امام جمعه کاشمر:

رئیس‌جمهور منتخب با انتخاب کارشناسانه هیأت دولت مانع از پدیده نفوذ شود

امام جمعه کاشمر با اشاره به اینکه در دوران تبلیغاتی انتخاباتی شعار رئیس‌جمهور منتخب موضوع کارشناسی بود، گفت: امیدواریم رئیس‌جمهور منتخب اعضای کابینه دولت را به صورت کارشناسانه انتخاب و از پروژه نفوذ جلوگیری کند.
کد خبر: ۹۶۱۶۶۵۰
|
۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از کاشمر، حجت الاسلام جواد طاهری ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته کاشمر که در آستان مقدس امامزاده سیدحمزه(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه عبادی‌ترین و سیاسی ترین کار ما، نماز جمعه است، افزود: اجتماع نمازجمعه خداوند را خوشحال، بندگان را تقویت و مسئولین را به کار تحریک می‌کند، چرا که این پایگاه قدرتمندترین رسانه است. 

امام جمعه کاشمر با اشاره به پیام مهم و اثرگذار اجتماع روز جمعه و اجتماع اربعین ابراز داشت: این اجتماع در واقع معامله با خدا، انسجام بخشی به جناحها و افکار جامعه برای پیشرفت است. به طوری که نماز جمعه نمایش قدرت اجتماعی و سیاسی ماست از این جهت قوی ترین عبادت معنادار در متن سیاست و جامعه است. 

وی با اشاره به حضور پرشور اقشار مختلف مردم کاشمر در محافل و مجالس در دهه اول و دوم محرم ابراز داشت: برگزاری محافل و مجالس عزاداری مختلف در واقع این شهر را به یک کارگاه آموزش مفاهیم اعتقادی اخلاقی و شرعی که اباعبدالحسین(ع) محور آن است تبدیل کرده بود. 

امام جمعه کاشمر ادامه داد: در شرایطی که در فضای مجازی علیه دین هجمه وارد میکنند تا جامعه را به سمت خنثی شدن و افسرده شدن سوق دهند، اما اثر فخیم و عزاداری ها همه این توطئه ها را خنثی کرد و امیدواریم خداوند متعال به همه توفیق عنایت فرماید تا پایان دهه صفر بتوانیم ابراز ارادت کنیم. 

وی همچنین با اشاره به نزدیک شدن به روز تنفیذ حکم رئیس جمهور منتخب گفت: اینکه با انتخاب رئیس جمهور منتخب بخشی از جامعه از تماشاگری و کنشگری منفی به کنشگری سازنده تبدیل می شوند، یک نعمت است، لذا از جناحی که با رأی بالا نتوانست پیروز شود دعوت میکنم به دولت کمک کند و کنشگری سازنده خودش را ادامه دهد.

حجت الاسلام طاهری با بیان اینکه رئیس جمهور فقط به خاطر اینکه تنها رأی مردم را دارد به او توجه نمی کنیم، بلکه بخاطر اینکه منصوب رهبری است و تنفیذ رهبری را خواهد داشت، بیان کرد: کمک به رئیس جمهور منتخب از لحاظ اعتقادی مهم است به ویژه اینکه رئیس جمهور چهاردهم در تاریخ انقلاب کمترین رأی را داشته است لذا این فرد بیشتر نیاز به پشتیبانی دارد بنابر این از همه مسئولان تقاضا میکنم که متحد و منسجم مسیر را به جلو ببرند تا اختلاف دشمن شاد کن ایجاد نشود.

وی با یادآوری اینکه وظیفه ماست که رئیس جمهور را تقویت و پشتیبانی کنیم، چرا که این وحدت به نفع مردم و دین خدا خواهد بود، تصریح کرد: جا داردیادو خاطره شهیدجمهور آیت الله رئیسی که به عنوان یک الگوی پرتلاش و پرکار در تاریخ انقلاب ماندگار شد گرامی بداریم.

امام جمعه کاشمر با تاکید بر اینکه رئیس جمهور منتخب از همان ابتدا در شعارهای تبلیغاتی موضوع کارشناسی را مطرح کرده است، اظهار داشت: منتظریم که کابینه دولت جدید به صورت کارشناسانه انتخاب شود چرا که این انتخاب میتواند به همه کمک کند و از پروژه نفوذ جلوگیری کند.

 وی با اذعان به اینکه باید نسبت به سرویسهای جاسوسی دشمن و پدیده نفوذ مراقب و هوشیار بود، گفت: تمرکز بر اصول و پایه های اهداف اصلی مردم، انقلاب و نظام طوری نباشد که ما به بهانه تسهیل، سهل انگاری کنیم. چرا که موضع انقلاب و نظام روشن است و همه ما بر این مواضع محکم خواهیم ایستاد و مطالبه گری که همچنان در همه دولتها وجود داشته در دولت جدید هم خواهد بود.

امام جمعه کاشمر با بیان اینکه مطالبه گری حول عملکرد مسئولان است و به مقام و شخص مسئول در هر جایگاهی که باشد کاری نداریم، افزود: عملکرد خوب را مورد تشویق قرار میدهیم و نسبت به عملکرد بد حتما مطالبه گری جدی خواهیم داشت.

خبرنگار افتخاری بسیج سید هادی مهدیان

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار