مثبت سوژه/ عرصه محوری؛

قطره قطره تا دریا با صندوق های قرض الحسنه مساجد

تبریز- صندوق قذض الحسنه مردم یار روستای مایان سفلی از جمله صندوق هایی است که به گفته مسئول آن تاکنون به بیش از ۴۵ نفر وام داده است.
کد خبر: ۹۶۱۵۵۳۴
|
۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۸

خبرگزاری بسیج، رقیه غلامی؛ شاید بارها شنیده باشیم «قطره قطره جمع شود وانگهی دریا شود»، ضرب المثلی که انسان ها را به تکاپو وا می دارد تا با حداقل اندوخته خود در آینده بتوانند بخشی از نیازمندی های خود را رفع کنند.

امروز صندوق های قرض الحسنه در مساجد و پایگاه ها نمودی از همین ضرب المثل است که افراد عضو با ذخیره پس انداز های اندک خود در آن هم خود از آن بهره مند می شوند و هم به دیگر افراد کمک می کنند و قطعا کار نیک آن ها در نزد خداوند طبق آیات قرآن بسی ارزشمند و دارای برکات خواهد بود.

این صندوق های قرض الحسنه در مساجد و پایگاه های بسیج به همت بسیج سازندگی و با مشارکت افراد شکل گرفته و هر ماه شاهد آثار و برکات آن در رفع نیاز مردم از وام های کوچک برای رفع نیازهای عادی تا وام های قابل توجه برای اشتغال زایی هستیم.

صندوق قذض الحسنه مردم یار روستای مایان سفلی از جمله همین صندوق هایی است که به گفته مسئول آن تاکنون به حدودا ۴۵ نفر وام داده است.

لعیا محمدی در گفت و گو با خبرگزاری بسیج در این خصوص افزود: این صندوق از سال ۹۷ کار خود را با ۳۰ نفر عضو آغاز کرده است و اکنون ۷۰ نفر عضو دارد.

قطره قطره تا دریا با صندوق های قرض الحسنه مساجد

وی با بیان اینکه مبالغ اعطای وام ها را از یک میلیون تومان شروع کردیم، گفت: هم اکنون به هر فرد سه میلیون وام داده می شود و یک و نیم میلیون نیز در صندوق ذخیره وجود دارد.

محمدی بیشترین وام های اعطایی را برای کمکی کوچک در راستای ااشتغال زایی، قالی بافی و امرار معاش عنوان کرد.

وی اضافه کرد: این صندوق در پایگاه ام ابیها و مسجد محمد حنفیه روستای مایان سفلی دایر بوده و هر روز شاهد جذب بیشتر افراد به فعالیت های بسیج و صندوق هستیم.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار