در مرحله دوم انتخابات با رشد مشارکت تا حدودی به نصاب نزدیک‌تر شده بود.

 باقری یکی از راه های اصلی تبدیل رقابت های انتخاباتی به رفاقت ها را عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برشمرد و توضیح داد: قدرت ابزار و عامل خدمت به مردم برای رسیدن به آرمانهای بلند اسلامی ایرانی است لذا اگر هر که غیر از این دیدگاه را داشته باشد سخت در اشتباه است و باید در محاسبات خود تجدید نظر کند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نقشه شوم دشمنان، اتحاد و انسجام برای چنین کشوری با این شرایط یک ضرورت غیر قابل انکار است بنابراین یکی از نیازهای جامعه امروزی ایران اسلامی ایجاد امید و امیدواری است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها