مثبت سوژه |

روایت یک کارآفرین موفق از احیای کارخانه‌ای با ۱۹ سال رکود/ از اشتغال‌زایی برای فرزندان شاهد تا صادرات رب گوجه فرنگی به آسیا و اروپا+ فیلم و تصاویر

مديرعامل شرکت صنایع غذایی کوثر به چين سامین تربت‌جام، گفت: با احیای مجدد کارخانه رب گوجه‌فرنگی این شهرستان در سال ۹۹ با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال، حدود ۱۳۵ نفر به طورمستقیم و غیرمستقیم اشتغال‌زایی صورت گرفت و توانستیم محصول این واحد تولیدی را به‌عنوان یک نمونه ملی، به کشورهای آسیایی و اروپایی صادر نماییم.
کد خبر: ۹۶۱۵۷۳۱
|
۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از تربت‌جام، حمیدرضا شریفی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار بسیج،افزود: واحد غذایی کوثر به چين سامین تربت‌جام وابسته به‌ سازمان اقتصادی کوثر در دهه ۷۰ با مشارکت خانواده معزز شهدا و بنیاد شهید استان خراسان رضوی با تولید رب گوجه‌فرنگی و صادرات آن به کشورهای همجوار آغاز به کار نمود.

وی ادامه داد: متأسفانه در ابتدای دهه ۸۰ به دلیل سوءمدیریت تا سال ۹۹ در حالت رکود قرار داشت و از همان سال سازمان اقتصادی کوثر، کارخانه را از بنیاد شهید استان خراسان رضوی خریداری نمود و پس از اُورحال و تعمیرات اساسی و خط جدید(کنسرو) وارد فاز تولید ملی نمود.

مديرعامل شرکت صنایع غذایی کوثر به چين سامین تربت‌جام با اشاره به بیان این مطلب که این واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیارد ریال ۹۹ با حمایت سازمان اقتصادی کوثر در سال ۹۹، پس از ۱۹ سال راکد بودن احیاء شد، تصریح کرد: هم‌اکنون اين کارخانه با ۴۵ نفر نیروی کار دائمی، ۴۰ نفر نیروی فصلی به‌طور مستقیم و ۵۰نفر نیز بصورت غیرمستقیم به‌صورت شیفتی فعالیت دارد.

شریفی، ادامه داد: این واحد صنایع غذایی روزانه با تولید ۷ قلم انواع کنسرو علاوه بر رب (اسپتیک) با ماندگاری ۲ سال از تاریخ تولید به کشورهای حوزه خلیج فارس و اروپا که با لحاظ شرایط اقلیمی کشت ندارند، به‌عنوان یک نمونه معتبر ملی، صادر می‌شود.

گفتنی است اعضای این واحد تولیدی در قالب پایگاه بسیج شهید صدوقی، زیر مجموعه حوزه بسیج اداری و کارگری امام علی عليه‌السلام نیز ایفاء نقش می‌کنند.

گزارش |مهدی حسینی_مهدی جباری 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار