در گفت‌وگو با بسیج مطرح شد؛

امسال دانش آموزان همراه با مسابقه، آموزش هم می‌بینند

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، گفت: امسال دانش آموزان در چهل و دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز سراسر کشور همراه با رقابت فشرده، آموزش هم می‌بينند.
کد خبر: ۹۶۱۵۶۵۴
|
۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۹

امسال دانش آموزان همراه با مسابقه، آموزش هم می‌بینند

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از مشهدمقدس،میکائیل باقری در گفتگو با خبرنگار بسیج گفت: در چهل و دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان سراسر کشور که با تلاش های همکاران ما در آموزش و پرورش خراسان رضوی در حال برگزاری است، از ۳۲ استان حدود هزار دانش آموز، مربی و سرپرست حضور دارند. دانش آموزان به دو دسته پژوهشی و آوایی تقسیم می شوند؛ رشته های دسته آوایی عبارت است از تلاوت قرآن، حفظ قرآن، مداحی، اذان و دعاخوانی و رشته های دسته پژوهشی عبارت است از تفسیر قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام، انشای نماز و گفتمان مهدوی می باشد.

وی ادامه داد: امسال به نسبت سال پیش  در روند مسابقات دچار تغییرات شده است. امسال تصمیم بر این گرفته شد که همراه با مسابقه، آموزش هایی را هم برای دانش آموزان داشته باشیم، زیرا بعضی از دانش آموزان از مناطق محروم کشور به اردو آمده اند و استفاده از استادان برتر بین‌المللی حق دانش آموزان است.

وی افزود: سال پیش ما یک مرحله مقدماتی داشتیم ولی امسال این مرحله را از گردونه مسابقات کنار گذاشتیم. در اوایل مسابقات و در مرحله مدرسه سه میلیون دانش آموز در مسابقات شرکت کردند و چکیده این سه میلیون، هزار نفر پسر و هزار نفر دختر که مسابقاتشان در مازندران برگزار می شود شد.

باقری تصریح کرد: برای استفاده زائرین و مجاورین حرم مطهر علی بن موسی الرضا(ع)، مسابقات قرائت قرآن و مداحی در حرم مطهر برگزار خواهد شد.

خبرنگار|سید سبحان نعمتی

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار