مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان مطرح کرد:

صدور 14 هزار فقره سند مالکیت برای واحدهای مسکونی روستای

زنجان- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ازصدور 14 هزار فقره سند مالکیت برای واحدهای مسکونی روستای در طول ۳ سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۹۶۱۵۱۰۰
|
۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۴

صدور 14 هزار فقره سند مالکیت برای واحدهای مسکونی روستای

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان، رضا خواجه ای در جمع خبرنگاران با بیان اینکه، این نهاد به بحث صدور سند مالکیت واحدهای روستایی تاکید جدی دارد و به نوبه خود استقبال گسترده مردم را بدنبال داشته اظهارداشت:توسعه روستا، پایدارترین سیاست و راهبرد در توسعه هر کشور به شمار میرود و این سیاست ارتباط تنگاتنگ با نظام فکری و نگرشی دارد و برای نهادینه سازی این سیاست ابزارها و روشهای مختلفی وجود دارد که سند دار کردن واحد مسکونی و یا به عبارت کلی صدور سند برای اماکن در روستا به موازات سایر سیاستهای توسعهای مناطق روستایی از جمله این روش هاست.

وی تاکید کرد: سند مالكيت به معناي هويت بخشي به املاك روستايي است و روستاييان مي توانند از سند به عنوان وثيقه بانكي استفاده و تسهيلات دريافت كنند كه اين مهم بسياري از اختلافات ملكي را نيز رفع مي كند. 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به مزاياي فراوان يك نظام جامع و مناسب مالكيت تثبيت شده اراضي روستايي و تضمين مالكيت و ارزش‌دهي به حق تصرف در روستاها تثبيت خانه‌هاي مسكوني روستاييان و جلوگيري از تعارض و تضاد در مالكيت آنها به عنوان يكي از فوايد اين نظام جامع نام برد و ادامه داد: ايجاد اطمينان لازم نسبت به رهن‌گذاري املاك و پشتوانه و وثيقه‌اي مطمئن براي روستاييان در مواقع لازم همچون تسهيلات رفاهي وام و غيره جلوگيري از مهاجرت جمعيت جامعه روستايي و عدم بروز مشكلات در شهرها برنامه‌ريزي‌هاي موثر در امر بازار خريد و فروش زمين، جلوگيري از انجام معاملات به صورت اسناد عادي و انجام معاملات ملكي و خانه‌هاي روستايي در دفاتر اسناد رسمي و مراجع قانوني از ديگر مزاياي تثبيت مالكيت خانه‌هاي روستايي است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان تصریح کرد: در طول 3 سال گذشته، 14188 فقره سند برای واحدهای مسکونی روستایی و 1897 فقره برای واحدهای مسکونی شهری به همت بنیاد مسکن و اداره ثبت اسناد و املاک استان صادر شده است. 

خواجه ای افزود : تاکنون 79930 فقره سند برای واحدهای مسکونی روستایی به میزان 7/ 83 درصد صادر شده که درمقایسه با نرم کشوری 17 درصد بالاتر است.

 وی خاطر نشان کرد: تا پایان سال پیش بینی می شود، بیش از 6هزار و 700 فقره سند مالکیت روستایی و شهری در استان صادر گردد.

فاطمه عسگری 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار