مثبت سوژه/ عرصه محوری؛

قصد خدمت از آموزش خیاطی تا دوخت و دوز برای موکب های کربلا

تبریز- فرقی نمی کند وقتی انسان قصدش خدمت به مردم باشد می تواند این خدمت، آموزش خیاطی برای نوجوانان در راستای غنی سازی اوقات فراغت، آموزش آن برای مهارت اشتغال زایی و یا حتی دوخت و دوز برای موکب های کربلا و زوار امام حسین(ع) باشد.
کد خبر: ۹۶۱۵۹۶۵
|
۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۷

خبرگزاری بسیج، رقیه غلامی؛ بسیجیان پایگاه شهید مدرس حوزه فاطمه الزهرا(س) بناب در مسجد صحرای آخر از دسته همین انسان هایی هستند که قصد و انگیزه شان خدمت در منطقه محروم این شهرستان است که فعالیت های خدمات رسانی و محرومیت زدایی خود را از سال 94 آغاز کرده اند.

مسئول گروه جهادی شهید مدرس در گفت و گو با خبرگزاری بسیج در این خصوص گفت: از سال 94 در محله و هیات و از سال 98 در پایگاه فعالیت های جهادی خود را شروع کرده ایم.

اکرم جنگی افزود: دارای دو گروه جهادی برای دو رده کودک و نوجوان و بزرگسالان هستیم که خدمت به مردم را انگیزه و وظیفه خودمان می دانیم و در یکی از منطقه های جنوبی و محله های محروم شهر فعالیت می کنیم.

وی اضافه کرد: از سال 98, و با شیوع بیماری کرونا  گروه جهادی مان به کار دوخت ماسک و گان با 45نفر پرداخت و بعد در رشته های دیگر گسترش یافت.

جنگی ادامه داد: در حال حاضر گروه جهادی در ادامه مهارت افزایی کلاس های آموزشی و مهارتی همچون خیاطی، جواهردوزی، سرویس اشپزخانه، کیک، گلیم و معرفی به فنی حرفه ای برای دریافت کارت مهارت فعالیت دارد.

وی همچنین به دوخت و دوز برخی اقلام مورد نیاز موکب های کربلا اشاره و اظهار کرد: دوحت 250 عدد روبالشی و آماده کردن آن ها برای زوار کربلا از دیگر اقدامات این گروه جهادی است.

قصد خدمت از آموزش خیاطی تا دوخت و دوز برای موکب های کربلا

جنگی فعالیت در عرصه فرهنگی همچون گروه سرود و اجرای در سطح شهرستان و مناسبت های ملی و مذهبی، برگزاری کلاس های تقویتی در تمام پایه ها را از فعالیت های فرهنگی و درسی گروه جهادی شهید مدرس عنوان کرد.

این جهادگر بسیجی تهیه لباس، جهیزیه، بسته های معیشتی، لولزم تحریر و ... از فعالیت های عرصه محرومیت زدایی گروه جهادی خود برشمرد.

 وی خاطرنشان کرد: ویزیت رایگان در محل پایگاه، معرفی به پزشک، تهیه داروهای بیماران کم بضاعت و کمک به مخارج بیمارستان هم از فعالیت های عرصه پزشکی است.

قصد خدمت از آموزش خیاطی تا دوخت و دوز برای موکب های کربلا

جنگی عرصه مشاوره حقوقی و حقیقی معرفی به وکیل، عرصه اقتصاد مقاومتی، ایجاد صندوق اشتغال زایی و مردمیاری و اعطای وام ماهانه برا ایجاد شغل خانگی و ... از دیگر عرصه های گروه جهادی شهید مدرس در راستای خدمت رسانی به مردم نام برد.

این بانوی بسیجی دایر کردن نمایشگاه توانمندی بانوان، اردوهای تفریحی، دیدار با بیماران و پرستاران، برپایی کارگاه سواد رسانه ای، پخت نذری و توزیع آن را از برنامه های دیگر گروه جهادی شهید مدرس خواند.

قصد خدمت از آموزش خیاطی تا دوخت و دوز برای موکب های کربلا

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار