خبرهای داغ:
مثبت سوژه/

نسل توحیدی کنشگران نهاوند فعال در عرصه جمعیت

همدان-کنشگر اجتماعی جمعیت در نهاوند گفت: نسل توحیدی کنشگران ما در بیمارستان قرار دارد و با مادرانی که نوزادان تازه متولد شده دارند صحبت می‌کنند و هم حمایت پزشکی و هم حمایت مالی از آنها می‌شود.
کد خبر: ۹۶۱۶۱۵۶
|
۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مسئله جمعیت یکی از مسائل مهم و کلیدی و یک بحران بزرگ برای بشریت و پیشبرد و آبادانی کشور عزيزمان ایران محسوب می‌شود.

در طول سال‌های اخیر، از جمله توطئه‌هایی که دشمنان برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در نظر گرفته‌اند، نابودی بنیان خانواده، جایگاه مادر و بر هم زدن روابط عاطفی اعضای خانواده است.

جمعیت به عنوان مسئله‌ای کلیدی و اساسی، ریشه‌ای‌ترین مساله فرهنگی کشور به شمار می‌رود که یکی از دغدغه‌های اصلی مقام عظمای ولایت نیز هست که بارها در سخنان معظم‌له شنیده‌ایم، برخی از کنشگران اجتماعی و فرهنگی به این مسئله مهم ورود پیدا کرده‌اند و در صدد برطرف کردن مشکلات جمعیت و جوانی جمعیت هستند، یکی از این کنشگران اجتماعی خانم فاطمه خلقی اولادی است.

فاطمه خلقی اولادی، فعال فرهنگی  و اجتماعی، منتخب رویداد جامعه‌پرداز استان همدان، کنشگر جمعیت از دانشگاه امام حسین (ع) و کانون رهپویان معصومیه نهاوند، منتخب دوره ناشط (تربیت تسهیلگر جوانی جمعیت) استان همدان، مسئول شکوه مادری در نهاوند و کانون خدمت رضوی بانوان نهاوند، مدیر مواسات مادرانه شهرستان نهاوند، مادر ۳ فرزند است، که گفت و گویی با این بانوی جهادگر در عرصه جمعیت داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

این کنشگر اجتماعی در جمعیت با بیان اینکه حدود ۳ سال است که کار جمعیت را در شهرستان نهاوند به کمک دوستانم بخاطر اهمیت و مهم بودن این مسئله انجام می‌دهیم، اظهار کرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری و اهمیت این موضوع و اینکه مسئله جمعیت را مهمترین مسئله روز می‌دانند، تا جایی که معظم‌له در آذرماه سال ۹۲ در دیدار اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، فرمودند «مسئله‌ جمعیّت یکی از خطراتی است که وقتی انسان درست به عمق آن فکر می‌کند، تن او می‌لرزد ... مسئله‌ جمعیّت را جدّی بگیرید؛ جمعیّت جوان کشور دارد کاهش پیدا می‌کند. یک جایی خواهیم رسید که دیگر قابل علاج نیست. یعنی مسئله‌ جمعیّت از آن مسائلی نیست که بگوییم حالا 10 سال دیگر فکر می‌کنیم؛ نه، اگر چند سال بگذرد، وقتی نسل‌ها پیر شدند، دیگر قابل علاج نیست.» این اهم و مهم باعث شد که ما پا به عرصه بگذاریم و کارمان را در حوزه جمعیت در شهرستان نهاوند انجام بدهیم.

فاطمه خلقی اولادی افزود: با کارهایی که رئیس جمهور شهیدمان در این حوزه انجام دادند، ما در ادامه کار رئیس جمهور شهید، در طول این سه سالی که کار را شروع کردیم، کار جعیت را به صورت مردمی در سطح شهرستان پیش برده‌ایم و کارهای ما بیشتر جنبه تبلیغی و میدانی بوده است.

وی افزود: غرفه‌های جمعیت را در ماه‌های محرم و صفر و ایام فاطمیه، غرفه‌های خیابانی جشن‌های نیمه شعبان و عید غدیر، پویش نسل رضوی در دهه‌ کرامت، نسل توحیدی در بیمارستان‌ها و اهدای بسته‌های متبرک شده، تبلیغ چهره به چهره و حضوری و مشاوره با خانواده‌ها، تهیه وسایل ضروری برای مادر و نوزاد، جلوگیری از سقط و منصرف کردن خانواده‌ها از سقط جنین و حمایت پزشکی و مالی از خانواده‌های بی‌بضاعت از جمله کارهایی بوده است که در حوزه جمعیت به همراه دوستانم انجام داده‌ایم .

این کنشگر اجتماعی جمعیت در نهاوند تصریح کرد: خانم‌هایی که کنشگر جمعیت بودند در محیط ها قرار می‌گرفتند و با خانواده‌ها در ارتباط بودند و به آنها مشاوره می‌دادند.

وی ادامه داد: شهرستان نهاوند در مسیر کاروان اربعین است، سال‌های گذشته خانواده‌هایی که در این مسیر قرار می‌گرفتند، همکاران کنشگر ما همراه آنها در این مسیر قرار می‌گرفتند و به آنها مشاوره می‌دادند.

خلقی اولادی افزود: نسل توحیدی کنشگران ما در بیمارستان قرار دارد و با مادرانی که نوزادان تازه متولد شده دارند صحبت می‌کنند و هم به آنها بسته‌های متبرک شده اهدا می‌شود و هم حمایت پزشکی و هم حمایت مالی از آنها می‌شود.

وی ادامه داد: سال گذشته یک دوره‌ تربیتی برای تربیت کنشگران جمعیت داشته‌ایم که تعدادی از طلبه‌های خواهر حوزه علمیه معصومیه در سطح پایگاه‌های بسیج آموزش دیده و با مردم ارتباط گرفتند و به آن‌ها مشاوره می‌دهند.

این کنشگر اجتماعی جمعیت در نهاوند گفت: از نظر بنده مسئله جمعیت بزرگترین و مهم‌ترین و ضروری‌ترین وظیفه واجب جمعیت کشور ما است.

وی افزود: اگر کشوری جوان نباشد، دچار پیری و فرسودگی خواهد شد و اگر کشور پیر و فرسوده شود اولین ضربه را اقتدار ملی جامعه خواهد خورد و زمانی که اقتدار ملی ضربه بخورد آن کشور از نظر پیشرفت و توسعه و بین المللی با کشورهای دیگر نمی‌تواند در ارتباط باشد.

خلقی اولادی با بیان اینکه وقتی خانواده‌ای تک فرزندی باشد اولین ضربه را خود فرزند و بعد پدر و مادر خانواده خواهند خورد، گفت: مشکل بعدی تک فرزندی مشکل سالمندی است، وقتی ما نیروی جوان برای نگهداری از سالمندان نداشته باشیم با مشکلات بیشتری برخواهیم خورد.

وی عنوان کرد: دوره‌های کنشگری جمعیت را با خانم‌ها سلگی مسئول مهر فرشته‌های شهرستان، فریادرس مسئول کانون رهپویان معصومیه و بانوان فعال اجتماعی شهرستان نهاوند برگزار کرده‌ایم و خوشبختانه کارمان تا حدودی موفقيت‌آمیز بوده است.

این کنشگر اجتماعی جمعیت در نهاوند با اشاره به اینکه مهمترین مسئله در کشور ما بحث جمعیت است، اظهار کرد: از همه عزیزان درخواست می‌کنم در عرصه جمعیت پای کار بیایند و هر کس به نوبه خودش در این عرصه فعالیت کند تا کشور عزیزمان ایران به بالندگی و پیشرفت برسد.

خبرنگار: سمیه شفایی

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار