خبرهای داغ:
مثبت سوژه/

از اجرای طرح‌های تربیتی در مدارس همدان تا اهدا پلاک‌های شهدایی به دانش‌آموزان

همدان-مربی طرح تربیتی شهدا در همدان با اشاره به اجرای طرح‌های مختلف تربیتی برای دانش آموزان در مدارس گفت: طرح «هر بسیجی یک شهید» یکی از این طرح‌ها است که برای همسویی دانش‌آموزان به آنان پلاک شهدایی اهدا می‌شد.
کد خبر: ۹۶۱۶۳۳۵
|
۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۱

از اجرای طرح‌های تربیتی در مدارس همدان تا اهدا پلاک‌های شهدایی به دانش‌آموزان

امیر حیدری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با بیان اینکه متولد سال ۱۳۶۶ در همدان است، اظهار کرد: از سال ۱۳۸۳ کارهایی را که در حوزه طرح تربیتی است شروع کردیم.

 وی افزود: از داخل مدارس قبل از اینکه طرح «شهدای دانش‌آموز» ابلاغ شود با هماهنگی معاونت پرورشی مدرسه به مدارسی که نزدیک مسجدالنبی، پایگاه اباصالح المهدی است کمک می‌کردیم و در برابر آن همراه با جلسه قرآنی که زیر نظر پایگاه بود، برای پایگاه نیرو جذب می‌کردیم.

این مربی طرح تربیتی شهدا درهمدان گفت: بعد از اینکه طرح «شهدای دانش‌آموز» ابلاغ شد تمام کارها زیرنظر طرح شهدای دانش‌آموز رفت و در ذیل این طرح‌ها اقداماتی وجود دارد که ایده‌های بچه‌های خودمان است.

وی ابراز کرد: بطور مثال در بحث طرح‌های درسی دانش آموزانی که در مدرسه هستند طرحی به نام «۵+۱» را اجرا کردیم که در این طرح دانش‌آموزانی که از لحاظ درسی خیلی خوب بودند، پنج نفر از دانش‌آموزان ضعیف را به آنها می‌سپردیم تا درسشان تقویت شوند و هر کمکی که می‌خواستند انجام می‌دادیم.

حیدری عنوان کرد: یکی دیگر از طرح‌هایی که در کلاس داریم بحث «جهاد تبیین» است که امسال در اکثر مدارس ناحیه ۱ و برخی از مدارس ناحیه ۲ سواد رسانه کار کردم یعنی از صفر تا صد سواد رسانه را در مدارس ارائه دادم و به لطف خدا خروجی خوبی داشت.

وی گفت: یکی دیگر از کارهای ما بحث «پرسش و پاسخ» برای دانش‌آموزان بود که در یک محیط آرام هر سوالی داشتند تقسیم‌بندی می‌کردیم و از سوی ناحیه برای پاسخ‌دهی به سوالات در جلسات شرکت می‌کردند.

این مربی طرح تربیتی شهدا درهمدان با اشاره به برگزاری مسابقات علمی و ورزشی در داخل مدارس بیان کرد: با کمک مدیر مدرسه، معاون پرورشی و معلم ورزش مدرسه لیگ ورزشی در کانون بسیج برگزار می‌کردیم؛ بعد از آن بحث نمازجماعت در مدارس ابلاغ شد؛ اول طرح شهید بهنام محمدی بود که در مدارس کلاس هفتم، هشتم و نهم اجرا می‌شد.

وی ادامه داد: بعد از آن ابلاغ شد که به مدارس ابتدایی طرح «شهید عزیزالهی» و به مدارس دبیرستان طرح «شهید فهمیده» اضافه شود؛ در مقطع ابتدایی مدرسه شهید هاشمی در شکریه بود که مسابقات را پوشش می‌داد؛ طرحی داشتیم به نام طرح «آشنایی با مسجد»، با مدیر مدرسه شهید هاشمی هماهنگ کردیم و به خانواده‌ها نامه زدیم که این مدرسه هر هفته چهارشنبه‌ها دو یا سه کلاس داخل مسجد برگزار می‌کند برای اینکه دانش‌آموزان با محیط مسجدالنبی آشنا شوند و در کنار آن جوایزی به دانش آموزان اهدا می‌شد و مسابقاتی در آنجا برگزار می‌کردیم.

از اجرای طرح‌های تربیتی در مدارس همدان تا اهدا پلاک‌های شهدایی به دانش‌آموزان

حیدری ابراز کرد: با دانش‌آموزانی که در گذشته جذب مسجد و پایگاه شده بودند کار کردیم و از خود آنها استفاده می‌کردیم که برای دانش آموزان توضیح دهند و ما نیز در کنارشان بودیم و اینگونه برای دانش آموزان راحت‌تر و قابل فهم‌تر بود.

وی بیان کرد: طرح دیگری که در بحث دانش آموزی در مجموعه المهدی انجام دادیم، طرح «هر بسیجی یک شهید» بود؛ هر بسیجی را با مدیر مدرسه هماهنگ کردیم به خاطر اینکه مدیر مدرسه و دست‌اندرکاران مدرسه همسو شوند اسم شهدای آنها را پرسیدیم و یک پلاک شهدایی به دانش آموزان و مسئولین مدرسه هدیه دادیم.

این مربی طرح تربیتی شهدا در همدان گفت: برخی از دانش آموزان که یکسری از شهدا را شناسایی کرده بودند راجع به آن یک خط یا چند خط وصیتنامه می‌آوردند و بین دانش آموزان در کلاس صحبت می‌کردند و اینگونه دانش‌آموزان اعتماد به نفس پیدا می‌کردند که در جمع صحبت کنند و در تمام مدارس دانش‌آموزان را شناسایی کردیم و این طرح را اجرا کردیم.

وی ابراز کرد: در این طرح تربیتی در هر مدرسه در سه تا از پایه‌های محلات سه نفر را شناسایی می‌کنیم یک نفر سرگروه و دو نفر مربی که سرگروه، رابط ما با آن دو نفر است که وارد مدارس می‌شوند.

حیدری عنوان کرد: تاکنون تعداد زیادی از دانش‌آموزان در این طرح حضور داشتند و دانش‌آموزانی که شناسایی می‌کنیم به نزدیک‌ترین مسجد منزل وی معرفی می‌کنیم چراکه اگر راه دور باشد مهم‌ترین عامل ریزش است و سعی می‌کنیم افراد را به نزدیک‌ترین پایگاه فعال معرفی کنیم تا تربیت شوند.

خبرنگار: سعیده کیانپور

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار