دکتر غلامرضا حسن پور:

عدم برگزاری انتخابات اتحادیه های صنفی، غیرقانونی و غیر شرعی است و نوعی تضییع حق الناس است

ئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور و عضو هیات عالی نظارت خواستار اجرای بدون وقفه قانون نظام صنفی کشور در خصوص برگزاری انتخابات هیأت مدیره اتحادیه‌های صنفی شد.
کد خبر: ۹۶۱۴۹۸۲
|
۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۹

سردار غلامرضا حسن‌پور در گفتگو با خبرنگار بسیج اصناف با اعلام این خبر افزود:متأسفانه اقدامات غیر قانونی یکی از مسؤلین ارشد وزارت صمت باعث شده که   بر خلاف تمام موازین قانونی و شرعی، فرآیند برگزاری انتخابات اتحادیه‌‎ها و حتی روند فراخوان، ثبت نام و تایید صلاحیت‌ها به تعویق بیافتد.

سردار حسن‌پور با اشاره به اینکه این تبعیض مشمول اتحادیه‌هایی شده است که رؤسا یا اعضای هیأت مدیره آنها به مسؤلان استانی یا کشوری دسترسی دارند و هر از گاهی نامه‌ای به نفع ایشان صادر می‌شود، تأکید کرد: تعویق انتخابات هیأت مدیره برخی اتحادیه‌های صنفی به منزله ایجاد تبعیض و بی‌عدالتی در اجرای قانون است و از طرفی به منزله نادیده گرفتن حق‌الناس است.
عضو هیأت عالی نظارت بر سازمانهای صنفی گفت: مقام معظم رهبری(مدظله العالی)      همواره بر برگزاری انتخابات در زمان و موعد مقرر تاکید داشته‌اند، چنانکه پس از شهادت شهید آیت‌الله ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان، فرآیند بزرگترین و فراگیرترین انتخابات کشور در دستور کار قرار گرفت و اجرا شد.
رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور با اشاره به اینکه پس از شهادت رئیس جمهور تا انتخاب رئیس جمهور جدید آن هم در انتخاباتی دو مرحله‌ای، اجازه داده نشد هیچ خللی در امور کشور پیش بیاید، افزود:با وجود چنین شرایط آرامی در کشور چرا باید انتخابات تعدادی از اتحادیه‌های صنفی به بهانه‌ها و گمانه زنی های مختلف به تعویق بیفتد و با خلق بدعتی جدید، اجرای قانون فعلی متوقف شود.

سردار حسن‌پور با بیان اینکه با توجه به این اتفاقات از قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت طی نامه ای درخواست شد که به این موضوع ورود کنند، گفت: این رفتار تبعیض آمیز با شیوه شهید جمهور و متن قانون مغایرت دارد  و از این رو از قائم مقام  وزیر صمت خواسته شد،  نسبت به برگزاری فوری و بدون قید و شرط انتخابات اتحادیه ها اقدام نموده و علت اخلال در برگزاری انتخابات ریشه‌یابی و برخورد لازم صورت پذیرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار