مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خبر داد:

هدف گذاری تولید ۸ تن زیتون در سال از باغ موقوفه

زنجان- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: تولید هشت تن زیتون در سال از باغ موقوفه طارم هدف‌گذاری شده است که این طرح با ۲۰ میلیارد ریال هزینه هم اکنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
کد خبر: ۹۶۱۶۲۴۰
|
۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۸

هدف گذاری تولید هشت تن زیتون در سال  از باغ موقوفه

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان،حجت الاسلام کرمی اظهارداشت : از وظایف اصلی اوقاف اجرای نیت های خیر واقفین از طریق رساندن شایسته موقوفات به درآمدزایی با روش های به روز و بهرورانه است . به همین دلیل موقوفات شاخص و دارای قابلیت تولید و سرمایه گذاری در سطح استان و شهرستان طارم شناسایی شد و طرح های تولید محور با استفاده از دانش روز و افراد متخصص در موقوفه زنده یادان محمدرضا و رباب روحانی که جزو فرهیختگان و فرهنگیان شهرستان طارم بودند اجرا شد. 

وی افزود: با توجه به وجود زمین مناسب کشاورزی به مساحت پنج هکتار که جزو وقفیات این دو واقف ارجمند است از سال گذشته احداث باغ زیتون در این موقوفه کلید خورد و با گرفتن مجوز بهره برداری آب به میزان یک لیتر بر ثانیه مقدمات شروع طرح آماده شد. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: با بهسازی و تکمیل چاه آب در اراضی وقفی پایین دست و اجرای خط انتقال آب به زمین اصلی ، چاله کنی برای غرس نهال زیتون به تعداد 1000 اصله آغاز شد و در مرحله بعد با خرید لوله و اتصالات اجرای شبکه آبیاری قطره ای ، احداث استخر تامین و ذخیره آب 1600 مترمربعی نیز آغاز و در حال پیگیری است و پس از یکسال شروع اقدامات به پیشرفت فیزیکی 75 درصدی رسیده است. 

وی بیان کرد: تمامی اعتبار 20 میلیارد ریالی هزینه شده در این طرح از محل عواید موقوفات شهرستان طارم تامین و پرداخت شده است . 

 حجت‌الاسلام کرمی گفت:برآورد کل اعتبار مورد نیاز 33 میلیارد ریال است و تاکنون ریالی از نهادها دولتی و خصوصی حمایت و مساعدتی انجام نشده است. 

وی تصریح کرد:با به ثمر رسیدن این طرح تولیدی و کشاورزی برای 20 نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد خواهد شد. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت:زنده یادان آقای محمدرضا روحانی و همسر ایشان بانو رباب طارمی که بنا به حکمت خداوندی فرزندی نداشتند ، پنجاه سال پیش یک درصد از روستای آببر را که اکنون تبدیل به شهر شده ، وقف تعزیه داری اباعبدالله الحسین (ع) ، تامین هزینه های تحصیلی و درمانی اهالی آببر نموده اند تا هم رضایت الهی را بدست بیاورند و هم ثمره کار خیر خود را در زندگی و پس از حیاتشان ببیند، به همین خاطر تلاش می کنیم با به ثمر رساندن این طرح ، نیت های این واقفین نیک اندیش را که دارای افق های متعالی برای مردم و جامعه خود بودند به نحو شایسته اجرا کنیم. 

وی افزود:اگر وقف درآمد نداشته باشد نیت های انسان دوستانه و عام المنفعه واقفین معطل می ماند و هدف از وقف محقق نمی شود به همین دلیل اجرای نیتهای واقفین منوط به درآمد زا بودن موقوفوفات است و اوقاف این وظیفه و امانت مهم را برعهده دارد.

حجت‌الاسلام کرمی گفت:با اجرای مدیریت بهینه بر روی اراضی و املاک وقفی درآمد کلی موقوفات شهرستان طارم در سال گذشته ۴۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت ، همچنین عواید موقوفات از ابتدای سال تا این لحظه ، نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۰ درصد افزایش یافته است.

فاطمه عسگری 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار