پیام تبریک فرماندهی و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان بمناسبت پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه

فرمانده و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان پیام مشترکی به مناسبت پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه درنظام مقدس جمهوری اسلامی صادر کردند.
کد خبر: ۹۶۱۶۴۷۸
|
۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۸

 

پیام تبریک فرماندهی و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان بمناسبت پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه

به گزارش خبرگزاری بسیج گیلان سردار حمید دامغانی فرمانده سپاه قدس گیلان و حجت‌الاسلام والمسلمین احسان الله محمدی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان درپیامی مشترک پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه درنظام مقدس جمهوری اسلامی را تبریک گفتند.

 

متن پیام به شرح ذیل می باشد :

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

 

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِيَ لِلصَّلَاةِ مِنْ يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَىٰ ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ۚ ذَٰلِكُمْ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ (سوره جمعه آیه ۹)

 

‌ای کسانی که ایمان آورده اید، چون برای نماز جمعه ندا داده شد به سوی خدا بشتابید و داد و ستد را واگذارید، اگر بدانید این برای شما بهتر است.

 

 

‌نماز جمعه یک عبادت بزرگ دست‌جمعی است و اثر عمومی عبادات را که تلطیف روح و جان و شستن دل از آلودگیهای گناه و زدودن زنگار معصیت از قلب می‌باشد در بر دارد به خصوص این که مقدمتاً دو خطبه دارد که مشتمل بر انواع مواعظ و ‌اندرزها و امر به تقوی و پرهیزگاری است.

 

بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای( مدظله العالی)نماز جمعه یک فریضه صد درصد استثنایی است؛ پیوند میان توجه به خدا و حضور و اجتماع مردمی»، «ذکر و یاد خدا به‌صورت دسته‌جمعی و نزول برکات آن بر جمع»، «استمرار بدون توقف نماز جمعه در هر هفته»، «پایگاهی مهم برای طرح مسائل مختلف جامعه اعم از مسائل فکری، خدمات اجتماعی، همکاری‌های عمومی و آمادگی‌ها و بسیج نظامی» و «آمیختن معنویت با سیاست» از مهمترین ویژگی‌های نمازجمعه است که آن را تبدیل به ظرفیت عظیم و فرصت فوق‌العاده کرده است.

 

پنجم مرداد ماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعداز انقلاب اسلامی ایران است.

 نمازی پرفضیلت ودشمن شکن که خداوند سبحان درسوره‌ی جمعه صراحتا مومنان را به حضور و اقامه‌ی باشکوه آن دعوت نموده است و این روز درنظام مقدس جمهوری اسلامی به فرمان بنیانگذار نظام حضرت امام خمینی(ره) درسال ۱۳۵۸ به امامت آیت‌الله طالقانی(ره) نامگذاری شده که بر فعالان عرصه میعادگاه نمازجمعه و عموم مردم ولایتمدار ایران اسلامی به ویژه مردم مومن و انقلابی گیلان تبریک عرض می نمائیم.

 

 سردار حمیددامغانیف

رمانده سپاه قدس گیلان 

 حجت‌الاسلام والمسلمین احسان الله محمدی

 مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار