خبرهای داغ:
فرمانده سپاه شهرستان بیرجند

شهادت پاداش و مزد خدمات آیت الله رئیسی به مردم بود

انسان ذاتا موجودی اجتماعی است و طبیعت او به گونه ای است که معمولا مشتاق داشتن دوست و هم نشین است. از طرفی دوست و رفیق می تواند نقشی سرنوشت ساز در زندگی هر شخص ایفا کند.
کد خبر: ۹۶۱۴۸۱۳
|
۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۲

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سرهنگ خراسانی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند امروز در جلسه دیدار صمیمی که با سربازان ناحیه مقاومت برگزار شد، گفت: انسان ذاتا موجودی اجتماعی است و طبیعت او به گونه ای است که معمولا مشتاق داشتن دوست و هم نشین است. از طرفی دوست و رفیق می تواند نقشی سرنوشت ساز در زندگی هر شخص ایفا کند. ازاین رو آشنایی با ویژگی های دوست و هم نشین شایسته و ملاک قرار دادن این شاخصه ها برای انتخاب دوست، می تواند ثمرات مثبت در زندگی هر فردی داشته باشد. چه بسا دوست خوب، سبب دوری از گناه و عاقبت به خیری انسان شود.

وی به فرمایش علامه طباطبایی که فرمودند " آقایان ابدیت در پیش داریم "، اشاره کرد و افزود: نقل میکنند علامه طباطبایی هر از گاهی در درس دادنشان یا بعضی وقت‌ها می‌فرمود : آقایون! ما ابد در پیش داریم ، واقعا اگر آدم بشینه همین جمله رو فکر کنه، که ما ابد در پیش داریم، دیوانه میشه.
اگر آدم فکر کنه که اصلا ابد یعنی چی؟ ابد یعنی یک هزار سال و یک میلیون و یک میلیارد سال؟ نه! یعنی انتها دیگه نداره ما یه همچین چیزی رو در پیش داریم و تمام اون توشه‌ای که برای ابدیت نیاز هست، تو همین عمر ۶۰ ، ۷۰ سال کوتاه دنیاست.
آدم به جا هست که حواسش رو بیشتر جمع بکنه و به اون اصل بپردازه، دل‌مشغولی‌های دنیا او رو مشغول چیزهای سطحی و پیش پا افتاده و بی‌ارزش نکنه.
ان شاءالله این عمر کوتاه دنیا رو با انجام واجبات و ترک گناهان به پایان برسیم.

سرهنگ خراسانی به اقدامات ارزشمند دولت سیزدهم در کشور اشاره کرد و گفت: شهادت پاداش و مزد خدمات آیت الله رئیسی در سه سال خدمت به مردم در دولت سیزدهم بود.

وی به تاثیر همنشین در ادامه راه اشاره کرد و گفت: در این دنیا یک همنشین خوب یا بد میتواند انسان را بهشتی یا جهنمی کند ، دوران جوانی به خصوص در زمان سربازی دوران طلایی پیشرفت و تاثیر پذیری است ، رفیق خوب میتواند ما را به بالاترین مراتب برساند و رفیق بد میتواند ما را گمراه کند. 
در این دوران دل آماده پذیرش است به همین جهت توصیه شده است که در دوران جوانی به دنبال پاک بودن و کسب فضائل اخلاقی باشید. 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند بیان کرد: این دوران جوانی دوران خطیری است، اگر خوب عمل کنیم بهشتی میشویم و اگر بد عمل کنیم خطرناک می شود. 
همنشینی و همراهی با افرادی که اهل گناه و معصیت هستند و افتخار می کنند به انجام آن را از زندگی خود حذف کنید که در این عمر کوتاه لذت های این دنیا زود گذر است و ما یک بی نهایت در پیش داریم.
در پایان سرهنگ پاسدار حسین خراسانی به یک بیت از حافظ اشاره کرد و گفت:  حافظ در یک شب که آسمان نگاه میکرد شعری سرود به این مضمون ٫٫ مزرعِ سبزِ فلک دیدم و داسِ مه نو
یادم از کِشتهٔ خویش آمد و هنگامِ درو
گفتم ای بخت بخفتیدی و خورشید دمید
گفت با این همه از سابقه نومید مشو ٫٫ 
مواظب باشید که رفیق ناباب ما را از مسیر اصلی زندگی جدا نکند که تگر این طور شود خسر الدنیا و الاخرة می شویم.
خسران به معنای از دست رفتن تمام یا بخشی از سرمایه است، یک زمانی ما ضرر میکنیم اما از سرمایه ما چیزی کم نمی شود، اما زمانی مانند آن یخ فروش هستیم که سرمایه او دارد از بین می رود، عزیزان سرباز که در بهترین دوران زندگی خود هستید، فطرت همه انسان ها از ابتدا پاک است بکوشید و مراقبت کنید که تا آخرین لحظه پاک بمانیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها