در شهر پردنجان برگزار شد؛

تابستانی متفاوت برای اوقات فراغت کودکان و نوجوانان بسیجی

تابستانی متفاوت برای اوقات فراغت کودکان و نوجوانان بسیجی
کلاس های طرح تابستانی جوانه های صالحین با آموزش نقاشی با حضور حلقه تربیتی شهید ولی الله محمدخانی در مسجد صاحب الزمان ارواحنافداه پردنجان برگزار می شود.
کد خبر: ۹۶۱۶۶۵۵
|
۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ عضو فعال پایگاه مقاومت امام خمینی(ره)، یکی از فواید نقاشی کشیدن برای کودکان را افزایش توانایی های ذهنی و روانی دانست و بیان کرد: احساس امنیت و لذت مهمترین کیفیتی است که کودکان با نقاشی کردن تجربه می کنند.  در سایه این احساس بسیاری از کیفیت های روانی دیگر مانند اعتماد به نفس شکل می گیرد. آنان ذهنیات و ادراکات خود را با نقاشی کردن بیان می کنند و از بیان ذهنیات خود لذت می برند. تداوم فعالیت نقاشی علاوه بر اینکه باعث بالا رفتن دقت و تمرکز کودکان می شود، به آنان کمک می کند تا فردیت منحصر به فرد خود را شناخته و بپذیرند و اینگونه زمینه های پرورش عزت نفس در آنان شکل می گیرد.

وی، ایجاد نگرش خلاقیت را دومین فایده نقاشی برای کودکان دانست و گفت:کودکان با هر بار نقاشی، دست به  آفرینش شکل ها، داستان ها و تخیلاتی می زنند که منحصر به ذهن خودشان است. چنانچه این موضوع تبدیل به عادت ذهنی و علاقمندی کودک شود به مرور شاهد بروز نگرش و رفتار خلاق در سایر جنبه های زندگی کودک خواهیم بود. اینگونه کودک همواره جهان پیرامون خود را از دریچه ذهن خلاق خود می بیند و تفسیر می کند و این مزیتی است که می تواند  او را از سایرین متمایز کرده و برای مواجهه با آینده و دنیای پیش رویش آماده کند.

عضو فعال و بسیجی پایگاه امام خمینی(ره)، در پایان بیان کرد: تمام ابعاد نقاشی کودک اعم از رنگ های استفاده شده، بزرگی و کوچکی اجسام نقاشی شده، فاصله اجزای نقاشی از هم و حتی فشار دست کودک هنگام نقاشی قابل تامل و تحلیل است و هر کدام نشان دهنده حالات درونی و احساسات اوست. بنابراین نقاشی های کودکان سراسر احساس و پنجره ای به حالات درونی و تخیلات و آرزوهای آن ها است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار