افزایش ۵۵ درصدی تولید خودروی سواری در کشور

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی گفت: تولید خودروی سواری در سه سال گذشته رشد ۵۵ درصدی داشت و از تولید یک میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه در سال ۱۴۰۲ به یک میلیون و ۷۳۰ هزار دستگاه در سال ۱۴۰۳ رسید.
کد خبر: ۹۶۱۵۱۰۵
|
۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهدمقدس، سید مهدی فرحی شنبه شب در مراسم گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن که به همت خانه صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی مشهد برگزار شد، به تشریح رشد ۲۰ مولفه اقتصادی در حوزه صنعت و معدن اشاره کرد و افزود: تولید خودروی سواری در سه سال گذشته دولت سیزدهم رشد ۵۵ درصدی داشت به گونه ای که از تولید یک میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه در سال ۱۴۰۲ به یک میلیون و ۷۳۰ هزار دستگاه در سال ۱۴۰۳ رسید.

وی با اشاره به برخی از این مولفه ها اعلام کرد: رشد تولید ۳۰۰ درصدی انواع کشنده ها و کامیونت، رشد ۱۵۰ درصدی تولید کمباین، ۹۶ درصدی ماشین لباسشویی و ۸۸ درصدی تولید چرم از دیگر توفیقات دولت سیزدهم است.

فرحی به برخی عقب ماندگی ها در حوزه معدن کشور اشاره و اظهار کرد: ایران هفت درصد معادن دنیا را در اختیار دارد اما میزان اکتشافی که انجام داده، سه تا چهار درصد از کل معادن کشور است.

وی بیان کرد: با این حال در سه سال گذشته یکهزار و ۳۰۰ پروانه اکتشاف معدنی و یکهزار و ۶۰۰ پروانه بهره برداری در حوزه معدن کشور صادر شده است.

قائم مقام وزیر صنعت معدن و تجارت در امور بازرگانی گفت: امروز ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان در کشور فعال است و باعث شده در بخش نرم افزار به توفیقات خوبی دست پیدا کنیم.

فرحی اعلام کرد: در ارتباط با توسعه فناوری و داشتن محصول جدید باید در ۲ جبهه فعالیت کنیم که یکی ارتقای و رشد وضع موجود است که به همت دولت سیزدهم رشد خوبی یافت اما به آنچه شایسته کشور است، نرسیدیم، بیش از ۱۰ سال است که شعار سال از جنس اقتصادی و مشارکت و جهش در تولید است.

ایجاد ۱۷۰ هزار اشتغال خالص در خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: ۱۷۰ هزار اشتغال خالص در سه سال دولت سیزدهم در استان ایجاد شد و نرخ بیکاری به ۶.۳ درصدی کاهش یافت، معنی اش راه افتادن جریان اقتصادی استان و فعال شدن بخش تولید و کارخانه ها است.

یعقوبعلی نظری اظهار کرد: تنها در سال ۱۳۹۹ ، ۹۸ هزار کارگر در استان بیکار شدند، آنچه ما مشکل داریم در تحقق برنامه ها و عمل است، نباید فقط به نظریه ها اکتفا کنیم.

وی بیان کرد: اولین راهبرد ما در خراسان رضوی در سال ۱۴۰۰ نگهداشت وضعیت موجود و حفظ واحدهای تولید بود، در آن سال پنج هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی در استان وجود داشت که ۸۹۰ واحد از آنها تعطیل بودند.

نظری افزود: راهبرد دوم ما احیای واحدهای تعطیل بود که همه واحدهای تعطیل قابل احیا نبودند که ۳۰۸ واحد در حوزه صنعت و معدن و ۳۶۱ واحد در حوزه دام و طیور احیا شدند و باقی که قابل احیا نبودند، تعیین تکلیف شدند.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: ۲۰۰ هزار مسکن از پی کنی تا بهره برداری در خراسان رضوی در این سه سال عملیاتی شده است.

نظری عنوان کرد: همین که نام من در دولت شهید رییسی ثبت شد باعث افتخار من است، همیشه نسبت به مشکلات مردم و بی خانمان بودن و بیکار ‌و بی مسکن بودن، دغدغه داشتم و من با همین راهبری خود را موظف به خدمت به مردم می دانستم.

وی بیان کرد: ۵۹۹ واحد تولیدی در خراسان رضوی با اجرای طرح توسعه به میزان ۲۵۰ هزار میلیارد ریال در سه سال گذشته سرمایه گذاری کردند.

نظری اضافه کرد: ۵۹۰ هزار میلیارد ریال در طول سه سال گذشته در حوزه صنعت و معدن خراسان رضوی سرمایه گذاری شده است.

در پایان این مراسم از واحدهای صنعتی نمونه در سطح ملی و استانی قدردانی شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار