خبرهای داغ:
سردار تنگسیری:

هر آنچه را که در اختیار داریم برای توسعه راهیان نور و راهیان پیشرفت به کار خواهیم گرفت

فرمانده نیروی دریایی سپاه با تأکید بر لزوم پی بردن نسل جوان به اهمیت خلیج فارس و جزایر آن گفت: همه ظرفیت‌های نیروی دریایی سپاه را برای توسعه راهیان نور و راهیان پیشرفت به کار خواهیم گرفت.
کد خبر: ۹۶۱۵۵۵۶
|
۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، سردار «علیرضا تنگسیری» فرمانده نیروی دریایی سپاه صبح امروز دوشنبه (۱ مرداد) در همایش تجلی اخلاص که به منظور تجلیل از دست‌اندرکاران راهیان نور و پیشرفت در سالن ۵ آذر سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، گفت: شهدای دفاع مقدس افرادی بودند که از همه چیز خود گذشتند تا ناموس ما در امنیت باشد؛ همچنین شهدای راه قدس و حرم، سلامت و امنیت شهدایی هستند که از جان خود گذشتند تا این کشور و نظام اسلامی در برابر تهدیدات همچنان به کار خود ادامه دهد؛ به عبارت دیگر، راهی که شهدای دفاع مقدس انتخاب کردند، باعث شد تا امروز برای رفتن به شهر‌های کشورمان هم فارسی صحبت کنیم و هم اینکه به پاسپورت نیاز نداشته باشیم.

سردار تنگسیری با بیان اینکه امروز سالگرد سفر فرمانده معظم کل قوا به ستاد نیروی دریایی در بندرعباس در یکم مرداد سال ۱۳۹۰ است، افزود: در همین سال قرارگاه راهیان‌ نور دریایی را شکل دادیم و شاهد برکات بسیار زیادی بودیم؛ ابتدا در ذیل این قرارگاه، سه قرارگاه در سه منطقه دریایی سپاه که در دفاع مقدس مستقیم با دشمن در نبرد حضور داشتند، شکل دادیم و بعد از آن در مناطق چهارم و پنجم دریایی سپاه هم چنین قرارگاه‌هایی شکل گرفت.

فرمانده نیروی دریایی سپاه اضافه کرد: یادمان عملیات والفجر هشت امروز یکی از بهترین یادمان‌های ما هم از لحاظ معنویت و هم از حیث حضور علاقه‌مندان به تاریخ دفاع مقدس است.

وی گفت: آشنایی جوانان با دریا و جزایر برای ما مهم است؛ به عنوان مثال، پس از  اینکه رزمندگان ما در حوالی جزیره سیری، شناور‌های نیروی دریایی انگلیس را توقیف کردند در گفت‌وگویی که با نیروهای انگلیسی داشتم، عنوان کردند که ۸۰ درصد جمعیت شما، انگلیسی بلد هستند و این درسی است که باید از دشمن گرفت.

دریادار تنگسیری اظهار داشت: خلیج فارس متعلق به جمهوری اسلامی ایران است و بیشترین جزایر راهبردی را در آن داریم؛ اما بسیاری از جوانان ما این مسائل را نمی‌دانند و نسبت به اهمیت این موارد، آگاه نیستند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: امروز در یادمان والفجر هشت کار بزرگی صورت گرفته و این باعث شده تا سال گذشته میزبان ۵۰ هزار و ۹۲۳ نفر از جوانان شرکت‌کننده در اردو‌های راهیان پیشرفت و راهیان نور باشیم که از این تعداد حدود ۳۰ هزار و ۹۳۰ نفر  دانشجویان و دانش آموز بودند.

وی با اشاره به اینکه در جزیره لارک ۲۴ چترباز شهید داریم، خاطرنشان کرد: مردم جزیره هرمز با سه هزار نفر جمعیت، ۳۵ شهید در دفاع مقدس تقدیم کردند و این نشان می‌دهد که باید اهمیت دوچندانی برای بیان آنچه در دفاع مقدس رخ داده است، قائل باشیم؛ چرا که اگر جوانان ما با این مسائل آشنا شوند، می‌توانند از امنیت کشور هم دفاع کنند؛ بر این اساس هر آنچه را که در اختیار داریم برای توسعه راهیان نور و راهیان پیشرفت به کار خواهیم گرفت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار