خبرهای داغ:
امیر سرتیپ دوم اسدی:

شهدا اولین قدرت بازدارنده ما هستند/ امروز مرز دفاعی ما بیرون از کشور است

همدان- فرمانده منطقه پدافند هوایی شهدای سوباشی غرب کشور با بیان اینکه امروز قدرت بازدارندگی وجود دارد و شهدا اولین قدرت بازدارنده ما هستند، گفت: تجهیزات مهم است اما تفکر و عملیات روانی مهم‌تر است.
کد خبر: ۹۶۱۶۴۴۵
|
۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۸
شهدا اولین قدرت بازدارنده ما هستند/ امروز مرز دفاعی ما بیرون از کشور است

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، امیر سرتیپ دوم علی اسدی در یادواره ۱۲۳ شهید استان همدان در عملیات مرصاد و ۱۹ شهید پدافند هوایی سایت رادار سوباشی که در حسینیه گلزار شهدا همدان برگزار شد، با گرامیداشت یاد امام خمینی(ره) و شهدا اظهار کرد: بعد از قبول قطعنامه ناخودی‌های داخلی، فراری‌های این مرز، خائنان این مملکت و کسانی که هم در دوران پیروزی انقلاب و بعد از آن جوانان انقلابی و بسیجی را سلاخی می‌کردند تا از آرمانشان دست بردارند اما موفق نشدند و فرار کردند در دامن دشمن جای گرفتند و خیانت کردند.

وی با بیان اینکه منافقین در سوم مرداد با افکار عجیب و غریب خود و حمایت‌های دشمن بعثی، پشتیبانی هوایی نیروی هوایی وقت عراق و غافل از این مسئله که هیچگاه ایرانی اصیل، ایرانی مومن، انقلابی وطن‌ فروش نخواهد بود بر این باور بودند که طی ۴۸ ساعت در تهران جشن خواهند گرفت، گفت: دشمن نمی‌دانست که سوباشی بیدار است و حتی یک نفر از لشکر انصارالحسین(ع) به اندازه ده‌ها لشکر قادر است در مقابل دشمن بایستد.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شهدای سوباشی غرب کشور با تأکید بر اینکه رزمندگان سایت رادار سوباشی و پایگاه نوژه دفاع هوایی را کنترل و به موقع عمل کردند، ابراز کرد: بعد از ۸ سال دفاع جانانه در روز ۵ مرداد ساعت ۱۶ و ۴ دقیقه تعداد ۱۵۲ حمله به سایت راداری سوباشی انجام شد و نتوانستند راه به جایی ببرند و این سایت شهدایی را تقدیم کرد که هر کدام شاخص هستند.

وی با اشاره به اینکه تعداد این شهدا می‌توانست کمتر از این تعداد باشد اما رزمندگان ما ایستادند و در نهایت حماسه عاشورایی آفریدند، عنوان کرد: در این عملیات ۱۶ فروند هواپیمای دشمن ساقط شد.

امیر سرتیپ دوم اسدی با بیان اینکه طرف مقابل با تفکر غلط احساس کرد نیروهای مسلح ضعیف شده‌اند و جوانان ما را سلاخی کرد و امروز در امور داخلی دخالت می‌کنند باید حواسمان جمع باشد، تأکید کرد: اگر می‌خواهیم جنگی صورت نگیرد باید در زمان صلح برای جنگ آماده باشیم و قدرت بازدارندگی خود را بالا ببریم.

وی با بیان اینکه امروز قدرت بازدارندگی وجود دارد و شهدا اولین قدرت بازدارنده ما هستند، تصریح کرد: تجهیزات مهم است اما تفکر و عملیات روانی مهم‌تر است.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شهدای سوباشی غرب کشور با تأکید بر ارج نهادن به از جان گذشتگان دفاع مقدس که جزء قدرت ملی محسوب می‌شوند و بازدارنگی ایجاد می‌کنند، مطرح کرد: در عملیات وعده صادق همان تفکر رزمندگان سایت رادار سوباشی در مرکز کنترل فرماندهی در تمام رادارهای عملیاتی وجود داشت.

وی با بیان اینکه این دلاوران در این عملیات بدون خستگی اذعان می‌کردند «برای این لحظه آفریده شده‌ایم» و با غرور کار می‌کردند، گفت: این تفکر در مرکز عملیات منطقه پدافند هوایی غرب، نیروی هوافضا سپاه و نیروی مقتدر پدافند هوایی در قالب شبکه یکپارچه وجود داشت و پرواز پهپادها را با چشم می‌دیدیم و فضا را کنترل می‌کردیم.

امیر سرتیپ دوم اسدی با بیان اینکه این نیروها ترسی نداشتند و انگار ۵ مرداد سال ۶۷ و ۸ سال دفاع مقدس بود و طی دو هفته همه پای کار ایستاده بودند، گفت: این روحیه را در تمام سلحشوران شاهد و ناظر هستیم.

وی با بیان اینکه ما باید آمادگی خود را در زمان صلح کسب کنیم که جنگی رخ نخواهد داد و بازدارندگی ایجاد کنیم، عنوان کرد: امروز در شبکه کنترل فرماندهی، سامانه‌های موشکی پهپادی، جنگالی و سایبری حرفی برای گفتن داریم و این قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شهدای سوباشی غرب کشور با بیان اینکه صهیونیست نتوانسته بعد از ۳۰۰ روز یک غزه کوچک با یک جمعیت کم و رزمندگان دلداده را تصاحب کند و از همه طرف ضربه می‌خورد و خواهد خورد، خاطرنشان کرد: با پشتیبانی از ولایت آسیبی به ما نخواهد رسید.

وی خطاب به دشمنان با بیان اینکه در کنار مرقد شهدا اعلام می‌کنیم قدرت نظام جمهوری اسلامی را هنوز ندیده‌اید و سیلی‌های رزمنده‌هایش را نچشیده‌اید، خاطرنشان کرد: امروز مرز دفاعی ما بیرون از کشور است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار