به همت پارك علم و فناوري و جهاد دانشگاهي؛

افتتاح اولين مركز نوآوري قطعه سازی و ماشين آلات پيشرفته با رويكرد انرژي در آذربايجان شرقي

تبریز- رئيس پارك علم و فناوري آذربايجان شرقي خبر داد: در راستاي زنجیره ارزش راهبردی قطعه سازی و ماشین آلات پیشرفته، مركز نوآوري و قطعه سازي در زمينه انرژي با همكاري جهاد دانشگاهي تبريز، به عنوان اولين مركز نوآوري انرژي كشور، در جهاد دانشگاهي افتتاح می شود.
کد خبر: ۹۶۱۶۶۱۲
|
۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، سعید جعفری راد  با بیان این‌که نوآوری و توانمندی طراحی، مهم‌ترین مولفه برای تبدیل صنعت قطعه سازي آذربايجان شرقي به یک صنعت پویا است، ادامه داد: مرز باریک میان کارخانه‌داری و صاحب صنعت بودن، توانمندی طراحی، ماشین‌سازی، بهینه‌سازی و توسعه است.

وي گفت: پيشرفت در زمينه صنعت قطعه سازي صرفا با گشودن درها به روی نوآوری و استقبال از شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و استارتاپ‌ها به دست می‌آید.

 جعفري راد خاطر نشان كرد: اکنون توانایی تولید بخش قابل توجهی از قطعات و نرم‌افزارهای خودرویی در شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی وجود دارد و صنایع باید بازار بزرگ و بالقوه خود را در اختیار این شرکت‌ها قرار دهند تا ضمن برخورداری از یک صنعت پویا، اقتصاد نوآور و طراح، جایگزین اقتصاد وارداتي شود.

رئيس پارك علم و فناوري آذربايجان شرقي با تاکید بر این که آذربايجان شرقي به عنوان قطب صنعتي با برخورداری از سابقه تاریخ طولانی و فرهنگی غنی، باید صاحب صنعت بومی باشد، بیان کرد: فرهنگ تکیه به مونتاژ و واردات صرف، چالش‌های بسیاری را برای صنایع به وجود آورده است، اما امید است با ایجاد مراکز نوآوری با رویکرد انرژی و هموار شدن راه ورود خلاقیت، صاحب صنعت بومی خود و صادرات آن شویم.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار