سردار رادان: زمان توقف زوار اربعین در مرزها کاهش یافته است

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی با بیان اینکه زمان توقف زوار اربعین برای تایید نهایی در سامانه الکترونیکی تردد در مرزها به چهار ثانیه کاهش یافته است، گفت: متقاضیان سفر اربعین از همین امروز برای دریافت گذرنامه اقدام کنند.
کد خبر: ۹۶۱۵۹۴۶
|
۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج ایلام،سردار احمدرضا رادان روز سه‌شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، اظهار کرد: برای اربعین سال جاری تمهیدات ویژه‌ای فراهم شده است.

وی افزود: زمان ورود و خروج زوار اربعین در پایانه‌های مرزی کشور با استقرار یک سامانه الکترونیکی بومی، بین چهار تا پنج ثانیه خواهد بود.

سردار رادان یادآور شد: پلیس تمامی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود را برای سفر امن، سالم و با سهولت زوار اربعین حسینی پای کار آورده است.

وی هدف از سفر خود به ایلام را بررسی آخرین وضعیت تردد زوار اربعین در پایانه مرزی مهران عنوان کرد و افزود: اقدامات بسیار خوبی در این استان در راستای تسهیل در تردد زوار انجام شده است.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی با بیان اینکه سال گذشته طرح سجاد در راستای کاهش زمان توقف و تسریع در خروج و ورود زوار نقش مهمی داشت، تصریح کرد: این طرح با هماهنگی‌های انجام شده با گذرنامه کشور عراق در مرزهای مشترک این کشور با ایران نیز اجرا می‌شود.

سردار رادان با تاکید بر اینکه متقاضیان سفر اربعین می‌توانند برای تهیه گذرنامه زیارتی و یا گذرنامه عادی اقدام کنند، ابراز کرد: از هموطنان و متقاضیان سفر اربعین درخواست می‌شود امور مربوط به گذرنامه خود را به روزهای منتهی به اربعین حسینی موکول کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام نیز در این دیدار با بیان اینکه موضع فرمانده انتظامی کشور در دفاع از ارزش‌های دینی و اسلامی قابل تحسین است، گفت: فعالیت‌های فراجا در حوزه اربعین حسینی بسیار ارزشمند است.

حجت‌الاسلام الله‌نور کریمی‌تبار ابراز کرد: ازدحام زوار در مرزها در ایام اربعین به دلیل توقفی که در زمان خروج از مرز داشتند کاهش پیدا کرده و این امر قابل تقدیر است.

وی خاطرنشان کرد: خدماتی که نیروی انتظامی در حوزه ترافیکی، تردد و امنیت زوار انجام می‌دهد ارزشمند است و باید تلاش کرد با کار فرهنگی برای معرفت زایی زوار نیز اقدام لازم انجام شود.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه مردم ایلام در خدمت‌رسانی به زوار اربعین همواره سنگ تمام گذاشته اند، خاطرنشان کرد: میزبانی از زوار ابا عبدالله الحسین(ع) افتخاری بزرگ برای مردم ایلام است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار