خبرهای داغ:
مثبت سوژه/

از جذب جوانان به بسیج تا تقویت هویت انقلابی در آنها

همدان-فرمانده بسیج دانش آموزی درگزین با اشاره به تغییر نیازهای نسل نوجوان و تحول روحیات آنها و نقش بسیج به عنوان کانون تربیت دینی جوانان، گفت: جذب نوجوانان به بسیج و تقویت هویت انقلابی در آنها وظیفه ما است.
کد خبر: ۹۶۱۵۹۴۲
|
۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۷
از جذب جوانان به بسیج تا تقویت هویت انقلابی در آنها

به گزارش خبرگزاری بسیج همدان، حمیدرضا هرمزی فرمانده حوزه بسیج دانش‌آموزی شهرستان درگزین و از فعالان در عرصه جذب نوجوانان به بسیج است.

حمیدرضا هرمزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی(ره) و ۳۶ هزار دانش‌آموز که با اهدای جان خود برای دفاع از ناموس و شرف این سرزمین در تالار افتخارات این کشور، نام دانش‌آموز را برای همیشه ماندگار کردند، اظهار کرد: بسیج به عنوان یکی از پایگاه‌های اسلامی نقش مهمی را در تربیت و آموزش نوجوانان دارد و در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس بسیج به عنوان پایگاهی برای جذب و آموزش نیروهای مردمی بوده و در این میان حضور جوانان و نوجوانان بیشتر از سایر قشرها نمایان است و همین امر یکی از مهمترین عناصر رونق بسیج در طول انقلاب  اسلامی بوده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه امروزه با گذشت زمان و سپری شدن روزها حضور جوانان و نوجوانان به دلایل مختلفی رونق گذشته را ندارد و با تغییر نیازهای نسل نوجوان و تحول روحیات آنها نقش بسیج به عنوان کانون تربیت دینی جوانان به روشنی مشخص می‌‌شود.

فرمانده حوزه بسیج دانش‌آموزی شهرستان درگزین در ادامه با اشاره به وجود بحران‌های مختلف برای نوجوانان گفت: نوجوانی که امروزه در قرن بیست و یکم به سر می‌برد نوجوان است که با بحران‌های مختلف همچون بحران‌های هویت دینی و فرهنگی روبرو است و با هجمه‌های وسیع فرهنگی بیگانگان دست و پنجه نرم می‌کند و اینجا است که بسیج می‌تواند به روح پرسشگر و کنجکاو او پاسخی در خور و متناسب با نیازهایش بدهد و هویت انقلابی و دینی را در آنها تقویت کند.

وی در ادامه به برنامه اجرایی از سوی بسیج دانش‌آموزی برای جذب نوجوانان و تقویت انقلابی و دینی آنان گفت: بسیج دانش‌آموزی در کنار آموزش و پرورش فعالیت‌های زیادی را در راستای تربیت دانش‌آموزان در تراز انقلاب اسلامی اجرایی می‌کند که از جمله آنان می‌توان به اجرای برنامه‌های آموزشی، فرهنگی، اردویی ، مهارتی، امدادی، اجتماعی و انجام فعالیت‌های متنوعی مانند برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری، ورزشی، یادواره‌ها و نمایشگاه‌ها اشاره کرد.

هرمزی گفت: این فعالیت‌ها که با همکاری آموزش و پرورش و مدیریت مدارس برای اشاعه فرهنگ و اخلاق اسلامی و نیز ترویج روحیه انقلابی‌گری و پیشگیری از نفوذ دشمن در سطح مدارس اجرا می‌شود تا حد زیادی توانسته در جذب نوجوانان به بسیج کارساز باشد.

وی ادامه داد: از دیگر طرح‌هایی که در راستای تربیت دانش‌آموزان با همکاری بسیج دانش‌آموزی و آموزش و پرورش در راستای تقویت هویت انقلابی نوجوانان اجرایی می شود طرح شهید عزیزالهی، طرح شهید بهنام محمدی و طرح شهید فهمیده است که در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم انجام می‌شود که با برقراری ارتباط بین منزل، مدرسه و بسیج هویت انقلابی در دانش‌آموزان را تقویت می‌‌کند.

فرمانده حوزه بسیج دانش‌آموزی شهرستان درگزین گفت: طرح شهدای دانش آموزی با انتخاب مربیان تحصیل کرده و واجد شرایط و آموزش آنان در طول تابستان و انتخاب مدارس هدف، همزمان با شروع سال تحصیلی آغاز می‌شود و به صورت مستمر توسط بسیج دانش‌آموزی و آموزش و پرورش ارزیابی می‌شوند و در طول سالیانی که این طرح در سطح مدارس شهرستان درگزین اجرا شده موجب رضایت خانواده‌ها و دانش‌آموزان و افزایش سطح تربیتی، فرهنگی و بصیرتی دانش‌آموزان و همچنین افزایش مشارکت آنان در برنامه‌های بسیج شده است.

وی در پایان ضمن تقدیر از همراهی و همکاری آموزش و پرورش شهرستان درگزین گفت: امید است با اجرای این طرح دغدغه امام خامنه ای (مدظله العالی) را که فرمودند «اگر ما بتوانیم یک مجموعه جوان مومن انقلابی و پایکار داشته باشیم همه دغدغه‌هایی که نسبت به کشور داریم برطرف خواهد شد» محقق کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار