خبرهای داغ:
با کسب مدال‌های رنگارنگ؛

«ووشو» سکوی پرش خانواده گرگانی شد

«فاطمه صفری» ووشوکار گرگانی است که همراه همسر و سه فرزندش در این حرفه ورزشی فعالیت می‌کنند و با کسب مدال‌های رنگارنگ در این رشته خوش می‌درخشند.
کد خبر: ۹۶۱۶۱۵۴
|
۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۲

«ووشو» سکوی پرش خانواده گرگانی شد

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛ ورزش ووشو سرچشمه تمام رشته‌های رزمی است و برای رشد روح، ذهن و بدن انجام می‌شود در واقع این ورزش بدن و روح فرد را برای مبارزه آماده می‌کند.

ووشو از دسته ورزش‌های گروهی رزمی و زیر مجموعه کونگ‌فو است، ووشو در شیوه‌ها و سبک‌های مختلفی تعریف شده است که هر کدام تکنیک‌ها، تاکتیک‌ها و قواعد خاص خود را دارند. 

برای آشنایی با این رشته ورزشی تصمیم گرفتیم گفتگویی صمیمی با «فاطمه صفری» ووشوکار موفق گرگانی انجام دهیم که خانوادگی در این حرفه ورزشی فعالیت می‌کنند.

این بانوی ووشوکار گرگانی گفت: ۴۱ سال دارم و از سال ۱۳۹۴ در این رشته ورزشی فعالیت می‌کنم و سه فرزند پسر به نام‌های یاسین، سینا و معراج دارم که هرسه در رسته ورزشی ووشو حاضر مقام شدند.

«ووشو» سکوی پرش خانواده گرگانی شد

صفری با بیان اینکه در سال گذشته توانستم داوری ووشو را کسب کنم، افزود: ما خانوادگی به ووشو علاقمند هستیم در ابتدا همسرم ووشوکار بود و از زمان مجردی در این حرفه فعالیت می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه اکنون عضو کمیته مسابقات ووشو هستم، ادامه داد: شال بند مشکی را توانستم در سال ۱۳۹۴ کسب کنم و چندین بار نیز ناظر مسابقات این رشته ورزشی بودم.

صفری افزود: بعد از ازدواج با همسرم، کم کم علاقمند به این رشته شدم و با هم یک باشگاه ورزشی زدیم.

صفری خاطرنشان کرد: همسرم دارای دان یک، دان دو و دان سه ووشو است همچنین حکم داوری این رشته را کسب کرده و مربیگری درجه یک این رشته ورزشی را داراست.

این بانوی ورزشکار گرگانی ابراز کرد: پسرم سینا توانست مقام سوم کشوری در رشته ورزشی ووشو را به خود اختصاص دهد و همچنین امسال موفق شد و مدرک داوری خود را بگیرد.

این مادر ورزشکار گرگانی گفت: آرزو دارم روزی فرزندان را در بالاترین قله موفقیت در رشته ووشو ببینم به گونه‌ای که برای کشور عزیزمان ایران افتخارآفرینی کنند، همچنین آرزو دارم یک باشگاه ورزشی در روستای‌مان ایجاد کنم و بچه‌های روستا را در این باشگاه آموزش دهم.

«ووشو» سکوی پرش خانواده گرگانی شد

معراج فاروقی فرزند کوچک خانم صفری است که آرزو دارد در کنار ووشو به ورزش فوتبال نیز بپردازد.

این نوجوان ورزشکار گرگانی افزود: سه سال است که ووشو کار میکنم و بسیار به این رشته علاقمند هستم و در این مدت توانستم دو مقام دوم شهرستانی و یک مقام اول درون باشگاهی کسب کنم.

معراج فاروقی گفت: اکنون دارای کمربند مشکی هستم و ان شاءالله سال آینده دان یک را کسب خواهم کرد.

وی بزرگترین مشوق خود برای فعالیت در این حرفه ورزشی را پدر، مادر و برادرش می‌داند و گفت: بسیار خوشحالم که خانوادگی در این حرفه فعالیت می‌کنیم امیدوارم بتوانم برای خانواده و کشورم افتخارآفرینی کنم.

مصاحبه: سمیرا رجبی

انتهای خبر/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار