خبرهای داغ:

نقش آفرینی بسیج حقوقدانان در ترویج و گسترش فرهنگ صلح و سازش اثرگذار بوده است

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: بسیج حقوقدانان درکاهش ورودی پرونده ها به دادگاه ها و ترویج و گسترش فرهنگ صلح و سازش نقش آفرینی موثری را ایفاء کرده است.
کد خبر: ۹۶۱۵۶۸۲
|
۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی در دیدار با سرهنگ عبدالامیر تمیمی اصل فرمانده سازمان بسیج حقوق دانان خوزستان بر ضرورت نقش بی بدیل بسیج در ترویج و گسترش صلح و سازش تاکید کرد و گفت: بسیج می تواند در بسیاری از دعاوی و اختلافات به کمک شوراهای حل اختلاف آمده و پشتیبان محکمی برای فعالیت های این مجموعه باشد.

 

وی افزود: بسیج به عنوان یک پتانسیل و ظرفیت خدمت بالا، بایستی در مجاری برنامه های دادگستری در اولویت قرار گیرد تا در راستای اهداف قوه قضائیه از این ظرفیت به نحو احسن استفاده شود.

 

این مقام قضایی در ادامه اظهار داشت: باید با همکاری، تعامل سازنده و مشارکت با بسیج حقوق دانان استان و تشکیل کارگروه تخصصی، راهکارهای مناسب و اثرگذاری در جهت گسترش فرهنگ صلح و سازش صورت بپذیرد.

 

در این دیدار سرهنگ تمیمی اصل یکی از مهمترین و اصلی‌ترین وظایف بسیج حقوقدانان حمایت از مطالبات مردم در جهت کاهش ورودی پرونده‌های قضایی به دادگاه‌ها و نیز کاهش اطاله دادرسی در دستگاه قضایی و همچنین فرهنگ سازی در جهت صلح و سازش در جامعه دانست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار