مدیر روضه های خانگی وهیئت و گروه قرآن وعترت:

از حضور در روضه های خانگی تا تهیه لوازم منزل برای نیازمندان

پیران گفت: خداوند از کودکی توفیق خادمی این بزرگواران را به من عطا کرده است و عمری است که توفیق مدیریت روضه های خانگی برپایی مجالس شادی و عزا و مداحی اهل بیت علیهم السلام نصیبم شده است.
کد خبر: ۹۶۱۵۰۴۱
|
۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۲

فاطمه پیران، مدیر روضه های خانگی وهیئت و گروه قرآن وعترت در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان، ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام ) گفت: روضه های خانگی قدمتی به طولانی زمان شهادت امام حسین علیه السلام و بازگشت اسرا به مدینه و برپایی جلسات سوگواری امام حسین علیه‌السلام دارد.

وی در ادامه افزود: یکی از سنت‌هایی که از قدیم در بین مردم رایج و گره گشا بود، روضه‌های خانگی است که در یک روز مشخص از ماه یا هفته برگزار می شود .

این خواهر مداح بسیجی، با اشاره به فعالیت‌های هیئت قرآن وعترت در مساجد حضرت علی النقی علیه السلام و جوادالائمه علیه السلام افزود: اعضای هیئت قرآن وعترت مشتمل بر خواهران محله است، که به صورت هفتگی یک جلسه در منزل یکی از خواهران با قرائت دعا و مناجات و باتوجه به ایام و مناسبتهای  ملی و مذهبی سال به ذکر توسل و مرثیه و یا مولودی خوانی می پردازند.

وی ادامه داد: برگزاری جلسات هفتگی که معمولا هر هفته منزل یکی از خواهران محله برگزار می شود انس والفتی را میان اعضاء این هیئت ایجاد کرده است و باعث شده است در غم وشادی هم کنار هم باشند و هم برای مسائل بزرگتر چون تهیه بسته های کمک معیشتی و تهیه لوازم زندگی برای افراد نیازمند، پخت نذورات،برپایی سفره های افطاری این دو مسجد، دلجویی و رسیدگی به یتیمان، زنان بی سرپرست، کمک و همیار هم باشند.

فاطمه پیران، وجود مجالس اهل بیت علیهم السلام را اصلی ترین عامل اخوت و همبستگی بین اعضاء دانست و تصریح کرد: خداوند از کودکی توفیق خادمی این بزرگواران را به من عطا کرده است و عمری است که توفیق مدیریت روضه های خانگی برپایی مجالس شادی و عزا و مداحی اهل بیت علیهم السلام نصیبم شده است.


وی عمده ترین فعالیت های هیئت قرآن و عترت را جمع آوری کمک و بسته بندی ارزاق برای موکب های اربعین عنوان کرد.

فاطمه پیران خاطر نشان کرد: فعالیت و تلاش برای اربعین با تعداد ۲۶ نفر از  خواهران هیئت هرسال انجام می شود.

وی در ادامه از فعالیت‌های رایگان برپایی مجالس روضه های خانگی برای افراد کم بضاعت و یا خرج پاکت و هدیه از مجالس روضه ها را برای بیوه زنان و یتیمان عنوان کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار