خبرهای داغ:
مثبت سوژه/الگومحور

زندگی من با کشتی عجین شده است

امیرسعیدپور قهرمان کشتی گفت: لحظه لحظه زندگی من با کشتی عجین شده است و همه موفقیت‌هایم را در سایه توکل به خدا کسب کردم.
کد خبر: ۹۶۱۵۲۸۰
|
۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان غربی، کشتی از باسابقه ترین رشته های ورزشی می باشد که در نزد ملل مختلف از دوران باستان به شکل های مختلف وجود داشته است.

می توان اذعان کرد ورزش کشتی برای مردم اعم از شهری و روستایی، تحصیلکرده و ... شناخته شده، بنابراین کسب موفقیت در این رشته نسبت به سایر عرصه ها از اهمیت دوچندان برخوردار است.

در این راستا با امیر سعیدپور رئیس هیئت کشتی بسیج و باشگاه مقاومت استان آذربایجان غربی و قهرمان این رشته ورزشی به گفت‌وگو نشسته ایم.

لطفا خودتان را معرفی کنید.

امیر سعیدپور هستم کارشناس ارشد رشته تربیت بدنی و مدیریت ورزشی بوده و قهرمانی چندین دوره استان و کشور در رده های نونهالان، نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان را به دست آورده ام همچنین قهرمانی چند دوره دانشجویان کشور، قهرمانی چندین دوره نیروی زمینی کل سپاه و کل نیروهای مسلح کشور، قهرمانی چندین دوره مسابقات بین المللی و جام دوستی نخجوان، باکو، ترکیه و قبرس را در کارنامه ورزشی ام دارد.

 در حال حاضر ارتباط تان با دنیای کشتی به چه شکل است؟ 

مربی بین المللی و رسمی فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران هستم، همچنین در حال حاضر به فعالیتم در زمینه مدیریتی، آموزشی، ورزشی و قهرمانی ادامه می‌دهم.

درباره شروع به فعالیت در این رشته توضیح دهید.

کشتی را از 6سالگی در سال ۶۶ در وزن 18کیلوگرم زیر نظر پدرخودم و سایر مربیان استاد یحیی حاکمی، استاد یوسفعلی ساعی، استاد پرویز عباسی در میاندوآب شروع کردم و سپس در ارومیه زیرنظر مربیان حسن مونسی، علی خوشنهاد ادامه دادم.

مشوق شما برای آغاز فعالیت و استمرار آن چه کسانی بود؟

دوران کشتی بنده با بردهای شیرین و باخت های تلخ همراه بوده و مشوق بنده پدرم، مادرم و خانواده و دوستانم بودند که از همه آنها قدردانی می کنم.

لحظه لحظه زندگی من با رشته ورزشی کشتی عجین شده است و همه موفقیت‌هایم را در گروی توکل به خداوند متعال همچنین توسل به ائمه اطهار(ع) و دعای خیر خانواده ام به دست آورده ام. 

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار