مثبت سوژه:

مسجدی که در گچساران حلال مشکلات است + (فیلم و تصاویر)

مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد با بهره گیری از ظرفیت نوجوانان و جوانان کارهای بسیار خوبی در زمینه های فرهنگی مذهبی، آموزشی، جهادی و ... برای کمک به مردم انجام می دهد و جز مساجد شاخص این استان به شمار می رود.
کد خبر: ۹۶۱۴۹۱۸
|
۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج، برای رسیدن به جامعه اسلامی نیاز به محله اسلامی داریم، محله اسلامی جز با مساجد طراز اسلامی که در محل فعالیت می‌کنند ممکن نیست. در اهمیت مساجد می توان گفت: موضوع تحقق محله اسلامی با محوریت محله و تمرکز بر مساجد از مهمترین اولویت های این حوزه است.

 پایگاه بسیج باید با محوریت مسجد و کمک مردم ،محله اسلامی را تشکیل دهد و در این مسیر با قدرت به پیش رود. پایگاه بسیج باید حول محور مسجد با پیشگامی امام جماعت طرح تشکیل محله اسلامی در تراز انقلاب اسلامی را عملیاتی کند که این طرح برکات فراوانی در محله و شهر خواهد داشت.

 با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب در نوزدهمین اجلاس سراسری نماز در سال ۱۳۸۹ در رابطه با ویژگی‌های مسجد طراز اسلامی: مسجد بایستی مظهر باشد برای آمیختگی دنیا و آخرت و پیوستگی بین فرد و جامعه، مسجد خانه خدا و خانه مردم است و نیز مسجد کانون ذکر و معراج معنوی و در عین حال عرصه علم، جهاد و تدبیر دنیوی است و جایگاه عبادت و در عین حال پایگاه سیاست است.

این مسیر طراز اسلامی الزاماتی باید داشته باشد که این الزامات با حضور یک روحانی شایسته در سطح مسجد و محله به وقوع می پیوندد.

یکی از مساجدی که در استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان گچساران با اقدامات ابتکاری و خلاقانه زمینه را برای جذب نوجوانان و جوانان وآحاد مردم فراهم کرده مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) بوده که در شهرک بهارستان گچسارن نبش کوچه هفتم واقع شده است.

محمد معنوی عضو هیئت امنای مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) گچساران در گفت و گو با خبرنگار بسیج می گوید:این مسجد از جمله مساجد شهر گچساران است که به صورت هیئت امنایی اداره می شود و بیش از 250 نوجوان و جوان مشتاق در اجرای برنامه های مختلف این مسجد پای کار هستند.

وی افزود: این مسجد، مرکز محله اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان گچساران است ودر حوزه های مختلف فرهنگی، مذهبی، جهادی، آموزشی و تربیتی و ... فعالیت های زیادی را با کمک مردم و نوجوانان و جوانان علاقه مند انجام داده است.

معنوی، مرمت و تجهیز 4 خانه عالم در چهار روستای کم برخوردار شهرستان گچساران را از جمله اقدامات مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) گچساران برشمرد و گفت: خانه های عالمی هم که عالم نداشتند را در آنها عالم مستقر کردیم.

فرمانده پایگاه شهید سیف الله حسینی گچساران به ماجرای جالب یک خانه عالم اشاره کرد وگفت: خانه عالم یکی از روستاهای گچساران عالم نداشت و ما شرایط ازدواج یک عالم را فراهم کردیم تا زن گرفت وخانه ای نیز برای وی مهیا کردیم تا در روستا بماند و فعالیت کند.

وی جذب ، ساماندهی و کادر سازی را از دیگر فعالیت ها تربیتی در مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) گچساران عنوان کرد.

معنوی گفت: همچنین یک زایر سرای مجهز به موقعیت یاب جهت اسکان و پذیرایی زایران در ایام اربعین حسینی راه اندازی کردیم.

عضو هیئت امنای مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) گچساران گروه های جهادی پایگاه مقاومت بسیج مسجد در بحث تعمیرمنازل ، توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان ، ساخت یک باب منزل در یکی از روستاها و ایزوگام پشت بام ها، دیوار چینی و ... فعالیت های چشمگیری داشتند.

معنوی، راه اندازی گشت های رضویون جهت پیشگیری از سرقت منازل و تامین امنیت محلات را از دیگر فعالیت هایی عنوان کرد که  درمسجد حضرت فاطمه زهرا (س) گچساران انجام می شود.

وی بیان کرد: در رزمایش مومنانه به نیابت از 366 شهید شهرستان گچساران بسته های معیشتی بین نیازمندان توزیع شد.

عضو هیئت امنای مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) گچساران ابراز داشت: برگزاری اردوهای زیارتی سیاحتی ، راهیان نور و اعزام به کربلا برای افرادی که با مسجد همکاری می کنند از دیگر برنامه های ابتکاری است که تاکنون انجام شده است.

معنوی گفت: در طرح شهید بهنام محمدی بسیجیان پایگاه شهید سیف الله حسینی مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) گچساران  در یک اردوی علمی از تاسیسات نفت و گاز در منطقه دشت گز گچساران بازدید کردند که مورد استقبال قرار گرفت و همچنین دوره های سواد رسانه و فضای مجازی نیز برای علاقه مندان برگزار شد.

وی بیان کرد: برای ایجاد انگیزه و روحیه نوجوانان و جوانان گچسارانی برای آنها وسایل ورزشی تهیه و حتی مراسم جشن تولد آنها با حضور خانواده هایشان در مسجد برگزار می شود.

عضو هیئت امنای مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) گچساران ابراز داشت: برای پیگیری و رفع مشکلات مردم در حوزه های مختلف کانالی را در شبکه های اجتماعی با عنوان" کانال محله" راه اندازی کرده ایم که از این طریق مردم مشکلات شهر و محلات را در آن مطرح می کنند .

وی افزود: پس از دسته بندی مشکلات و دراین راستا مسئولان اجرایی و شورای تامین شهرستان گچسارن را دعوت می کنیم و کار برق رسانی و روشنایی محلات ، جدول کشی و آسفالت خیابان ها را به سرانجام می رسانیم و سایر موضوعات نیز پیگیری و برطرف می شوند.

معنوی بیان کرد: مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) گچساران  به دلیل فعالیت های اثر بخش در جشنواره های مختلف از جمله جشنواره استانی اسوه، جشنواره مالک اشتر استانی و کشوری، و جشنواره طوبی و ... صاحب عناوین برتر شده است.

مسجدی که در گچساران حلال مشکلات استمسجدی که در گچساران حلال مشکلات استمسجدی که در گچساران حلال مشکلات استمسجدی که در گچساران حلال مشکلات استمسجدی که در گچساران حلال مشکلات استمسجدی که در گچساران حلال مشکلات استمسجدی که در گچساران حلال مشکلات استمسجدی که در گچساران حلال مشکلات استمسجدی که در گچساران حلال مشکلات استمسجدی که در گچساران حلال مشکلات استمسجدی که در گچساران حلال مشکلات استمسجدی که در گچساران حلال مشکلات است

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار