خطبه نماز جمعه فارسان؛

همه شاهد سرنگوني اسرائيل و پيروزي مستضعفين خواهيم بود

همه شاهد سرنگوني اسرائيل و پيروزي مستضعفين خواهيم بود
امام‌جمعه فارسان گفت: رايحه خوش پيروزي به مشام مي‌رسد؛ و به حول و قوه الهي با اتفاقاتي که در منطقه در حال وقوع است همه شاهد سرنگوني اسرائيل و پيروزي مستضعفين خواهيم بود.
کد خبر: ۹۶۱۶۶۷۹
|
۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: اهل تقوا فضائل اخلاقي را در خود ملکه کرده‌اند و از رذايل دوري مي‌کنند. اميرالمؤمنين حضرت علی عليه‌السلام در حکمت ۲۴۸ از حکم نهج‌البلاغه فرمودند: تندرستى از کمى حسد است. از بيان امام علی عليه‌السلام روشن مي‌شود که اين رذيله اخلاقي بر روي تندرستي انسان اثر مي‌گذارد و شخص حسود از نظر جسمي هم آسيب مي‌بيند. رواياتي که در باب حسد آمده را ملاحظه بفرمایيد. اين بيماري بسيار زيان‌بار است هم به فرد و هم به جامعه آسيب مي‌زند.

 وي افزود: حضرت علی عليه‌السلام در بيان ديگري فرمودند: حسادت بدترين بيماري و زندان روح است. حسادت سرآمد رذيلت‌هاست؛ و فرمودند: ستمگري همچون حسود نديدم که به ستمديده شبيه‌تر باشد. روحي سرگردان دارد و دلي بي‌قرار و اندوهي پيوسته. حضرت امام صادق عليه‌السلام فرمودند: لقمان به فرزندش گفت: حسود سه نشانه دارد، پشت سر غيبت مي‌کند و در حضور تملق مي‌گويد و از گرفتاري ديگران شاد مي‌شود. اعاذنا الله من شرور انفسنا و سيئات اعمالنا. خدا تقوا را در ما زياد کند.

امام‌جمعه فارسان، به حمله پهپادي يمن اشاره داشت و بيان داشت: هفته گذشته يمن با پهپادهاي خودش تل‌آويو را زد و اين سد را شکست و از موانع عبور کرد. رايحه خوش پيروزي به مشام مي‌رسد؛ و به حول و قوه الهي با اتفاقاتي که در منطقه در حال وقوع است همه شاهد سرنگوني اسرائيل و پيروزي مستضعفين خواهيم بود.

 وي تصريح کرد: حضرت امام حسين عليه‌السلام با استفاده از همين راهبرد سختي‌هاي اسارت بعد از خودش را براي آن هموارتر کرد فرمود: پس اولين کار امام تقويت روحيه ايمان و اميدواري به آينده بود.

خطیب جمعه فارسان، اظهار داشت: در ادامه عاشورا کاري که حضرت زینب کبری سلام الله علیها و بانوان انجام دادند خيلي پراهميت و بزرگ است. چون در مقابل رسانه دروغ‌پرداز اموي و تبليغات و شايعه‌سازي و شايعه‌پراکني بني‌اميه همين بانوانِ در اسارت ايستادند و جلوي تحريف حقايق را گرفتند تا دشمن پست‌فطرت که با حذف فيزيکي امام معصوم قصد داشت تمام دين را از اساس برچيند، نتواند با جنگ روايت‌ها تحريف و انحرافي ايجاد کند و جاي شهيد و جلاد را عوض کند.

 امام‌جمعه فارسان عنوان داشت: همان کاري که امروز شيپورهاي خارجي و بوق‌هاي داخلي انجام مي‌دهند تا شايد بتوانند کاري پيش ببرند. با ايجاد گسل‌هاي قومي و مذهبي در اجتماع و ايجاد توقعات غيرمنطقي و برخلاف قانون اساسي، آرامش جامعه را به هم مي‌زنند.

وي بيان داشت: توصيه‌هاي رهبر حکيم انقلاب در ديدار نمايندگان، ضمن دعوت به همدلي و تعامل، شاخص‌هايي را براي تشکيل کابينه دولت آينده ارائه فرمودند که توجه به اين شاخص‌ها مي‌تواند محور رايزني و تعاملات مجلس و دولت باشد. لازم مي‌بينم يک‌بار ديگر از باب تذکر که خداي تعالي مي‌فرمايد نفع دارد بيانات رهبر معظم انقلاب در به‌کارگيري افراد در پست‌هاي مختلف که بسيار هشداردهنده است را ياد‌آوري کنم.

 حجت‌الاسلام ملک پور،افزود: بيانات حضرت آقا بايد نصب العين باشد. نبايد اجازه داد که شائبه وادادگي در برابر ارزش‌هاي اسلامي و آرمان‌هاي انقلابي و ملي به مشام برسد. بگرديد براي خدمت به مردم خادماني امين پيدا کنيد. قطعاً همه اذعان به فعاليت و خستگي نداشتن شهيد جمهور دارند پس اين سنخ افراد دغدغه مند کار براي مردم را انتخاب کنيد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار