واکنش مسئول بسیج دانشجویی استان به ماجرای تپه دمالی و استخدام های شائبه دار استانداری

مسئول بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد به اقدامات این نهاد در حوزه های مختلف پرداخت و بسیاری از موضوعات مرتبط با بسیج دانشجویی را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۶۱۶۳۳۳
|
۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج، سعادت صالحی نیا امروز در جمع خبرنگاران افزود: واگذاری و ایجاد زمینه برای ساخت ۲۱۲ قطعه زمین مسکونی در منطقه تپه دمالی سروک پس از ۳۰ انتظار متقاضیان، احداث سد خرسان به علت پیامدهای زیست محیطی و سایر مشکلات، پرداخت حقوق عقب مانده پاکبانان شهرداری یاسوج و پرداخت به هنگام وام ازدواج به جوانان در کهگیلویه وبویراحمد از جمله مطالباتی است که دانشجویان استان به صورت جدی پیگیر آن هستند.

داغ کردن تنور انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری با تریبون آزاد دانشجویی

صالحی نیا به نقش بسیج دانشجویی در داغ کردن تنور انتخابات و تلاش برای مشارکت حداکثری مردم در این حماسه سیاسی اشاره کرد و گفت: امسال انتخابات ریاست جمهوری با امتحانات  دانشگاه ها همزمان شد اما فعالیت های روشنگری ، تریبون مطالبه گری و کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه های استان با حضور خبرنگار مطرح صدا و سیما (حسینی بای) برگزار و برنامه های تبیین در خوابگاه های دانشجویی ادامه داشت. 

ماجرای مطالبه گری بسیج دانشجویی درباره تپه دمالی به کجا رسید؟

۱۷ خرداد سال ۱۳۷۳ که رهبر معظم انقلاب به استان سفر داشتند یکی از مصوبات ، مجتمع خانه سازی روستایی بود که در قالب پروژه کلی احداث ۳۰۰۰ واحد مسکونی در سطح استان تعریف و مقرر شد افراد واجد شرایط پس از استعلام گیری از نهادهای ذیربط و بررسی های لازم از قبیل مستضعفی و فاقد مسکن و‌ زمین بودن ، شناسایی و تعیین گردند. یکی از اراضی ای که برای تحقق این مصوبه در شهرستان بویراحمد معین شد ، تپه دمالی واقع در منطقه سروک شهر یاسوج بود که علیرغم مشخص بودن متولی امر و سازوکارهای قانونی جهت اعطای زمین به واجدین شرایط ، با ترک فعل و اهمال عملی-مدیریتی مسئولان مربوطه ، عمرش به 30 سال رسیده و کماکان نافرجام باقی مانده است.

مسئول بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه واگذاری و ساخت ۲۱۲ قطعه زمین مسکونی به متقاضیان در سال ۱۳۷۳ در منطقه تپه دمالی سروک در نزدیکی شهر یاسوج پیش بینی شده و هنوز عملیاتی نشده تاکید کرد: این مهمترین موضوعی است که سال گذشته  دانشجویان بسیجی استان با تشکیل کارگروهی با حضور استاندار و مسئولان دستگاه های خدمات رسان پیگیر تحقق آن شدند. 

مسوول بسیج دانشجویی کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: پس از تشکیل این کارگروه دستگاه های اجرایی استان برای ایجاد زیرساخت های خدماتی شهرک مسکونی یاد شده برآورد اعتبار کرده اند و موضوع با جدیت در حال پیگیری است. 

وی عنوان کرد: اعتبار مورد نیاز پیشنهاد شده از سوی دستگاه های اجرایی برای ایجاد زیرساخت های این شهرک مسکونی به جز یک دستگاه اجرایی ( شرکت آب و فاضلاب استان) تایید شده و امید می رود این مطالبه بر زمین مانده به زودی در مسیر اجرا قرار گیرد.

کهگیلویه و بویراحمد، استان رده آخر پرداخت وام ازدواج

صالحی نیا با اشاره به اینکه کهگیلویه وبویراحمد در رده آخر استان های کشور از نظر پرداخت وام های ازدواج قرار دارد بیان کرد: این موضوع هم از سوی دانشجویان بسیجی از طریق معاونت امور اقتصادی استانداری و معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان در حال پیگیری است. 

بسیج دانشجویی در کنار پاکبانان شریف شهرداری یاسوج

وی به نقش پاکبانان در سلامت مردم مرکز استان اشاره کرد و افزود: همچنین پرداخت حقوق معوقه این نیروهای زحمتکش که چند ماهی است به تاخیر افتاده مورد سوال جدی دانشجویان بسیجی است و تا حصول نتیجه پیگیری خواهد شد.

سد خرسان 3 و مطالبه گری دانشجویان از مسئولان

مسوول بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد به پیامدهای متعددی که از سوی کارشناسان درباره احداث سد خرسان 3 در استان مطرح می شود اشاره کرد و افزود: پیگیری های زیادی از سوی دانشجویان بسیجی در قالب پرسش از مسوولان ملی و استانی در این خصوص صورت گرفته و در آینده نیز ادامه خواهد یافت.

تلاش ۲۰ گروه جهادی برای کمک به بهبود وضعیت زندگی مردم مناطق محروم

صالحی نیا عنوان کرد: در سالهای گذشته گروه های جهادی بسیج دانشجویی در عرصه های مختلف عمرانی، فرهنگی، اموزشی، ورزشی و بهداشتی در مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد نقش آفرینی کردند و امسال نیز ۲۷۰ دانشجوی بسیجی در قالب ۲۰ گروه جهای (عهد خدمت) تا پایان فصل تابستان  در مناطق کم برخوردار استان خدمات رسانی خواهند کرد.

وی بیان کرد: در این راستا اولین گروه جهادی از دانشگاه پیام نور استان 20 تیرماه امسال به منطقه ممبی از توابع شهرستان بهمئی اعزام وماموریت خود را به پایان رساندند.

پویش لبخند ایران / شور و شوق دانشجویان عراقی برای کار جهادی

این مسئول گفت: سال گذشته 600 دانشجوی استان کهگیلویه و بویراحمد در پویش لبخند ایران که یک طرح کشوری است شرکت کردند. در این طرح دانشجویان روزهای پنج شنبه و جمعه که دانشگاه ها تعطیل هستند در حاشیه شهرهای یاسوج، دهدشت و گچساران فعالیت های فرهنگی، آموزشی و ورزشی انجام می دهند.

صالحی نیا به تحصیل 100 دانشجوی عراقی در دانشگاه یاسوج و علاقه مندی انها به کارهای جهادی اشاره کرد و گفت: این دانشجویان باور نمی کردند که دانشجویان به صورت جهادی و رایگان به مردم مناطق محروم خدمت کنند و ابراز امیدواری کردند که اردوهای جهادی را در کشور عراق نیز راه اندازی کنند.

توانمند سازی دانشجویان از اولویت های بسیج دانشجویی

وی ابراز کرد: برای توانمندسازی دانشجویان سراسر کشور هم اکنون دوره آموزشی ۴۰ روزه در قالب طرح ولایت در شهر مقدس مشهد در حال برگزاری است که ۴۷۵ نفر از دانشجویان کهگیلویه وبویراحمدی برای شرکت در این دوره ثبت نام اولیه را انجام دادند و در نهایت پس از ارزیابی 51 نفر به این دوره اعزام  و در این دوره شرکت دارند.

صالی نیا گفت: در طرح ولایت استانی ( خط امام) 200 دانشجو ثبت نام و 17 شهریور به قم اعزام می شوند.

حضور دانشجویان در اربعین حسینی 

صالحی نیا گفت: سال گذشته برای اولین باز کاروان دانشجویی استان به صورت مستقل در پیاده روی اربعین حسینی حضور یافت.

وی همچنین از برنامه ریزی برای اعزام ۳۲۰ دانشجوی بسیجی خواهر و برادر استان به کربلای معلی در اربعین امسال خبر داد و افزود: ۲۰۰ خواهر و ۱۲۰ برادر بسیجی در این سفر معنوی 10 روزه شرکت می کنند.

مسئول بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد گفت: همزمان با اربعین حسینی ، دانشجویان در قالب برنامه ای با عنوان ( در مدار حبیب)هدایای فرهنگی متناسب با زیست بوم استان به نوجوانان و جوانانی که در مراسم اربعین شرکت می کنند اهدا خواهند کرد.

نقش بسیج دانشجویی در استقبال از کنگره ملی 2000 شهید استان 

صالحی نیا با بیان اینکه در این راستا کمیته شهدای دانشگاهی تشکیل شد، گفت: 34 یادواره شهدای دانشجو معلم در سطح استان برگزار می شود.

وی گفت: اولین یادواره شهدای دانشجو معلم استان 24 اردیبهشت امسال در سالن شهید ایزدپناه یاسوج برگزار و همزمان از سه شبکه ملی نیز پخش شد.همچنین یادواره شهدای 16 شهید دانشگاه علوم پزشکی و یادواره شهدای دانشگاه آزاد نیز در یاسوج برگزار شد.

صالحی نیا ابراز داشت: اجلاسیه نهایی 90 شهید دانشجو معلم استان کهگیلویه و بویراحمد نیز اواخر مهرماه یا اوایل ابان ماه امسال با نقش آفرینی دانشجویان برگزار خواهد شد.

مسئول بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اولین کنفرانس هوش مصنوعی با محوریت شهدا در استان برگزار شد و در دانشگاه‌ها اماکن مختلف به‌نام شهدا نامگذاری شدند.

وی با بیان اینکه بیش از 3 هزار شهید دانشجو در سطح کشور داریم، افزود: امسال شهید طیب به عنوان شهید شاخص کشور معرفی شد و 70 میلیارد تومان تاکنون برای تهیه فیلم سینمایی شهید طیب درنظر گرفته شده است.

پیگیری استخدام های شائبه دار در استانداری

مسئول بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد به موضوع استخدام‌های شائبه‌دار در استانداری کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: در خصوص این استخدام‌ها ما خودمان حرف داریم. آقایان می‌گویند در این استخدام‌ها، 10 نفر در اختیار استاندار است. 10 نفر را بنیاد نخبگان مشخص می‌کنند و 80 نفر هم از طریق آزمون جذب خواهند شد.

صالحی‌نیا بیان کرد: مجموعه استانداری کهگیلویه و بویراحمد باید دررابطه‌با این استخدام‌ها با مردم صحبت کنند و اگر اینها نخبه هستند باید اصحاب رسانه را جمع کنند و بگویند بر اساس این شاخص‌ها آنها نخبه هستند و بر پایه این فرایند انتخاب شدند.

وی با انتقاد از عدم پاسخگویی مسئولان مربوطه، تأکید کرد: بارها این آقایان اعلام کردند که با رسانه‌‌ها در این زمینه صحبت خواهیم کرد؛ اما صحبت نکردند. باید مشخص کنند که بر اساس چه مؤلفه‌های این عزیزان انتخاب شدند. چرا با مردم صحبت نمی‌کنند و توضیح نمی‌دهند؟

مسئول بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مطالبه‌گری هزینه دارد و کسی به قطار ایستاده سنگ نمی‌زند، بیان کرد: متأسفانه بعضی رسانه‌ها مسائل اجتماعی را رها کرده‌اند و به مسائل سیاسی روی آورده‌اند و این درحالی‌است که مسائل اجتماعی بازتاب بیشتری در جامعه دارد و اگر به مسائل اجتماعی بپردازیم، اعتماد مردم بر می‌گردد.

صالحی‌نیا ارتباط هر چه بهتر اصحاب رسانه و دانشجویان و دانشگاهیان به‌عنوان دو قشر تحول‌گرا را ضروری دانست و گفت: باید دانشجویان به‌عنوان قشر تحول‌خواه، مطالبه‌گر و آرمان‌خواه ارتباط مستمر و اثرگذاری با اصحاب رسانه داشته باشند تا از این رهگذر گامی برای رفع مشکلات جامعه و مردم برداشته شود. باید همدلی، همفکری و همزبانی بین این دو قشر بیشتر شود.

واکنش مسئول بسیج دانشجویی استان به ماجرای تپه دمالی و استخدام های شائبه دار استانداریواکنش مسئول بسیج دانشجویی استان به ماجرای تپه دمالی و استخدام های شائبه دار استانداریواکنش مسئول بسیج دانشجویی استان به ماجرای تپه دمالی و استخدام های شائبه دار استانداریواکنش مسئول بسیج دانشجویی استان به ماجرای تپه دمالی و استخدام های شائبه دار استانداریواکنش مسئول بسیج دانشجویی استان به ماجرای تپه دمالی و استخدام های شائبه دار استانداری

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار