خبرهای داغ:
مثبت سوژه/

غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان با برگزاری اردوی نخبگان قرآنی در تویسرکان

همدان-مسئول بسیج طلاب سپاه ناحیه تویسرکان از غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان با برگزاری اردوی نخبگان قرآنی بر محور امور قرآنی و تربیت مربی قرآن نوجوان در تویسرکان خبر داد.
کد خبر: ۹۶۱۵۳۰۰
|
۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۹

حجت الاسلام علی ترکاشوند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در تویسرکان اظهار کرد: حوزه علمیه برادران تویسرکان در راستای غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان نخبه درایام تابستان با نگاه جدید و برنامه جاذب و با رویکرد قرآنی، تربیتی و تفریحی و با هدف حفظ قرآن کریم، تربیت مربی و استاد قرآن، افزایش روحیه اخلاقی و معنوی، تقویت روحیه تعامل، افزایش انگیزه و اعتمادبه نفس  نوجوانان اقدام به برگزاری اردوی ۲۰ روزه نخبگان قرآنی کرد .

وی افزود: برای عملیاتی شدن طرح فراخوان جذب نوجوانان در سطح فضای مجازی بارگزاری شد که ۲۰۶ نفر برای شرکت درکلاس‌ها ثبت نام کردند و ازبین این تعداد۲۳ نفر برابر ملاک‌های در نظر گرفته شده گزینش و به اردوی ۲۰ روزه دعوت شدند.

مسئول بسیج طلاب سپاه ناحیه تویسرکان عنوان کرد: این برنامه اولین کلاس‌های غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان بر محور امور قرآنی و تربیت مربی و استاد قرآن در شهرستان تویسرکان است .

وی با اشاره به نوع برگزاری دوره و کلاس‌ها گفت: نوع برگزاری کلاس‌ها برگرفته از روش تدریس حوزه‌های علمیه درسراسر کشور اجرا می‌شود که دانش‌آموزان علاوه بر شرکت در کلاس‌های قرآنی محفوظات خود را با هم مباحثه می‌کنند که خود نیز یک کرس آموزشی به حساب می‌آید و حاضرین در این مباحثه‌ها علاوه بر یادگیری و تبادل تجربه با یکدیگر، آمادگی لازم برای بحث و گفتگو پیرامون مسائل دینی و سیاسی را نیز کسب می‌کنند و بسترساز حفظ قرآن کریم با نشاط بیشتر خواهد بود .

ترکاشوند به تشریح کلاس‌ها پرداخت و گفت: این اردوی ۲۰ روزه هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۱۹ درمحل حوزه علمیه سابق این شهرستان همراه با کلاس‌های حفظ قرآن، مباحثه قرآنی، مسابقه قرآنی، گعده‌های صمیمی، نماز جماعت، برنامه‌های هیئت محور و برنامه‌های ورزشی شامل حضور در سالن‌های فوتسال، والیبال، استخر شنا و اردوهای درون شهری بوده است که با  دانش آموزان پایه‌های هفتم، هشتم و نهم برگزار شد.

وی گفت: این دوره ۲۰ روزه با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیون تومان برگزار شده که تمام هزینه آن توسط افراد خیر تامین شده است.

خبرنگار: مجید فلاحی

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار