خبرهای داغ:
سالروز اولین نماز جمعه/

نماز جمعه مامنی برای مطالبات مردمی است

امام جمعه طبس گفت : نماز جمعه در موضوعات مختلف سیاسی ،اجتماعی ،فرهنگی و امنیتی می تواند نقش آفرینی کند.
کد خبر: ۹۶۱۵۶۳۷
|
۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی ،حجت الاسلام والمسلمین محمدی ،امام جمعه طبس در نشست خبری به مناسبت ۵ مرداد ،سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از انقلاب اسلامی گفت :روز جمعه و اقامه نماز جمعه روزی است که مورد تاکید ائمه اطهار علیهم السلام است و شایسته نیست مومنین بیش از سه جمعه در نماز جمعه شرکت نکند.

وی افزود :نماز جمعه موجب انسجام و وحدت کلمه ،عمومی شدن آموزش ،تقویت هویت ملی ایرانی ،ارتقاء جایگاه زن، تحکیم بنیان خانواده در اجتماع می شود و در بعد سیاسی موجب پیوند دولت و ملت ،مبارزه با انحصار طلبی ،تقویت روحیه مشارکت سیاسی ، مهار فتنه های سیاسی تقویت فرهنگ سیاسی ، آگاهی بخشی مردم از توطعه های دشمن،ایجاد بیداری و اتحاد بین مسلمانان جهان است.

وی تاکید کرد :باوراندن ایستادگی در مقابل استکبار ،اعتلای قدرت ایران در منطقه و جهان از ویژگی های امنیتی نماز جمعه است .

امام جمعه طبس خاطر نشان کرد :ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی ،ترویج فرهنگ شهادت طلبی و کار و خانواده از ابعاد فرهنگی نماز جمعه است.

محمدی یاد آور شد :ائمه جمعه نباید در امور ادارات دخالت کنند ولی باید مطالبات مردم را منتقل و پیگیری کنند.

وی خاطر نشان کرد :از دولت منتخب تقاضا داریم‌ ریلی که برای مسکن ملی گذاشته شده را ادامه دهند تا مردم متضرر نشوند .

امام جمعه طبس گفت :یکی از موضوعاتی که بنده به عنوان امام جمعه پیگیری کرده ام قیمت افسار گسیخته در موضوعات مختلف از جمله مسکن و میوه بوده است که منجر به نتایجی از جمله راه اندازی میدان تره بار در شهر طبس شده است.

محمدی تاکید کرد :ما در ستاد امر به معروف مسئولین مختلفی را آورده و نسبت به موضوعات مختلف پیگیری و مطالبه کرده ایم که به نسبت خود بازخورد های مثبتی داشته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار