مثبت سوژه:

هدفم از حفظ قرآن تربیت فرزندان صالح و قرآنی است

مسوول کانون خواهران موعود روستای روتان، هدف اصلی خود از حفظ قرآن کریم را تربیت فرزندان قرآنی عنوان کرد و در این‌باره به تاکید و دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآنی در کشور اشاره کرد.
کد خبر: ۹۶۱۶۲۵۲
|
۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان ،قلندری افزود: حدود ۸ سال قبل وقتی این تاکید رهبری را از تلویزیون دیدم حس عجیبی پیدا کردم و تصمیم جدی گرفتم من و فرزندانم نیز یک خانواده از آن چند میلیون نفر باشیم.

وی ادامه داد: حدود سال‌های ۹۲ نیز از زیرنویس تلویزیون طرح حفظ قرآن طلایی و نقرای را دیدم همان موقع با شماره‌ای که اعلام شد تماس گرفتم و به همراه دخترم که آن زمان هشت ساله بود با ثبت‌نام در طرح طلایی، کار حفظ قرآن را به صورت مجازی شروع کردیم.

این حافظ قرآن گفت: هر روز صبح ساعت ۹ دخترم را آماده می‌کردم و کار حفظ مجازی را با همدیگر ادامه می‌دادیم تا اینکه چندبار به مسوولانی که به روستای روتان می‌آمدند درخواست یک حضور یک مربی حفظ قرآن در روستا داشتم که بعد از گذشت مدتی این خواسته محقق شد.

قلندری اضافه کرد: بعد از این درخواست یک دوره حفظ قرآن ویژه فعالان و مربیان قرآنی با حضور استاد سید حسین موسوی طباطبایی و همسرشان در روستاهای روتان، شهیدمردان، کنارجو، کرپان، کوهستک و کردر رضوی میناب در قالب یک گروه ۱۶۰ نفره تشکیل و کلاس‌های حفظ آغاز شد.  

وی ادامه داد: با رفتن این استاد حفظ و همسرشان از روتان، کلاس‌های قرآنی ما نیز به حالت نیمه تعطیل درآمد و تعدادی از روستاها نیز تا چند ماه حفظ را ادامه دادند و برخی از افراد نیز تا ۱۰ جز یا کمتر و بیشتر خودشان به کار حفظ قرآن پرداختند اما علنا این کار با حضور یک استاد برجسته و به صورت جدی و مطلوب ادامه پیدا نکرد.

تربیت ۲۸ حافظ قرآنی ثمره کار فرهنگی در روتان

این فعال قرآنی روستای روتان تعداد حافظان روستای روتان را در ابتدا ۲۰ نفر اعلام کرد و ادامه داد: اگر همین اندازه حمایت‌های رییس شورا و مسوول هیات امنا حسینه و موسسه نور قرآن روتان نبود به دلیل وضع نامناسب مالی برخی از حافظان قرآنی، این تعداد حافظ قرآن نیز در این روستا نداشتیم.

قلندری در خصوص حفظ کتاب صحیفه سجادیه امام سجاد(ع) نیز توضیح داد: برگزاری چندین دوره کنگره امام سجاد(ع) بستری را در روستای روتان فراهم کرد تا با هماهنگی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد استان این فرصت برای حافظان، نوجوانان و جوانان فراهم شود تا حفظ این کتاب ارزشمند امام سجاد(ع) را جدی بگیرند.

وی تعداد حافظان قرآن روستای روتان را افزون بر ۱۸ نفر و حافظان صحیفه سجادیه را ۱۰ نفر اعلام کرد و ابرازداشت: از سویی آشنا کردن خانواده‌ها با کتاب صحیفه سجادیه و جذابیت‌های دعاهای امام سجاد(ع) در این کتاب در موضوعات مختلف، اجرای طرح ۳ ساله حفظ صحیفه سجادیه با حمایت‌های مسوولان این روستا و بازدید و حضور استادانی از قم باعث دلگرمی و سرعت‌دادن به کارحفظ در این روستا شد.

این فعال فرهنگی کانون‌های مساجد حضور در فعالیت‌های فرهنگی روستا و حفظ ۱۰جز از قرآن و صحیفه سجادیه را مرهون حمایت‌های همسر خود دانست و ابرازداشت: درحال حاضر نوجوانان روستای روتان ۲۰ دعا از صحیفه سجادیه را با مفاهیم آن حفظ هستند و بارها در محفل‌های انس با قرآن و مسابقات، اجرای برنامه داشته‌اند و مستندهایی رادیو- تلویزنی نیز از این برنامه‌ها و نوجوانان اهل روتان تولید شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار