رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

درس های مکتبی ملت ایران از نهضت عاشورا، مشق حیات جوامع بشری شده است

درس های مکتبی ملت ایران از نهضت عاشورا، مشق حیات جوامع بشری شده است
سردار سلیمانی با اشاره به اینکه دانشگاه های آمریکا و اروپا مملو از جوانانی است که شعار آزادی خواهی و آزادی سرزمین فلسطین را سر می دهند، گفت: این تکرار درس هایی است که ملت ایران از عاشورا مشق کرد و امروزه مشق زندگی و حیات جوامع مختلف بشری شده است.
کد خبر: ۹۶۱۶۴۸۲
|
۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۳

قزوین_ به گزارش بسیج، سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در اختتامیه نمایش حماسی فرهنگی فصل شیدایی که به همت هیأت رزمندگان شهر شال در این شهر برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و نام امام راحل و شهدای دوره های مختلف انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، شهدای جبهه مقاومت و شهدای مظلوم غزه بیان کرد: منطقه سال یکی از کانون های جوشان تشیّع و نیز امروز در طول مسیر تحولات انقلاب چه در دوران مبارزه با رژیم ستمشاهی، پیروزی انقلاب، دوران دفاع مقدس و دوران دفاع از حرم از مناطق برجسته و نمونه است.

وی گفت: برگزاری چنینی مراسماتی با حضور امت حزب الله و شهید پرور و برگزاری یادواره و مراسم پاسداشت ۱۵۳ شهید این خطه جوشان تشیّع، نشان از یک مسیر تاریخی و مردمی تاریخ ساز دارد.

عاشورا، ملت ایران را زنده کرد

سردار سلیمانی در ادامه با بیان اینکه عاشورا برای ملت های جهان درس ها و عبرت های بزرگی داشته اظهار کرد:  عاشورا ملت ما را زنده کرد و به ملت ما حیات بخشید، ما از مسیر عاشورا توانستیم در مواجهه با بزرگترین قدرت های جهانی یعنی آمریکا خونخوار، شیطان بزرگ و رژیم منحط پهلوی پیروز شویم و ملت ایران با تمسک به راهبرد غلبه خون بر شمشیر که همان راهبرد امام‌حسین(ع) در قیام کربلاست، بر یک رژیم تا دندان مسلح و عامل و نوکر آمریکای جنایتکار پیروز شود.

ساقط کردن رژیم پهلوی اولین دستاورد فرهنگ عاشورایی ملت ایران بود

رئیس سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد: اولین پیروزی که ملت ایران در دوران معاصر توانست با تمسک بر فرهنگ عاشورا به دست آورد، ساقط کردن رژیم پهلوی بود. رژیمی که از ابتدای تأسیس در مقابل بیگانگان کرنش نشان داد. در شهریور ۱۳۲۰ زمانی که متفقین از شمال کشور و انگلیس از جنوب، قصد حمله به کشور ما کردند، رضاخان قلدر بدون قید و شرط تسلیم شد و بدون قید و شرط کشور ما را در اختیار بیگانگان قرار داد و دستور داد ارتش ۱۲۵ نفری و تازه نفس دوران رضاخان تسلیم شود.

وی افزود: صحنه های بسیار غم انگیزی در تاریخ ما رقم خورد طوری که برای فتح و تصرف خرمشهر، انگلیس ها دو اتوبوس سرباز پیاده کردند و خرمشهر بزرگترین بندر آن زمان را اشغال کردند و سپس پایتخت و شهرهای کشور ما اشغال شد. از سال ۱۳۲۰_۱۳۲۵، ایران در اشغال بود. یک گلوله از سپس ارتش سازمان دهی شده رضاخان به سوی اشغالگران شلیک نشد. در دوره پنج سال حکومت محمدرضا پهلوی، وی هم، حتی یک جمله علیه اشغالگران برزبان جاری نکرد.

سردار سلیمانی در ادامه ضمن مقایسه دوران پهلوی با دوران دفاع مقدس و رشادت فرزندان این خاک و بوم در پاسداشت خاک وطن پس در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: زمانی که ملت ایران در انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، هنوز به دنبال ایجاد نظام ها و دستگاه های اداره کشور بود و کشور در حال تحول بود و نیروهای مسلح دستخوش تحول شده بودند و ۶۰ هزار مستشار آمریکایی در درون ارتش قبل از پیروزی انقلاب در کنار فرماندهان دوره طاغوت، ارتش را ترک کرده بودند، پادگان ها در غرب و شمال غرب کشور توسط تجزیه طلبان غارت شده بود و کشور درگیر یک توطئه بزرگ تجزیه طلبی شده بود.

مردم استان قزوین از روزهای نخستین جنگ به میدان های نبرد شتافتند 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: از طرفی آمریکایی ها به صدام اجازه دادند با تمام توان و ظرفیتی که در طول سال های گذشته به پشتیبانی از بلوک شرق ایجاد شده بود و در عین حال کشورهای اروپایی و آمریکایی ها هم در کنار او قرار گرفتند به کشور ما حمله کرد، بخش های مهمی از پنج استان ما را اشغال کرد، امام راحل در صفحه تلویزیون بیان فرمودند؛ «دزدی آمده سنگی انداخته، ملت ایران چنان سیلی بر صورت صدام خواهد نواخت که نتواند از جایش بلند شود.»فرزندان ملت ایران و از جمله فرزندان منطقه شال شهرستان بویین زهرا استان قزوین به میدان های نبرد شتافتند.

بسیج، تفکر علوی را وارد میدان های نبرد کرد 

سردار سلیمانی در ادامه با اشاره به آغاز بروز نقش مردمی در پاسداری از میهن اسلامی اظهار کرد: در کنار ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، جهاد سازندگی و نیروهای انتظامی یک قدرت عاشورایی به نام بسیج مردمی به میدان آمد.

تفکر علوی را وارد میدان های نبرد کرد و پس از آن که این تفکر توانست در کمتر از یک سال نیروی متجاوز را متوقف کند و مانع پیشروی او شود، « باتوجه به اینکه صدام قصد داشت تهران را اشغال نماید»، صدام یکی از مصاحبه های خود را ناتمام گذاشت و به سمت چرخ بال حرکت کرد و به خبرنگاران گفت بقیه سوالات شما را در تهران پاسخ خواهم داد. 

وی اضافه کرد: در مرحله اول نیروهای مردمی در کنار نیروهای مسلح دشمن متجاوز را متوقف کردند و در مرحله دوم در کمتر از ۹ ماه از عملیات ثامن الائمه مهر سال ۱۳۶۰ تا خرداد ماه ۱۳۶۱، متجاوزین را از میهن اسلامی بیرون کردند و این قدرت فرزندان ملت ایران که مبتنی بر تفکر علوی و فرهنگ عاشورا در میدان های نبرد سازمان پیدا کرده بود، توانست برای یکبار این ارتش متجاوز را به تو طور کامل منهدم کند.آمار عملیات های ثامن الائمه عملیات طریق القدس، عملیات فتح المبین و عملیات بیت المقدس، آمار کشته شدگان و مجروحین متجاوزین، آمار اسرا از ارتش بعث و آمار کسانی که صحنه نبرد را ترک کردند، این واقعیت را در مقابل دیدگان جهانیان نمایان کرد که ارتش متجاوز به طور کامل برای یک بار منهدم شد و سلاح ها و تجهیزات جنگ افزارهای خود را بر جای گذاشت و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یگان های خود را تشکیل داد و با جنگ افزارهای غنیمتی از ارتش متجاوز صدام تجهیز کرد.

پیروزی های ملت ایران در عرصه های مختلف انقلاب، مشق نهضت مکتبی عاشوراست 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: این درسی بود که ملت ایران از عاشورا فرا گرفت، این درسی بود که ملت ایران در طول اعصار گذشته از قیام حضرت امام حسین(ع) فرا گرفته بود و بارها آن را در مقابل سلاطین ظلم و جور مشق کرده بود. در دوره انقلاب اسلامی از آن نیرو گرفته بود، بر طاغوت چیره شده بود و توانسته بود بر خود تکیه کند و با تمسک بر این فرهنگ در دفاع مقدس، ملت ایران به پیروزی برسد. امروز که در این مکان این مراسم باشکوه برگزار شده، جهاد تبیین ما می بایستی بیان کننده زوایای دقیق و اثربخش این حوادث بزرگ و درس های بزرگ تاریخ بشری باشد.

حوادث و جنایات غزه و مقاومت مردم فلسطین تحلیل عاشورای دیگر در مقابل دیدگان جهانیان است

این مسوول ارشد نظامی در ادامه عنوان کرد: امروز ما در مقابل چشمان خود در غزه شاهد هستیم که عاشورا تکرار شده، همان طوری که رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ عملیات کربلای پنج تکرار کننده و به روز شونده حادثه و قیام عاشورا در مقابل دیدگان ما بود، امروز حادثه غزه، مقاومت مردم غزه، اهدا خون شهدای مظلوم و مقتدر غزه و فداکاری آنها عاشورای دیگری است که در مقابل چشمان ما متجلی شده است.

وی اضافه کرد: بیش از یکصد سال از سال ۱۹۱۷ میلادی، سالی که در جنگ جهانی اول امپراتوری عثمانی توسط انگلستان مکار، بریتانیای کبیر، فروپاشی و تجزیه شد، فلسطین این سرزمین مظلوم را تحت الحمایه انگلیس قرار دادند و یک فرماندار یهودی برای آن انتخاب کردند. از طرفی به فرماندار یهودی که انگلیس در سال ۱۹۱۷ میلادی به فلسطین فرستادند ماموریت تشکیل یک ارتش را برای به شهادت رساندن مسلمانان و ساکنین سرزمین فلسطین و از طرف دیگر هم برنامه کوچاندن یهودیان را از سراسر عالم به سرزمین فلسطینیان مظلوم آغاز کردند.

سردار سلیمانی با اشاره به بیش از شصت کشتار و قتل عام بزرگ در طول ۱۰۵ سال توسط اشغالگران در فلسطین یادآور شد: برخلاف تصور عمومی که این حادثه غمبار از سال ۱۹۴۸ شروع شده اما باید گفت سال ۱۹۴۸، سال اعلام موجودیت این رژیم جعلی کودک کش است. این حادثه غمبار از سال ۱۹۱۷ شروع شد. از زمانی که این فرماندار جنایتکار از سوی انگلیسی ها به آن منطقه اعزام شد و در واقع در اندیشه ایجاد یک دولت برای یهودی ها و ایجاد یک غده سرطانی در بین مسلمانان و در قلب جهان اسلام برآمدند.

هدف اسرائیل سیطره کامل بر سرزمین های اشغالی و نسل کشی مسلمانان است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: آنها هدفشان این بود بیت المقدس قبله اول مسلمانان را اشغال کنند. در جنگ های صلیبی که ۳۰۰ سال طول کشید و نتوانستند به این قصد شوم دست پیدا کنند، لذا با تزویر و با تمسک به سازمان های برآمده از جنگ جهانی اول یعنی جامعه ملل که قیومیت فلسطین را به انگلستان داد و همچنین سازمان ملل بعد از جنگ جهانی دوم و ۱۹۴۸ که بر اساس همین برنامه انگلیس ها و پشتیبانی قدرت های دیگر جهان، این رژیم جعلی را تاسیس کردند و تا به امروز این رژیم جعلی سیطره خود را بر مردم مظلوم فلسطین گسترانید و بیش از شصت قتل عام را در کارنامه ننگین خود ثبت و ضبط کرد.

اهتزاز پرچم غزه، دستاورد مقاومت غزه مظلوم است.

وی افزود: اما شما ببینید امروز این مردم مظلوم فلسطین با تمسک به فرهنگ عاشورا، شعار هیهات من الذله سر می دهند چرا که جنایاتی که در غزه و رفح به دست نیروهای وحشی صهیونیستی در حال انجام است، تکرار عاشوراست، به شهادت رسیدن کودکان و طفلان معصوم آن سرزمین یادآور حوادث تلخ روز عاشوراست اما پیروزی های بزرگی را مردم مظلوم فلسطین و غزه توانستند به دست بیاورند. حدود یک سال از عملیات طوفان الاقصی گذشته، رژیم جنایتکار صهیونیستی هیچ گونه دستاوردی نتوانسته به دست بیاورد، اما دستاورد مظلومیت غزه این است که پرچم رژیم صهیونیستی در قلب آمریکا پایین کشیده می شود و پرچم فلسطین به اهتزاز در می آید، نیمی از نمایندگان کنگره آمریکا در مقابل سخنرانی سرکرده رژیم صهیونیستی حاضر نمی شوند.

انقلاب جهانی دانشجویان در آمریکا و اروپا تکرار درس های ملت ایران از نهضت عاشورا است

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه دانشگاه های آمریکا و اروپا مملو از جوانانی است که شعار آزادی خواهی و آزادی سرزمین فلسطین را سر می دهند و در شهرهای اروپا و آمریکا تظاهرات چند صد هزار نفری در حمایت از مردم مظلوم فلسطین برگزار می شود خاطرنشان کرد: این تکرار درس هایی است که ملت ایران از عاشورا مشق کرد و در انقلاب اسلامی به کار گرفت، آنها را در دوران دفاع مقدس به کار بست و در دفاع از حرم و در جبهه های مقاومت توسط سپهبد شهید پاسدار حاج قاسم سلیمانی توسعه پیدا کرد و تحت عنوان فرهنگ مقاومت امروزه در سرتاسر جهان از آن سخن بر زبان جاری می شود و مشق زندگی و حیات جوامع مختلف بشری شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اولین رساله تشیّع به زبان فارسی توسط علامه محقق کرچی که برخاسته از میان این مردم و علمای تشیّع صفوی است در منطقه شال سکنی گزیدند گفت: ایشان کتب اربعه را معرفی کردند و بنیان حوزه های علمیه را شکل دادند و در طول مسیر توسعه و تعمیق فرهنگ تشیّع فداکاری ها کردند تا به دوره انقلاب رسیدند و در کنار بنیانگذار فقید نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امام راحل و عظیم الشان قرار گرفتند. در دوره دفاع مقدس فرزندان خود را به میدان نبرد فرستادند و در مقام مدافعین حرم قرار گرفتند و جزو افرادی شدند که سرداران و رزمندگان برجسته ای را به محور مقاومت تقدیم کردند. حجم رزمندگان این منطقه حجم رزمندگان و جانبازان این منطقه ۱۵۳ شهید است که تابلوهای بسیار زیبا و گویایی از فداکاری و عهدی است که مردم منطقه شال با آرمان های انقلاب اسلامی و اهداف بلند انقلاب اسلامی و آرمان امام راحل و عظیم الشان همین طور در بیعت با مقام معظم رهبری برای آن فداکاری کردند،در صحنه ماندند و در صحنه ها از این فرهنگ و این ارزش ها دفاع کردند.

 رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: امروز نیز مردم انقلابی شال در چنین مجالسی با حضور گسترده نوجوانان، جوانان، مردان و زنان، پیشکسوتان  طی چند شب متوالی حاضر می شوند و در واقع تجدید میثاق با آرمان های امام راحل و شهدای عزیز و تجدید بیعت با مقام معظم رهبری را اعلام می کنند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار