بررسی راهکارهای پیشگیری از شیوع تب دنگی در اربعین حسینی 

 جلسه کار گروه سلامت و محیط زیست سازمان بسیج جامعه پزشکی استان ایلام با موضوع بررسی تب دانگی و پشه آئدس و راه‌های جلوگیری از شیوع آن در این استان برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۱۵۰۶۹
|
۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۸

به گزارش روابط عمومی بسیج جامعه پزشکی، جلسه کار گروه سلامت و محیط زیست سازمان بسیج جامعه پزشکی استان ایلام با حضور رئیس و اعضاء کار گروه، حول محور مخاطرات تب دانگی و پشه آئدس و راه‌های جلوگیری از شیوع آن در استان برگزار شد و در پایان جلسه پیشنهاداتی بیان و دستوراتی نیز صادر شد.

در ابتدای این جلسه بیان شد که با توجه به اهمیت و مخاطرات تب دنگی و پشه آئدس ، این موضوع باید با قید فوریت در شورای اداری و در استانداری مطرح و ظرفیت های بین بخشی در تعامل با دانشگاه علوم پزشکی در جهت پیگیری به کار گرفته شوند . 

همچنین معاونت بهداشتی دانشگاه با هماهنگی و همکاری صدا و سیما نسبت به ساخت کلیپ های کوتاه آموزشی در خصوص مراقبت های لازم و پیشگیری از شیوع پشه آئدس و پخش در صدا و سیمای استان اقدامات لازم را انجام دهد. 
 
 با توجه به در پیش بودن ایام اربعین و برپایی موکب ها و آشپز خانه ها در مرز مهران و تردد حدود ۷۰ درصد زوار از مرز مهران، لذا آگاهی و آموزش به موکب داران، آشپز خانه داران و ... نسبت به بیماری تب دنگی و خطرات پشه آئدس نیز از موارد مهمی است که باید به آن توجه شود .

 همچنین طی تجربه‌های به دست آمده از همه گیری بیماری کرونا، پیشنهاداتی از جمله (استقرار یک قرارگاه استانی، کمیته‌ها و کار گروه‌های تخصصی) بیان شد تا اقدامات و هماهنگی‌های لازم تخصصی و بین بخشی با جدیت پیگیری شود . 

گفتنی است؛ شهرداری‌های مرکز استان و شهرستانها نسبت به بهبود وضعیت بهداشتی شهرها از قبیل دفع بهداشتی فاضلاب و زباله، درب دار کردن سطل های زباله ، کنترل برکه های آب سطح شهرها و ... نیز به پیشگیری از آلودگی توجه کافی داشته باشند . ضمن اینکه موثرترین راه، مقابله با این بیماری آموزش همگانی است که باید کار گروه فضای مجازی و رسانه با تولید محتوا و نشر حداکثری در آموزش خانواده ها و آحاد مردم نقش آفرینی کند .
                               
با توجه به هشدارهای وزارت بهداشت در خصوص بیماری تب دانگی و پشه آئدس ، تشکیل قرارگاه و حفظ انسجام تمامی بخش‌های استان و استفاده از ظرفیت های بین بخشی در تعامل با دانشگاه علوم پزشکی در پیشگیری و جلوگیری از شیوع بیماری تب دانگی لازم و ضروری موضوعی مهم برشمرده شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار