مدیر درمان تامین اجتماعی زنجان مطرح کرد:

پرداخت 301میلیاردریال هزینه درمان به بیمه شدگان تامین اجتماعی استان زنجان در سال گذشته

زنجان گفت: در سال 1402 مبلغ 301 میلیارد ریال هزینه درمان به بیمه شدگان تامین اجتماعی استان زنجان پرداخت شده است.
کد خبر: ۹۶۱۵۲۱۹
|
۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۱

پرداخت 301میلیاردریال هزینه درمان به بیمه شدگان تامین اجتماعی استان زنجان در سال گذشته

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان، امیر عباس جراحی علمداری در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته تامین اجتماعی اظهار داشت: ارتقاء خدمات بهداشتی درمانی و رشد کیفیت زندگی، منجر به افزایش امید به زندگی از حدود ۵۵ سال قبل از انقلاب به بالای ۷۵ سال در حال حاضر رسیده است.

وی بیان کرد: تامین اجتماعی در حال حاضر به بیش از 53 درصد از جمعیت یک میلیون و 119 هزار نفری استان در حوزه‌های مختلف خدمات درمانی ارائه می‌کند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان گفت: در حال حاضر مدیریت درمان تامین اجتماعی استان زنجان ماهانه بطور متوسط ۱۱۳ میلیارد تومان تعهدات درمانی به بیمه شدگان و مردم استان ارایه می نماید.

 وی بیان کرد: در حال حاضر مدیریت درمان تامین اجتماعی استان زنجان به دو روش کلی درمان مستقیم و درمان غیر مستقیم به بیمه‌شدگان این سازمان ارائه خدمت می‌کند؛ که در درمان مستقیم کلیه خدمات درمانی در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی به صورت رایگان برای بیمه شدگان اجباری ارائه می‌شود. 

جراحی گفت: در حال حاضر این مدیریت در استان زنجان با دو بیمارستان و یک پلی‌کلینیک و چهار درمانگاه در قسمت های مختلف استان خدمات متنوع درمانی را به صورت رایگان ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: به منظور تکمیل پوشش درمانی بیمه‌شدگان این مدیریت با 600 مرکز مستقل درمانی، مطب پزشکان و مراکز پاراکینیک قرارداد بسته است که در این نوع از ارائه خدمات درمانی که به درمان غیر مستقیم معروف است بیمه‌شدگان با پرداخت فرانشیز از خدمات درمانی مورد نیاز خود در مراکز طرف قرارداد بهره می‌برند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان افزود: در راستای توسعه خدمات درمانی این مدیریت درمان در حال حاضر ، دو پروژه دردست اجرا (طرح توسعه بیمارستان شهید سلیمانی ابهر و احداث درمانگاه جدید سهروردی در شهرستان خدابنده) با تخصیص اعتباری اولیه بالغ بر 157 میلیارد تومان در حال ساخت می باشد.

وی بیان کرد :در سال1402 مبلغ 301میلیاردریال هزینه درمان به بیمه شدگان تامین اجتماعی استان زنجان پرداخت شده است.

جراحی افزود:علاوه بر خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان در 2 بیمارستان و 5 درمانگاه ملکی، در معاونت خرید راهبردی با 599 مرکز درمانی و تشخیصی در این استان قرارداد خرید خدمات دارد.

فاطمه عسگری 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار