خبرهای داغ:
مثبت سوژه/

دغدغه و احساس تکلیف بانوی خیاط و آموزش قرآن به کودکان روستای سیمین

همدان-بانوی خیاط موفق روستای سیمین شهرستان بهار از خدمت‌رسانی و مربیگری قرآن و آموزش آن به کودکان و نوجوانان روستا می‌گوید.
کد خبر: ۹۶۱۵۲۷۸
|
۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۱

دغدغه و احساس تکلیف بانوی خیاط و آموزش قرآن به کودکان روستای سیمین

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سمیه مرادی بانوی موفق عرصه خیاطی اهل روستای سیمین شهرستان بهار، ۱۳سال است که در این عرصه فعال بوده و به بانوان روستا و شهرستان خود خدمت ارائه می‌کند، اما با احساس تکلیف در عرصه مربیگری و آموزش قرآن نیز خوش درخشیده است.

این بانوی موفق در گفتگو با خبرنگار بسیج بیان کرد: ازسال ۱۳۸۹ باتوجه به علاقه‌ای که به خیاطی داشتم در روستای سیمین شروع به فعالیت در این زمینه کردم و آموزش خیاطی نیز برای چندین هنرجو را طی این چند سال داشتم.

سمیه مرادی با بیان اینکه آموزش قرآن ویژه خردسالان را نیز از سال ۱۳۹۴ دارم، اظهار کرد: علاوه بر خیاطی، با توجه به علاقه‌ای که به مربیگری داشتم، آموزش قرآن را برای خردسالان از برگزاری حلقه های صالحین آغاز کردم و روز به روز بر تعداد قرآن آموزانم افزوده شد.

وی با اشاره به چگونگی شروع به کار خود در رشته آموزش قرآن گفت: در یکی از روزها، یک نفر از قرآن آموزانم درخواست آموزش حفظ قرآن را کرد و با توجه به کمبود مکان، آموزش را به صورت روخوانی فارسی در منزل پدری شروع کردم و با هماهنگی‌هایی که صورت گرفت از مربیان جامعه القرآن در دوره‌ها دعوت شد و ما نیز آموزش یافتیم و در دوره‌های مربیگری سازمان تبلیغات شرکت کردم که به لطف خدا مدرک گرفتم و کار را به صورت تخصصی آغاز کردم.

این بانوی موفق با بیان اینکه بنده هم اکنون دررشته روخوانی، روانخوانی و حفظ با ۳۵ نفر از شاگردان دوره ابتدایی و خردسال و ۹ نفرنوجوان دوره حفظ آموزش می‌دهم، گفت:ابتدا آموزش این دوره برای قرآن آموزان رایگان بود اما به خاطر جدیت در کار و حضور قرآن‌آموزان شهریه‌ای بسیار جزئی را پرداخت می‌کنند.

وی با اشاره به کسب درآمد خود از خیاطی گفت: خدا را شکر درآمد خوبی دارم و توانسته‌ام در عرصه خیاطی و با انتخاب شغل دومی چون مربیگری قرآن به خدمت بپردازم.

دغدغه و احساس تکلیف بانوی خیاط و آموزش قرآن به کودکان روستای سیمین

این مربی قرآن و خیاط ماهر، عامل موفقیت خود را در ابتدا لطف خداوند متعال و پشتیبانی پدر و مادر و نیتی که برای بچه‌های روستا داشت، عنوان کرد و افزود: هر کاری همیشه سختی‌ها و شیرینی‌هایی دارد؛ به طور مثال به علت کلاس‌هایی که دارم انجام کار همزمان و خیاطی برام سخت می‌شود اما سعی می‌کنم که انجام دهم و اینکه شیرینی کار خیاطی هم برای بنده زمانی است که لباسی برای مشتری می‌دوزم و او احساس رضایت می‌کند که برایم بسیار لذت بخش است.

وی با توصیه به نوجوانان وجوانان اظهار کرد: نوجوانان تا در ایام شکوفایی عمرخود هستند ابتدا تقوا پیشه کنند و درس خود را ادامه دهند و در کنار درس، حرفه یا هنری را بیاموزند تا در آینده فرد مفیدی برای محله و روستا و شهر و کشور خود باشند.

مرادی با بیان اینکه از مسؤلین نیز درخواست دارم برنامه‌های متنوع و جذاب برای تفریح نوجوانان و جوانان فراهم کنند، اظهار کرد: با توجه به برنامه‌هایی که دشمن برای نوجوانان و جوانان ما تدارک دیده باید مسئولین در این حوزه یعنی قشرنوجوانان وجوانان توجه خاصی داشته باشند.

وی تصریح کرد: بنده در روستای سیمین با احساس تکلیف و فعالیت در زمینه‌های آموزشی و هنری سرگرمی‌هایی برای قشر کودک و نوجوان فراهم کردم، چراکه باید تفریح و ورزش نیز لازمه کار قرار داده شود.

انتهای پیام/      

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار