صرفه جویی در مصرف آب و برق با مدیریت کولرهای آبی

رئیس شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق استان چهارمحال و بختیاری از لزوم صرفه جویی در مصرف آب و برق با مدیریت کولرهای آبی خبر داد.
کد خبر: ۹۶۱۵۹۸۹
|
۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ محمد کریمی گفت: همزمان با شیب افزایشی روند تغییرات دمای هوا طی دو هفته آینده تقاضای مردم در استفاده از وسایل سرمایشی بالا می‌رود. این درحالی است که کولرهای آبی به‌طور متوسط ۲۰۰ لیتر آب در شبانه‌روز بر مصرف آب هر خانوار می افزاید که معادل سرانه مصرف آب بیش از یک فرد در شبانه روز است.

وی افزود: با توجه به اینکه بهترین سیستم سرمایشی برای این استان کولرهای آبی محسوب می شود، با استفاده صحیح از آنها هم مصرف برق کمتر شده و هم مصرف آب کاهش می‌یابد.

رئیس شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: بررسی اتصالات آبی کولرهای آبی برای جلوگیری از چکه کردن، در هدر رفت آب اثر گذار است.

کریمی، ایجاد سایبان برای کولر‌های آبی و جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید را هم راهکار اثر گذار دیگری برای عملکرد بهتر و افزایش بهره‌وری کولر‌های آبی دانست و افزود با این کار 20 تا 30 درصد در مصرف آب و برق صرفه‌جویی می گردد.

رئیس شورای انسجام بخشی شرکتهای تابعه وزارت نیرو در چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه‌به مصرف آب و برق در کولرهای آبی بهتر است با چند راهکار ساده زیر میزان مصرف آب و انرژی کولرها را کنترل کنیم.

مهندس کریمی افزود:

 *  کنترل دائمی آب‌دهی کولرها و جلوگیری از نشتی آب در آنها

* استفاده از سایبان برای کولرها، زیرا این سایبان‌ها هم عملکرد کولر را بهتر می‌کنند و هم از تبخیر آب جلوگیری می‌ نمایند

* استفاده از دور کند کولرهای آبی بهترین راهکاری است که هم برای مدیریت مصرف آب ضروری است و هم از مصرف بی‌رویه برق تا ۴۰ درصدمی کاهد

* كانال‌كشی كولرهای آبی از كوتاهترین مسیر

* عایق‌كاری كانال‌ها

* تعویض پوشال‌های كولر آبی

*  تمیز كردن و رفع اشكالات كولر كاركرد كولر را بهبود بخشیده، مصرف انرژی آن را كاهش می‌دهد و از هدر رفتن سرما نیز جلوگیری می‌كند.

* استفاده بی‌مورد و یا همزمان از وسایل برقی متعدد باعث افزایش گرمای محل كار و سكونت می‌شود و نیاز به استفاده از كولر را افزایش می‌دهد

* استفاده از سیستم سرمایش موضعی

* استفاده از کلیدهای ترموستات دار

* و استفاده از کلیدهای تایمردار برای خاموش کردن کولر در مصرف آب و انرژی صرفه‌جویی می نماید.

وی در پایان از مردم خواست با مدیریت مصرف آب و انرژی فرزندان خود در مجموعه  وزارت نیرو را کمک کنند تا انشالله این روزهای گرم را با کمترین تنش پشت سر بگذاریم.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار