آغاز اعزام به مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب کشور

سرهنگ پاسدار امیر جعفری معاون هماهنگ کننده سپاه استان قم از آغاز اردوهای راهیان نور غرب و شمال غرب کشور و چگونگی برگزاری آن خبر داد.
کد خبر: ۹۶۱۴۹۹۶
|
۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۶

سرهنگ پاسدار امیر جعفری معاون هماهنگ کننده سپاه استان، در مصاحبه با خبرگزاری بسیج قم، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، عنوان کرد: طبق سنوات گذشته اردوی راهیان نور شمال غرب کشور امسال نیز با شکوه هر چه تمامتر برگزار خواهد شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان قم افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از ابتدای مرداد ماه اعزام‌ها آغاز و طبق پیش‌بینی‌ها، حدود ۲۰۰۰ نفر از بسیجیان محلات و اقشار که متقاضی هستند در قالب کاروان‌های چهار اتوبوسه از شهر مقدس قم اعزام خواهند شد.

 وی با بیان اینکه مدت زمان هر اردو ۴ روز می باشد عنوان کرد: اسکان زائران مناطق عملیاتی در روز اول شهر بانه خواهد بود و در روز دوم زائران از یادمان‌های سیران بند، بوالحسن، بلفت و دوپازا،بازدید کرده و در روز سوم با حرکت به سمت سنندج، بازدید از تپه‌های الله اکبر و محل شهادت شهید زین الدین فرمانده لشکر ۱۷ علی ابن ابیطالب (ع) در دوران دفاع مقدس و اسکان در سنندج را خواهیم داشت و نهایتا در روز چهارم در مسیر برگشت به شهر مقدس قم، از باغ موزه دفاع مقدس استان همدان بازدید خواهند کرد.

سرهنگ پاسدار جعفری اظهار داشت: سعی کردیم تا با توجه به طولانی بودن مسافت بین یادمان‌ها، بازدیدهای زیادی را برای زائران این مناطق قرار دهیم و امیدواریم با استفاده از این فرصت فراهم شده جهت بازدید از مناطق عملیاتی تقریباً گمنام که خیلی تاکنون به آنجا سفر نشده، راهیان نور باشکوه‌تری داشته باشیم و حجم اعزام‌های ما به مناطق عملیاتی غرب بیشتر شود.

وی افزود: سابق بر این از فرصت روزهای پایانی سال برای اردوی راهیان نور بهره میبردیم اما امسال به علت همزمانی این روزها با ماه مبارک رمضان قادر به استفاده از آن نیستیم و لذا تابستان بهترین فرصت برای اعزام و ثبت نام است.

سرهنگ جعفری ادامه داد: علاقمندان به شرکت در اردوهای راهیان نور می توانند از طریق مساجد محلات، پایگاه‌های مقاومت بسیج و یا کسانی که در بسیج اقشار هستند از طریق اقشار مختلفی که در سازمان‌ها و نهادها و ارگان‌ها هستند اقدام به ثبت نام کنند.

وی خاطرنشان کرد: جهت بهره مندی و حضور تعداد بیشتر علاقمندان در این سفر معنوی، سعی ما بر کاهش هزینه ها از طریق جذب کمک‌ها بوده، علی الخصوص فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) که در این زمینه مساعدت بسیاری نمودند تا کاهش هزینه ها را داشته باشیم و فشاری به متقاضیان وارد نشود.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد تا ان شاالله این اقدامات مورد رضایت حق تعالی و شهدا قرار گیرد و سفری با شکوه و بدون خطر برای زائران این مناطق عملیاتی داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار