مثبت سوژه/عرصه محور

سال پرکار سازمان بسیج ورزشکاران آذربایجان غربی در 1402

سازمان بسیج ورزشکاران سپاه شهدای آذربایجان غربی یکی از اقشار بسیج است که در سال گذشته و چهار ماه امسال بسیار فعال بوده و دست پری دارد.
کد خبر: ۹۶۱۶۲۷۵
|
۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان غربی، تحقق و عینیت بخشیدن به رهنمودهای حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در امر غنای فرهنگی و حاکمیت ارزش ها در عرصه های مختلف ورزش کشور ، جذب، آموزش، سازماندهی و بکارگیری ورزشکاران داوطلب به منظور تحقق بخشی از ارتش بیست میلیونی، تحکم بخشیدن به هویت دینی و ملی و انقلابی جامعه ورزش،  الگو سازی و جهت دهی به رفتار ورزشکاران قهرمان به سوی ورزشکارانی با اخلاق، مومن، تکلیف گرا، بصیر، ولایت مدار و پهلوان و ... از جمله اهداف و ماموریت های سازمان بسیج ورزشکاران محسوب می شود.

در این راستا خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان غربی با مهدی مجیدی رئیس سازمان بسیج ورزشکاران استان مصاحبه ای کرده است که از نظر مخاطبان می‌گذرد.

بازدید سرزده از اماکن ورزشی


مهدی مجیدی رئیس سازمان بسیج ورزشکاران سپاه شهدای در گفت و گو با خبرنگار ما از 30 نوبت بازديد سرزده  از سالن هاي ورزشي بانوان سطح شهر اروميه توسط تیم متشکل از معاونت ورزش بانوان و مسؤل امور خواهران  سازمان بسيج ورزشكاران استان در طول سال گذشته و چهار ماه امسال خبر داد و گفت: همچنین در این مدت بازدید مسئولین کانون بسیج ورزشکاران شهرستان ها از اماکن ورزشی و مدارس فوتبال نیزصورت پذیرفته است.

وی ادامه داد: فضاسازی فرهنگی اماکن ورزشی در راستای ترویج عفاف و حجاب و فرامین امامین انقلاب، نصب تمثال مبارک شهدای شاخص، ترویج فرهنگ پهلوانی و روحیه ایثار و شهادت در حدود 1000 متر مربع، تشكيل حلقه صالحين و جلسات انس با قرآن توسط بسيج ورزشكاران شهرستانها  به صورت هفتگی، همچنین اجرای برنامه هایی مثل جشن تکلیف دختران ورزشکار و ... در خلال برنامه های هفتگی باشگاه های ورزشی اقداماتی است که در بعد فرهنگی انجام گرفته است.

مجیدی به تجلیل از 50 نفر بانوی ورزشکار و مربیان و قهرمانان محجبه در راستای اجرای طرح زیست عفیفانه، تجلیل از  100 نفر قهرمان ورزشی اخلاق مدار در رویداد های ورزشی سطح استان، برجسته سازی و الگو سازی اخلاق اسلامی در عرصه ورزش، اعزام 350 نفر ورزشکار بسیجی به اردوی راهیان نور شمال غرب، اعزام 50 نفر به اردوهای راهیان نور جنوب و اعزام  500 نفر به اردوی راهیان پیشرفت اشاره کرد. 

مسئول سازمان بسیج ورزشکاران سپاه شهدای آذربایجان غربی، برگزاری جلسات و نشست های هم اندیشی هیئت های اندیشه ورز با مسئولین ورزش استان و شهرستان برای رفع معضلات در سطح ورزش، اجراي برنامه پياده روي خانوادگی، كوهپيمايي و صعود بسيجيان ورزشكار و عموم مردم، حضور ورزشکاران، مربیان، رؤسای هیئت های ورزشی و مسئولین ادارات ورزش به صورت منسجم در مراسم غبار روبی گلزار شهداء را مورد اشاره قرار داد.

اهتمام برای نهادینه سازی هویت ایرانی اسلامی در بین ورزشکاران

وی اضافه کرد: دیدار با خانواده شهداء به ویژه شهدای  ورزشکار در سطح استان همچنین تجلیل از ایشان در رویداد های ورزشی، حضور متربیان ورزشکار با لباس ورزش در میقات صالحین به همراه اجرای همخوانی گروه سرود ورزشکاران در مناسبت های مختلف، دیدار مربیان و ورزشکاران بسیجی با ائمه جمعه در شهرستان ها، برگزاری نشست های تبیینی و گفتگویی با موضوع عفاف و حجاب در راستای تبیین هویت زن مسلمان برای مربیان ورزش خواهر و ورزشکاران بسیجی از جمله اقدامات دیگری است در راستای نهادینه سازی هویت ایرانی اسلامی در بین ورزشکاران انجام گرفته است. 

مجیدی به اهدای 1 هزار بسته معیشتی، 5 هزار غذای گرم و پک های ورزشی و تحریر به خانواده های نیازمند در مناطق محروم و کم برخوردار، حضور ورزشکاران در پویش نذر خون اشاره کرد.

 وی با اشاره به برگزاری 10 نوبت اردوی تفریحی برای ورزشکاران بسیجی در سطح استان، برپایی دو نوبت نشست صميمي فرمانده سپاه شهداء استان آذربايجان غربي و رؤساي هيئت هاي ورزشي استان و نواب رئيس (بانوان)، قهرمانان و مدال آوران ورزش، مربيان و داوران، پيشكسوتان و فعالان مؤسسات مردم نهاد جوانان همچنین برپایی 30 نوبت نشست با مدیر کل سازمان ورزش و جوانان استان، برگزاری رویداد روایت حبیب روایت "جهان پهلوان" حاج قاسم سلیمانی با مشارکت سایر سازمان ها ، خاطرنشان کرد: معمولا این دیدارها مورد استقبال جامعه ورزش قرار می‌گیرد.

گام بلند بسیج ورزشکاران آذربایجان غربی برای ترویج فرهنگ پهلوانی

وی فضاسازی فرهنگی اماکن ورزشی با تمثال شهید شبان شهید شاخص جامعه ورزش و جوانان کشور در سال 1403 و نامگذاری مسابقات ورزشی و طرح های اجرایی اداره ورش و جوانان به نام شهید شاخص جامعه ورزش به تعداد 15 مورد، اجرای برنامه های مختلف در راستای ترویج فرهنگ پهلوانی در سطح استان به تعداد 100 برنامه به ویژه در هفته ترویج فرهنگ پهلوانی را مورد اشاره قرار داد و گفت: 

حضور کاروان زیارتی جامعه ورزشی و جوانان شهرستان ارومیه با نام کاروان شهید مدافع حرم سعید شبان در مراسم سی و پنجمین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در مرقد مطهر امام راحل عظیم الشأن، حضور گروه جهادی بسیج ورزشکاران در طرح محرومیت زدایی و افزایش ایمنی خانه های روستایی و برپایی برنامه های افزایش نشاط اجتماعی با اجرای برنامه بازی های بومی و محلی و سایر فعالیت ها از جمله سایر اقداماتی است که در راستای عمل به ماموریت های محوله انجام گرفته است.

وی برگزاری کارگاه های آموزش مهارت های زندگی، پیشگیری از اعتیاد، طلاق و معضلات اجتماعی در سطح کانون های استان برای ورزشکاران بسیجی به تعداد 20 برنامه، برپایی موکب، ایستگاه صلواتی و ارائه محصولات فرهنگی در مناسبت ها و رویداد های مختلف مذهبی و فرهنگی به تعداد 40 موکب، حمایت از مدیران بسیجی و اخلاق مدار برای تصدی مسئولیت های مختلف ورزشی در راستای تحقق دولت اسلامی اشاره کرد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار