خبرهای داغ:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی:

سربازان دارای مهارت از مشوق‌ کسری یک ماهه خدمت برخوردار می‌شوند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: سربازان دارای مهارت از مشوق‌ کسری یک ماهه خدمت برخوردار می شوند.
کد خبر: ۹۶۱۶۰۶۷
|
۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، جعفری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی در جلسه گروه کاری مهارت تا اشتغال کارکنان وظیفه نیروی های مسلح اظهار کرد: مهارت، بالندگی و تفکر نیازمند دانستن و لازمه دانستن هم آموزش است.

وی با بیان اینکه هر چه آموزش بیشتر در جامعه‌ای نهادینه شده، فقر از آنجا رخ برمی بندد، افزود: صدا و سیما و رسانه‌ها نقش مؤثری در آگاهی‌بخشی به جامعه برای ترغیب و تشویق آنان به مهارت ‌آموزی دارند.

معاون استاندار از کسری خدمت سربازی با مهارت‌آموزی خبر داد و تصریح کرد: جوانان اگر قبل از خدمت مهارت کسب کنند، مشوق‌هایی نظیر کسری یک ماهه خدمت می‌توانند دریافت کنند.

جعفری با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی در خصوص فعالیت‌های قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه و سربازان نیروهای مسلح استان، بیان کرد: مستند مهارت‌آموزی نیروهای مسلح خراسان جنوبی تهیه خواهد شد.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان، گفت: در سال جاری تعهد اشتغال استان ۲۰۰ نفر بوده که تاکنون ایجاد ۸۰ نفر اشتغال در سامانه رصد ثبت شده است.

معاون استاندار ضمن تشکر از بانک‌های متولی در پرداخت تسهیلات اشتغال و مهارت‌آموزی به کارکنان وظیفه نیروهای مسلح، تصریح کرد: سال گذشته تسهیلات پرداختی به کارکنان وظیفه نیروهای مسلح استان از محل تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه بیش از ۸۳ درصد محقق شده است.

جعفری به حضور دستگاه‌های اجرایی متولی در جلسه گروه کاری مهارت تا اشتغال کارکنان وظیفه نیروی های مسلح تأکید کرد و افزود: راه‌اندازی دو کارگاه‌ جوار پادگانی و سوله آموزشی در نیروهای مسلح در کارگروه اقتصادی استان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

آموزش مهارت‌های شغلی به ۱۴۱۸ سرباز در خراسان جنوبی

کامرانی فرد مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی در این جلسه گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در استان برای ۱۹ گروه هدف از جمله کودکان کار، زنان سرپرست خانوار، اتباع خارجی، سربازان، دانش‌آموزان، دانشجویان و زندانیان برنامه‌ریزی می‌شود.

وی با بیان اینکه تعهد آموزش در سال جاری ۴ هزار و ۲۷۳ نفر آموزش است، افزود: از ابتدای سال تاکنون هزار و ۴۱۸ نفر دوره سرباز در خراسان جنوبی مهارت‌های فنی مختلف را فرا گرفته‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۲ درصد تحقق عملکرد داشته‌ایم.

کامرانی فرد افزود: سال گذشته ۴ هزار و ۳۸۷ نفر در قالب ۶۴۱ هزار نفر ساعت آموزش در کارگاه‌های آموزشی و محیط‌ های واقعی کار به سربازان انجام شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار