مثبت سوژه |

نصیحت رهبری پشتوانه کارم شد/از تصمیم و اراده تا نویسندگی با یک نصیحت سازنده

فهیمه ایرجی نویسنده و طلبه بسیجی در مشهد از نصیحت مقام معظم رهبری بهره برد تا امروز در جایگاه یک نویسنده موفق بتواند به نسل جوان کشورش ادای دین کند.
کد خبر: ۹۶۱۶۷۱۴
|
۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهدمقدس، فهیمه ایرجی، نویسنده و طلبه بسیجی متولد سال ۱۳۶۴ فارغ التحصیل سطح دو حوزه و ارشد ادبیات عرب است که دارای سه فرزند می باشد. او نویسندگی را از سال ۹۰ شروع کرده و در خصوص اهدافش در این راه گفت: زمانیکه طلبه بودم استاد به ما گفت طلبه ای که کتاب یا مقاله ارائه ندهد دین طلبگی را ادا نکرده است این حرف استاد برای من سنگین بود عذاب وجدان داشتم تا اینکه در سال ۹۰ «کتاب از قران بپرس» را نوشتم که ۱۱۰ نکته قرآنی به همراه ۱۱۰ جواب پرسش پاسخ روایی  بود را نوشتم.

 نصیحت رهبری پشتوانه کارم شد

وی حمایت همسرش را پشتوانه کارش معرفی کرد و افزود: بعد از نوشتن اولین کتابم، نامه ای به رهبر انقلاب نوشتم تا مرا نصیحت کنند، ایشان پاسخ نامه مرا اینگونه فرمودند که وظیفه شما طلاب سنگین تر است هم علم و عمل خود را رشد دهید صداقت راستی را پشتوانه کار خود قرار دهید، آنجا بود که فهمیدم نباید نشست و خودم را نباید توجیه کنم که بچه دارم... باید در راه هدفم گامی بردارم. پژوهش و تحقیق خودم را شروع کردم اولین کتاب حجاب در حوزه کودک به روش سرگرمی را به چاپ رساندم، استقبال خوبی داشت در فواصل سالهای ۹۳ تا ۹۷ سه کتاب با عنوان های « حجاب به روش سرگرمی، آموزش وضو با روش سرگرمی، احکام نماز به روش سرگرمی»  که دو جلد ان در حال آماده شدن برای چاپ است.

رمانی با موضوع پاسخ به شبهات نوجوانان

ایرجی ادامه داد: بعد از سال ۹۷ رمان نوشتم که مضمون آن پاسخ به شبهات بود. با پشتکار و جدیت در کار رمان« آوارگی در پاریس» را سال ۹۹ به چاپ رساندم که در این رمان به ۲۵ شبهه به روش تمثیل برای نوجوانان پاسخ داده شده ومورد استقبال حوزه علمیه خراسان رضوی نیز قرار گرفت و ۲ هزار جلد در عرض ۶ ماه به فروش رسید.
وی در ادامه رمان دیگری به نام« برج واحد۲۱۳» را اینچنین معرفی کرد:این رمان فلسفه حجاب را مطرح می کند و عواقب بد حجابی را به تصویر می کشد و بالاخره در سال ۱۴۰۰ به چاپ رسید و همزمان با چاپ دوم آوارگی در پاریس  بود.

رمان« عروس ابلیس » رمانی در باره اغتشاشات  


این نویسنده فعال بسیجی اعلام کرد: استقبال مردم از کتاب هایی که به چاپ می رسید انگیزه مرا افزایش داد و رمان«عروس ابلیس» را نوشتم این رمان مراحل پایانی خود را سپری می کند. در این رمان به اغتشاشات ۱۴۰۱ پرداختم که پس از ویرایش نهایی برای چاپ آماده می شود.

وی عنوان کرد: پیام مقام معظم رهبری را با عمق وجود درک کردم که یک مادر در لباس مادری و همسری و طلبگی نباید بی تفاوت بماند، به خاطر اینکه نمی خواستم به زندگی و فرزندانم آسیبی برسد نویسندگی را انتخاب کردم ، اما دیر متوجه استعداد خود در این حوزه شدم، دغدغه من همانگونه که برای فرزندانم بود؛ برای  فرزندان مردم نیز بود چراکه فرزندان ما مثل گلی لطیف هستند نیاز به پرورش دارند.

وی در خصوص آموزش پرورش بیان کرد: متاسفانه آموزش پرورش از اول اشتباه نوشته شد و خوانده شد، در صورتی که پرورش مقدم تر است بعد آموزش، من مبلغ نیز هستم در مدرسه مکتب نرجس مساجد  در مدرسه ای نیز درس قرآن  و اخلاق را آموزش می دهم.

تربیت ۱۵۰ مبلغ دینی  با سبک های جدید آموزشی    

وی  در خصوص تربیت بیش از ۱۵۰ مبلغ دینی نیز تصریح کرد: طبقه پایین منزل شخصی خود را مکتب قران کردم و در آن ۱۵۰ مبلغ با سبک های جدید بازی های جدید، جذاب سازی فضای دینی آشنا می شوند تا بتوانند کار خود را ادامه دهند، هفته ای یک یا دوبار نیز به عنوان مبلغ در زندان حضور پیدا می کنم جهاد در این راه را ادامه می دهم.

ایرجی خاطرنشان کرد: مدیر پاتوق دختران مروارید نیز بودم  پاتوقی که  بعد از کرونا منحل شد، با عنوان پاتوق دختران دهه هشتادی  ادامه کار داد خودم مربی پاتوق بودم کار فرهنگی و تربیتی انجام می‌دادیم، پاتوق دهه هشتادی ها نیز منحل شد تبدیل به دهه نودی ها شده هر پنج شنبه ۵۰ نفر کودک با کمک چند نفر از همان دهه هشتادی ها پاتوق را می چرخانند.

وقتی برای خدا قدم برداری خداوند به قدم هایت برکت می دهد

او می گوید: وقتی برای خدا قدم برداری عهد ببندی خداوند به قدم هایت برکت می دهد، امیدوارم همه ما دغدغه کار فرهنگی را داشته باشیم تا برای امام زمان عج قدمی برداریم.

بانوی نویسنده بسیجی در خصوص سبک نوشتنش گفت: سبک رئال می نویسم در حوزه کودک، نوجوان و بزرگسال  کتاب های رمان برج «۲۱۳و حجاب » در حوزه علمیه خراسان برگزیده شده است من طلبه ای هستم که با قلم خود حرفم را می زنم.
 فهیمه ایرجی نویسنده کتاب کودک و نوجوان، بسیجی فعال حوزه ۷ حضرت زهرا (س) مالک اشتر خراسان رضوی است بسیجی که توانسته با تلاش خود در عرصه جهاد تبیین قدم های خوبی را در راستای فرهنگ تربیت دینی بردارد.

خبرنگار:فاطمه باقری

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار