باید به کمک نظام آموزشی ترویج امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در جامعه را گسترش داد

کارشناس آموزش معاونت رسانه، فرهنگی و آموزش ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی گفت: باید به کمک نظام آموزشی، تعالیم متفاوت از مخاطب‌شناسی و آشنایی با قوانین، احکام و... امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر ارائه شود.
کد خبر: ۹۶۱۵۵۶۳
|
۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهدمقدس، محمد دانیال رضائی خرم در همایش تقدیر از فعالان حوزه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر ناحیه ۵ آموزش‌وپرورش خراسان رضوی که در سالن همایش شهید چمران این اداره برگزار شد، اظهار کرد: معروفات و منکرات بر اساس صنف یعنی مربی و والدین یا دانش‌آموز بودن، جنسیت، سن، پایه تحصیلی، محل زندگی، شرایط اجتماعی متفاوت است. باید به کمک نظام آموزشی، تعالیم متفاوت از مخاطب‌شناسی و آشنایی با قوانین، احکام، شیوه‌ها، روش‌ها و تکنیک‌های امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر ارائه شود.
 
 وی افزود: ناحیه پنج ضمن کسب رتبه برتر استان در سال گذشته، یک نمونه عینی و عملی برای سایر نواحی استان و حتی کشور است تا اقدام جدی در راستای احصای معروفات، رفع منکرات و ترویج معروفات به شیوه‌های صحیح و نوین را شروع کند.
 
 رضائی خرم خواستار مطالبه‌گری دانش‌آموزان و همکاران آموزش از مسئولین شد و تصریح کرد: وظیفه ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر کردن نیست، چرا که این یک وظیفه عمومی است و همه شخصیت‌های حقیقی و حقوقی باید در انجام و اجرای این فریضتین در جامعه آن کوشا باشند. وظیفه اصلی این ستاد، احیای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است که بیشتر حول سه محور آموزش، هدایت و حمایت از آمران می‌گردد.
 
  سید علیرضا نقیبی، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش‌وپرورش ناحیه ۵ مشهد نیز ضمن بررسی آیات قرآن مرتبط با فریضتین و بیان مثال‌هایی از جامعه، ذکر کرد: امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر نه‌تنها تذکر و هشدار به دیگران است؛ بلکه در ابتدا تذکر و هشدار به خود فرد تذکردهنده است، شخص تذکردهنده معمولاً سعی می‌کند اول خودش را آماده و متنبه کند و بعد تذکر دهد.
 
 وی ضمن اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: اگر معنای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر و حدود آن برای مردم روشن شود، معلوم خواهد شد که یکی از نوترین، شیرین‌ترین، کارآمدترین و کارسازترین شیوه‌های تعامل اجتماعی، امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است.
 
 نرجس وطن خواهان، دبیر شورای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر آموزش‌وپرورش ناحیه ۵ مشهد در ادامه عنوان کرد: فعال‌شدن ۱۳۰ مدرسه ناحیه ۵ در حوزه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، بازدید و برگزاری جلسات آموزشی و برنامه‌های حضوری در حدود ۱۱۰ مدرسه در این ناحیه، فعال‌شدن و رصد و هدایت حدود ۶۰ گروه مجازی از یادآوران معروف مدارس در پیام‌رسان شاد، فعالیت و تولید محتوا در کانال بیش از هفتاد هزارنفری سنگر عشق متعلق به ناحیه ۵ در حوزه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، از جمله فعالیت‌ها و برنامه‌های متنوع حضوری و مجازی دبیرخانه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر ناحیه ۵ است.
 
 گفتنی است در پایان مراسم از تمامی همکاران فعال تحت عنوان مفلحون اداری، آموزشی، دانش‌آموزی، یادآوران و سرگروه‌های فعال با اعطای لوح و هدیه تقدیر شد.
 
 خبرنگار: محدثه رأفتی خداپرست

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار