خبرهای داغ:
مثبت سوژه/

ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به همت گروه جهادی شهید سیاهکالی ملایر در روستاهای صعب العبور

همدان- گروه جهادی شهید سیاهکالی ملایر با شناسایی روستاهایی که دور از مرکز شهر قرار دارند و انتخاب روستاهای صعب العبور اقدام به بیماریابی و ارائه خدمات عمومی در حوزه بهداشت و درمان در این مناطق می‌کند.
کد خبر: ۹۶۱۵۶۲۱
|
۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، رامین لطیفی مسئول بسیج دانشجویی دانشکده علوم پزشکی ملایر و مسئول گروه جهادی شهید سیاهکالی است که این گروه جهادی در عرصه بیماریابی و ویزیت رایگان و غربالگری قندخون و فشار خون  و آموزش جوانی جمعیت فعال است.

مسئول گروه جهادی شهید سیاهکالی ملایر در گفتگو با خبرنگار بسیج اظهار کرد: با وجود شناخت نسبت به روستاهای محروم و همچنین توصیه مقام معظم رهبری نسبت به امر جهادی و توجه ویژه به محرومیت‌زدایی اقدام به تشکیل گروه جهادی کردیم.

رامین لطیفی هدف از تشکیل گروه جهادی را خدمت به مردمانی عنوان کرد که دسترسی آسان به خدمات عمومی از جمله بهداشت و درمان ندارند.

وی با اشاره به شناسایی روستاهایی که دور از مرکز شهر قرار دارند و انتخاب روستاهای صعب العبور برای اقدامات جهادی گفت: از مهمترین اقدامات ما بیماریابی و همچنین توصیه به جوانی جمعیت توسط کارشناسان مربوطه بوده است.

ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به همت گروه جهادی شهید سیاهکالی ملایر در روستاهای صعب العبور

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده علوم پزشکی ملایر با اشاره به فعالیت‌های شاخص گروه جهادی اظهار کرد: در راستای مشارکت حداکثری اردوهای جهادی بسیاری تشکیل شد و در کنار بیماریابی جهاد تبیین نیز صورت گرفت.

وی با بیان اینکه گروه جهادی شهید سیاهکالی در ایام کرونا نیز با ارائه پمفلت‌های آموزشی موجب بالابردن سطح اطلاعات عمومی شد، گفت: در حوزه فرهنگی نیز کلاس‌های تربیتی نوجوانان با حضور کارشناسان مربوطه و همچینن کلاس‌های جوانی جمعیت به همت این گروه جهادی برگزار می‌شود.

لطیفی با بیان اینکه فعالیت‌های مربوطه در روستاها تمام اقشار را تحت پوشش قرار می‌دهد، گفت: در بحث کمک به ایتام نیازمند نیز شناسایی در محیط روستا انجام می‌شود.

ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به همت گروه جهادی شهید سیاهکالی ملایر در روستاهای صعب العبور

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های جهادی و محرومیت‌زدایی باید مداوم انجام شود، افزود: همانطور که حضرت آقا فرمود کار جهادی برخاسته از ایمان است.

مسئول گروه جهادی شهید سیاهکالی شهرستان ملایر با تأکید بر تعامل با ارگان‌ها برای تسریع در امر غربالگری و بیماریابی، گفت: از برنامه‌های ما در آینده ایجاد یک گروه متشکل از تخصص‌های لازم از جمله ساخت و ساز، درمانی و فرهنگی است.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی ما در بحث تامین دارو است، عنوان کرد: درخواست ما از ادارات مربوطه این است که در این زمینه ما را برای خدمت‌رسانی به مناطق محروم مساعدت کنند.

خبرنگار: شهرام ذبیحی

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار