اطمینان بازرس کردستان برای پرداخت مطالبات گندمکاران

بازرس کل استان کردستان گفت: به کشاورزان این اطمینان را می‌دهیم که طبق پیگیری‌های انجام شده به‌زودی پرداخت مطالبات شروع می‌شود.
کد خبر: ۹۶۱۵۷۲۶
|
۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹

عیسی هواسی، مدیرکل سازمان بازرسی استان کردستان در گفتگو خبرگزاری بسیج از کردستان، اظهار داشت: باتوجه‌به اینکه محصول گندم، کالایی راهبُردی در کشور است و فصل خرید گندم نیز تضمینی بوده و در دستور کار سازمان بازرسی کل کشور و هم چنین سایر دستگاه‌های نظارتی قرار گرفته و بر خرید تضمینی گندم نظارت شود و از حیث رعایت ضوابط و مقرراتی که در این زمینه وجود دارد و هم اینکه یک استاندارد‌هایی از لحاظ آزمایش‌های فنی و هم از لحاظ میزان خرید و توزیعی که انجام می‌شود.

هواسی در ادامه عنوان کرد: خوشبختانه در سال جاری، هم میزان برداشت گندم در سطح استان نسبت به سال قبل (به میزان ۱۵ درصد) افزایش پیدا کرده است و میزان خرید تضمینی نیز ۱۰ الی ۱۳ درصد بیشتر شده است، طی بازدیدی که از مراکز خرید گندم شهرستان دهگلان شد، بر درست بودن فرایند‌ها نظارت شد و گزارش‌ها را به مراجع مربوطه ارسال خواهیم کرد.

مدیرکل بازرسی استان کردستان بیان کرد: در خصوص مطالبات گندم‌کاران، به کشاورزان این اطمینان را می‌دهیم که مطالباتشان پرداخت خواهد شد، طبق پیگیری‌های انجام شده توسط استاندار و سازمان برنامه‌وبودجه، به‌زودی پرداخت‌ها شروع می‌شود، بر آن سعی داریم تا پرداخت‌ها سریع صورت گیرد.

بهرام کوشکی، مدیر تعاون روستایی استان کردستان نیز در این خصوص ابراز داشت: در کل استان کردستان ۸۷ مرکز خرید گندم که شبکه تعاون روستایی حدود ۵۸ مرکز خرید موقت و ۴ باب سیلو نیز متعلق به شبکه تعاون روستایی استان کردستان است.

کوشکی خاطرنشان کرد: از میزان خریدی که تا به الان اعلام شده است، بالغ بر ۲۶۴ هزار تن توسط شبکه تعاون روستایی استان کردستان خرید و جمع‌آوری‌شده است، گندم‌های خریداری شده به ۱۴ استان کشور صادر خواهد شد.

وی در پایان اذعان داشت: از ابتدای فصل برداشت تابه‌حال بیش از ۵۰۰ هزار تن حمل گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را داشتیم که ۸۷ مرکز خرید تضمینی گندم در سطح کارخانجات آردسازی، سیلو‌های بخش خصوصی، تعاونی و مراکز موقت شبکه تعاونی روستایی که به میزان ۱۰۰ هزار تن حمل زمینی و بیش از ۱۰ هزار تن نیز حمل ریلی است را داشتیم، صرفاً حمل گندم‌ها را اولویت بر مراکز موقت تعاون روستایی قرار دادیم.

انتهای خبر/

ارسال نظرات